v roku 2009 sa v Írsku v prihraničnej oblasti už platilo 1:1 v obchodoch a teraz to pomaly prichádza tiež. sú íri, ktorí chodia pracovať na sever a táto situácia ich neteší
v roku 2009 sa v Írsku v prihraničnej oblasti už platilo 1:1 v obchodoch a teraz to pomaly prichádza tiež. sú íri, ktorí chodia pracovať na sever a táto situácia ich neteší
Certifikát IFS nie je potvrdením špičkovej kvality. Ste na veľkom omyle.
Certifikát IFS znamená, že spoločnosť má zavedené niektoré hygienické a manažérske postupy vo výrobe, podľa požiadavky IFS normy (International Food Standard), pričom, postupy v spoločnosti nie sú náhodné ale riadené ako aj ich vyhodnocovanie. Výrobou myslím podnik ako taký so všetkými jeho procesmi (nákup, skladovanie, výroba, proces kontroly a expedícia)
však to sedí - štatisticky, tie platy spriemerujem :)
jazdím na corolle verso s motorom 1.6. ale z vw group žijeme v našom servise - z toho pohľadu vidím veci ináč.
prečo ste tu dali autá, ktoré medzi bežnou slovačou nie sú až tak rozšírené?
čo tak tu dať zaujímavejšie autá?
napr. škoda fabia / seat ibiza / vw polo s motorom 1.2 htp kde motory už aj po 100 tis km potrebovali GO hlavy valcov? alebo došlo k preskočeniu rozvodovej reťaze u pri štartovaní motora?
čo takto tu dať všetky modely skoda/seat/vokswagen s motormi TSI, kde sa rozvodová reťaz vyťahá aj po 40 tis km, prípadne zlyhá napinák reťaze?
alebo 2.0 TDI PD u ktorých zlyhával náhon olejového čerpadla, čo malo fatálne následky na motor?
alebo 1.9 TDI 77kw, kde u motorov z niektorej série vyletovali ojnice z bloku motora?
predsa len sú to viac rozšírené motorizácie medzi ľudďmi, ako mercedes ML, alebo chevrolet PT Cruiser., ktorého motor nebol o nič horší ako 2.0TDI v octavii, či passate, lebo to bol práve motor vw group
však to všetko sedí - Veľký Šariš je na východe a aj Japonsko je na východe.
predstav si, aký by bol záver, keby sa to stalo na Slovensku
tá atmosféra nie je lenivá, ona bola iba zabitá dlhými prevodmi. s-cross som si chcel kúpiť, ale predvádzacia jazda ma odradila od kúpy.
nedokázal som sa prekusnúť cez otrasné riadenie. chod volantu je zvláštny, nekomunikatívny a v strede je to niečo desné. šoféroval som veľa áut s elektrickým poslovačom, ale také niečo som nezažil.
prečo? Harabina nikto nepochopil - namiesto toho, aby zákonodarci robili svoju úlohu a nezmyselné zákony opravili / zmenili / zrušili, / nahradili, tak radšej tu prehníva antiharabinovská hystéria
je zrejmé, že je vnímaný veľmi negatívne, ale čo vyriešila jeho výmena? koľko sporných zákonov sa opravilo / zrušilo / zmenilo / nahradilo kvalitnejším predpisom?
na základe čoho si úradník myslí, že menšia škola je menej kvalitná ako väčšia?
porovnám také maličké gymnázium v Medzilaborciach a veľké v Humennom - tým, že nás v ML bolo menej v triede, tak učitelia na nás mali viac času - aj výsledky a o základných školách platí to isté.
začnime sa rozprávať o smrteľných dopravných nehodách, nie ťukancoch, tam už neprispôsobenie rýchlosti úraduje.
na minv.sk si nájdeš štatistiku
mal som V70 s motorom 2.5 TDI z roku 1999 - bolo to dosiaľ moje najlepšie auto. Pohodlné kreslá, silný motor a spoteba 5,5 litra.
Dodnes si búcham hlavu, že som ho predal.
Slovákom sa chce rýpať v pôde, len sa k nej nevedia dostať... tých 300 000 ha má v prenájme niekoľko pôdnych barónov, ktorí za ne berú dotácie.
ten, kto chce pôdu, sa k nej nedostane, dokoca legislatíva u nás je taká, že legálne neviem prinútiť 2 pôdnych barónov, ktorí berú dotácie za môju pôdu, aby mi ju vydali a aby som na nej mohol podnikať ja
treba povedať aj B
holandský farmár má diametrálne vyššie dotácie ako slovenský a tým pádom má prístup špičkovej technológií a krmivu. pracoval som pár rokov aj v zahraničí a motal som sa aj okolo farmárov
v írsku ak máš 20 kráv, tak si stredná trieda, máš na to aby si si v pravidelných intervaloch obnovoval svoju techniku (traktor.....)
na slovensku si pri 20 kravách nula a neviem, či Ti vôbec niekto pošle cisternu
výroba mlieka je to, čo zamestnáva ľudí. treba pastiera, treba dojiča, treba zotechnika, treba fytotechnika, treba traktoristov, kombajnistov....
samotná rastlinná výroba dáva prácu minu ľudí. poznám farmárov, ktorí stovky hektárov robia len v dvojici - otec - syn, brat -brat. majú výkonnú techniku s ktorou to zvládajú. snáď len na žatvu si objednajú službu - kombajn
marketing urobí značku za polovicu kratší čas
nepoznám jedáleň, ktorá nakupuje v Tescu... je to drahé. na to sú iné firmy špecializujúce sa na predaj jedálňam, reštauráciam, s nižšou maržou ako v tescu, ale s väčším obratom pri vybraných typoch surovín.
gastráče sú nútené zlo. nemyslím si, že zrušením gastráčov ubudne ľudí v reštauráciách, poznám kopec reštaurácií, kde sa gastráčmi platiť nedá. Dokonca istá sieť potravín na východom slovensku má pri pokladni oznam,, že pri platbe gastrolístkami, kupujúcemu sa navýši výsledná suma za nákup o % provízie pre gastrofirmu a zoznam gastrofiriem s províziami
história ukázala, že štát má páky na to, ako zobrať ľuďom úspory a česko-slovensko si tým viac krát prešlo
ani xenón nie je zárukou kvalitného svetla, striedam autá každý druhý-tretí rok, prípadne máme aj slušnú obmenu firemných áut.
napríklad môj súkromný auris s halogénami svieti lepšie ako nová octavia scout so xenónami ! zažil som viacej áut, so xenónami, u ktorých sa po daždi trebalo zabiť.
súkromne vlastním štvrtýkrát toyotu a môžem povedať, že aj základné osvetlenie toyoty je veľmi kvalitné, na aurise sa ma už viac ľudí opýtalo, preč nestlmím svetlá, keď ide auto oproti, keď som prepol diaľkové, tak zostali prekvapení, ako dobre to svieti. otrasné svetlá som zažil na astre či honde city,
moja svokra do neba vychvaľovala svojho bývalého zamestnávateľa, aký je dobrý, dostáva výplatu na účet a aj na ruku... zrazilo ju auto, ostala invalidná natrvalo... prišiel invalidný dôchodok a šok.... veru, odvody boli len z minimálnej mzdy.... odrela sa celý život a dopadlo to smutne.
Odporúčame