ci pana, to už aj totej bratislave plano...
domnievam sa, že človek ktorý potrebuje strihnúť výdavky v rozpočte, takéto veci strihá ako prvé... ja už som strihol.
ci pana, to už aj totej bratislave plano...
domnievam sa, že človek ktorý potrebuje strihnúť výdavky v rozpočte, takéto veci strihá ako prvé... ja už som strihol.
1. dostane prd makový, keďže nie je SHR alebo niečo podobné a navyše, pôdy majú v prenájme iné spoločnosti... podnikám v tomto odvetví
2. ak nie je jednotka, nebude dvojka
3. studňa je záležitosť asi 700 eúr, ktoré nemá
4. nepoznám ten kraj,
5. ak je viazanosť, tak si vie pomôcť len nejaký čas, že si zmrazí číslo
6. koho by sa radšej vo firme - niekoho, kto zatepľuje roky, alebo je kovoobrábačom roky a rozumie tomu, alebo niekoho, kto to v živote nevidel v praxi?
7. určite robia aj teraz
Je pravda, že veľa ľudí si odvyklo od práce, ja mám problém v poľnohospodárstve zamestnať ľudí za 3 eurá čistého v prepočte na hodinu - no úkolová mzda, nie hodinová a to nechce nikto, ak by som dal hodinovú sadzbu, môžem to rovno zabaliť, pritom zarobiť sa dá v pohode krásne peniažke, ale sociálne slabší nechcú robiť. veď dostanú peniaze zadarmo od štátu
minulý rok som zvažoval, či kúpim nové autp, uvažoval som o logane mcv a dodgy, alebo ostanem u toyoty a kúpim si aurisa po leasingu... nakoľko som mal pred tým už dve corolly, kúpil som aurisa a som spokojný... až na tú zadnú nápravu a plasty v interiéri je auto príjemné, aj bratanec jazdiaci golfa 5. gen. po vyskúšaní ostal prekvapený, že tá moja 1.6 ide o kusisko lepšie ako jeho a v tých motoroch je enormný rozdiel...
súhlasím so závermi.
doplnil by som, že koľko kilometrov týždenne nalietame do práce. za štandardných okolností dochádzam 10 km do práce a 10 km späť. To je 100 km na týždeň, plus 70 km k rodičom na víkend a 70 km späť.
Bohato by mi stačil aj dojazd prevyšujúci 100 km.
Ak sa pozriem po parkovisku pred firmou, tak z cca 80 áut je 60 eúr s denným dochádzaním do 15 km.
hmm, ja som včera za výmenu spojky na golfe 3, výmenu ramien a tiahiel na prevodovke zobral 75 eúr za prácu a 230 eúr za diely (SACHS, MOOG) a aj to zákazník ofrflal, že som drahý, že v poľsku by zaplatil o 70 eúr za všetko menej....
ako tu už bolo písané, s tými 1,5 litrovými PET fľašami novinári naozaj preháňajú, osobne v aute mám maximálne 0,7 l rajeckú.
prevody v meste... nevidím dôvod, prečo by som mal v meste hádzať päťku, šestku... osobne ma otravuje, ak sú autá takto riešené.
Volvo som v meste jazdil na trojke, malo vtedy 1700 otáčok a to mu stačilo na 50tku. Ak som tam hodil štvorku, už som mal nejakých 1100 otáčok a to už bolo zlé. Keby ste mali testovať staré volvo, tak by ste ho zvozili, že v meste sa jazdí na trojke, ale v skutočnosti prevodovka bola geniálne sprevodovaná a na diaľničnej 130 som točil 2500 otáčok na piatom prevodom stupni.
Nič neštandardné, akurát prevodov v prevodovke bolo päť a nie dnešných šesť.
Jazdím aurisa prvej generácie a tu toyota podľahla trendu, že v meste treba urvať päťku, lebo si to asistent radenia pýta a vtedy točí 1500 otáčok. Ale na tej päťke musí motor odtočiť aj 90tku pri 2800 otáčkach a aj diaľničný limit na 4000 otáčkach. Aký význam má taká prevodovka?
lebo das Auto.
mám už tretiu toyotu, tentoraz aurisa, v živote sa mi nestalo, aby som nedošiel do cieľa. státisíce kilometrov.
aj keď je pravda, že aj toyota išla s kvalitou dole. na corolle E 11 (rok výroby 1999) mám dodnes pôvodný originálny NEZEROVÝ výfuk. Mal golf alebo octavia nerezový výfuk od výroby? Sú na nej pôvodné tlmiče a čapy. Tyčky riadenia už boli vymenené. Najazdené 400 tis km.
Na aurise zatiaľ nebolo robené nič, najazdené 200 tis km, akurát jedinou investíciou bola montáž LPG. Vozím sa za 7,5 litra plynu a som vysmiaty. Len tá kvalita... sedačky hoci sú dobré sem tam vrznú, plasty v interiéri nedosahujú kvalitu corolly E11, len taký lacný lavórový plastik. Motor a prevodovka, ako ináč, perfektné. Uvažujem, či si kúpim avensisa, v hre je aj volvo. Mal som V70 2,5 TDI, to bolo zatiaľ moje najlepšie auto, aké som kedy vlastnil.
v Írsku som mal 2x požičaný lexus IS 250 (180 eúr na víkend - piatok - pondelok ráno) čo bol môj zárobok za jednu nedeľu.
lepší šesťvalec som dosiaľ nejazdil - kultivovaný, tichučký, úsporný a výkon pekne gradoval. inžinieri v toyote sú machri na stavbu motorov, aj v aurise, ktorý teraz vlastním je 1.6 benzín asi jedna z najlepších atmosfér vo svojej triede.
auris nie je nejak extra krásny, ani ním nechce byť, na emócie je tu alfa romeo, a ani nechce byť strohá ako golf. toyota ponúka kvalitný motor a spoľahlivosť - to čo človek najviac ocení v denno-dennej premávke.
k motoru ako generátoru - vzhľadom na to, že takto fungujú lokomotívy, tak je to určite efektívnejšie
ani v Írsku som v Bank of Ireland neplatil žiadne poplatky, všetko zadara. najviac ma šoklo, keď mi po 6 mesiacoch od otvorenia účtu pracovníčka ponúkla hypo 200 tis eúr. už len si vybrať nehnuteľnosť.... úrok, samozrejme nižší, ako je teraz na Slovensku.
potom, ako som preskákal viacero áut, naučil som sa jedno... je jedno, ako auto vyzerá, či je etalón krásy, alebo nie, ale nech sa v ňom dobre sedí a nech má dobrý atmosférický motor s nepriamym vstrekom, ktorý ide dobre do otáčiek. Motor je pre mňa dôležitejší ako dizajn. Momentálne mám už tretiu toyotu, teraz jazdím predošlého aurisa tiež 1.6 a musím povedať, že motor je výborný. Môžem potvrdiť, že toyota ma zatiaľ nikdy nezradila, len benzín, plyn, filtre a oleje a doštičky a aj preto pokukujem po novom aurise.
prečo? hádam existuje nejaký vykonávací predpis pres skúšanie a následne pre štítkovanie.
tak ako ja keď vyrobím syr a napíšem, že obsahuje 45% tuku v sušine a deklarujem to na obale, tak hocikto tento syr môže zobrať a preskúšať, či naozaj je to tak, pretože postup pre skúšanie tuku v sušine je zakotvený v norme STN (ISO)
nie je trojvalec ako trojvalec.
aj toyota v yarise používa litrový trojvalec a nie je to zlý motor. trojvalcový jednoliter som mal aj v daihatsu sirion a autíčko šľapalo perfektne s 5 litrovou kombi spotrebou.
keď si zajazdíš trojvalec v meste, tak sa Ti bude zdať živší ako štvorvalec, čo je v podstate dané konštrukciou - trojvalec má menej pohyblivých dielov a preto sa rád vytáča.
o vw je dlhodobo známe, že nevie spraviť dobrý benzínový motor - posledný dobrý benzínový motor od vw bol podľa mňa 1.8 T. Odvtedy vw nič lepšie nevymyslel.
trojhrnce sú lacnejšie na výrobu a vzhľadom na nižšiu spotrebu pri defenzívnom štýle jazdy a tým pádom na nižšiu produkciu emisií, automobilky sú nútené ich vyrábať a predávať.
Emisie... otázka času, kedy sa premietnú aj do pneumatík. 205/55 R16 bude možno o 10 rokov len spomienkou... a pnu bude mať šírku možno 155. V záujme zníženia valivého odporu a zníženia emisí (a spotreby)
pozrel som sa pozorne na fotky 5. dverí a bielo zelenú nálepku tam nevidím. teraz sa priznám, že neviem, ako je to legislatívne opatrené v prípade fabrického LPG, musím si to prečítať, ale pri klasickej montáži LPG je nálepka povinná.
Tomi, kosoštvorcová nálepka je povinná. Policajt nemusí podrobne skúmať TP, stačí mu, ak Ťa vyzve na kontrolku motorového alebo batožinového priestoru. - pokiaľ nemáš alternatívny pohon zapísaný v TP, je to dôvod na odobratie TP.
K testu - zostal som nepríjemne prekvapený, že splynovač v dustery tak dobre nefunguje - kašlanie, trhnutie...
osobne vlastním aurisa s motorom 1.6 a minulý rok som do neho dal LPG. Na LPG som spravil za 5 mesiacov vyše 10 tis km. Žiadne trhnutie pri automatickom, alebo manuálnom prepínaní plynu necítim a takisto pri akceláracii, decelerácií a opätovnej akcelerácii nedochádza k žiadnemu stratu dychu - splynovač fičí perfektne. Medzi benzínom a LPG nie je poznať žiadny rozdiel, takisto rozdiel v spotrebe je do jedného litra. Reálne sa vozím za 7,4 litra plynu dlhodobo a to auris využívam v celom spektre otáčok. Je pravda, že som išiel do kvalitného splynovača.
Osobne si myslím, že LPG systém v dustery nebol ešte dobre zladený.
dokážem pochopiť odôdodnenie, že SaS nerobí regionálnu politiku, nakoľko okrem Ficovho Smeru, to nerobí nikto.
Fico veľmi dobre pochopil silu regionálnej politiky a akívne pracuje v tejto oblasti. Tí skalní pravičiari pomaly odchádzajú, viď prípad v SaS.
Musí to byť veľmi frustrujúce, keď regionálny politik nevie pomôcť svojmu kraju cez svoju stranu a vidí, že smerácky regionálny politik je v tomto smere úspešný. Má za sebou silnú stranu, ktorá na neho nekašle a keď treba niečo vybaviť, zariadiť, tak to aj zariadi, alebo vybaví.
pH v žalúdku si organizmus reguluje sám a nemá s tým žiadny
vplyv cukru na odvápňovanie kostí - nie je mi to známe.
jazdil som vw koncern, momentálne mám aurisa, moja tretia toyota. koncern má zavreté brány do mojej garáže.
jednoducho človek zistí, že kvalita motora je dôležitejšia ako prestíž značky a design...
super čítanie pán Lipavský, ďakujem
momentálne nadávate na dzurindu...
ale asi nikto z vás nevie, že východoslovenské železiarne v čase predaja boli len len niekoľko dní pred krachom a veľa serióznych záujemcov o kúpu nebolo.
keby sa železiarne vtedy nepredali tak dnes tam nič nie je.
američania priniesli inú kultúru.
doporučujem prečítať gabriela eichlera, bývalého manažéra železiarní, ktorý vsž zachránil pred nárokmi bánk.
hotovosť je rovnako nebezpečná ako vklad v banke.. naša história už bola svedkom, keď sa hotovosť menila vo veľký neprospech obyvateľstva. či už to bolo prvej alebo druhej vojne.
napríklad po prvej svetovej vojne, keď sa ČSR odtrhlo od rakúsho-uhorska, vtedajší minister financií dal hermeticky uzavrieť hranice, aby zastavil akýkoľvek tok peňazí a nastala výmena peňazí. veľmi tvrdú výmenu spravili aj komunisti krátko potom, ako sa dostali k moci.
Odporúčame