Stvoriteľ nám dal dostatok dôkazov?A to sú ktoré?Podľa článku je na tebe dokázať to,čo tvrdíš:)
Stvoriteľ nám dal dostatok dôkazov?A to sú ktoré?Podľa článku je na tebe dokázať to,čo tvrdíš:)
V otázke existencie Boha stvoriteľa všetkého sme všetci veriacimi,teda aj ateisti a aj my agnostici,pretože v empirickom svete dôkaz jeho /ne/existencie nemáme.Odpovede,dôkazy a nedôkazy,viery a neviery,názory a presvedčenia týkajúce sa tejto otázky sú iba empiricky neoveriteľnými "plodmi ducha"každého človeka.A ako sa vo vedomí tvoria?Resp.prečo sa tvoria tak,ako sa tvoria?Pretože naše vedomia tak fungujú.A prečo naše vedomia tak fungujú?Na to si každé vedomie vytvorí svoju odpoveď.A ako si ju vytvorí?Podľa toho,aká je miera jeho schopnosti to robiť.A je v moci človeka svojou vôľou ovplyvniť tú mieru schopnosti svojho vedomia myslieť? Nie je!Ak vám niekto bude tvrdiť,že to je kravina a že on slobodne ovláda svoje vedomie a jeho schopnosť myslieť,tak sa ho oýtajte,prečo zabúda,alebo prečo nemôže zabudnú na veci na ktoré by najradšej zabudol.Alebo sa ho opýtajte,prečo nie je géniom,čo všetko vie,veď hádam sa sám slobodne nerozhodol toľko veľa nevedieť:)
...."neonacizmus je krajne pravicová politická ideológia vychádzajúca z nacizmu, ktorá vznikla po 2. svetovej vojne"
Len na okraj realista,nebolo by logickejšie napísať,že neonacizmus je pokračovateľom nacizmu a nie oponentom?A medzi nami insitnými fizolofmi,pre nás je izmus ako izmus,všetko sú to dobroúmyselné ideológie vymyslené dupľovaným sapiensom v konjunkcii vnútornej túžby žiť dobrý,šťastný a bezpečný život a jeho žitia v starovekej primitívnej kmeňovo-národniarskej mentalite My a Oni,my dobrí a oni zlí,my múdri a oni hlúpi.Teda v podstate je to o civilizačnom vývoji planetárneho druhu ktorý ako sa ukazuje,ešte stále mentálne nevyrástol z konkurenčných plienok k poznaniu podstaty,že v túžbe žiť dobré životy sme všetci rovní a stále v tých druhých hľadá nepriateľov:)
..." Plané filozofovanie"
Tak by som to nevidel.Síce identifikujúc sa paradigmaticky ako My a Oni,my dobrí a oni zlí,my múdri a oni hlúpi sa odjakživa hádame a aj zabíjame pre svoje egoistické "pravdy",ale predsa len z toho vzišlo niečo spoločné a to vedomie,že pravda nie je v oddelení,ale v zdieľanom poznaní/diskusia/ a spolupráci.Skrátka vieme,že ak spolupracujeme pre blaho všetkých,dokážeme veľké veci.Teda dnes už vieme,že "pravda" ktorá rozdeľuje nám ako civilizácii škodí.Dnes už vieme,že prežiť môžeme iba ako MY :)
Na tú otázku v nadpise je veľmi ľahká odpoveď.Predsa MY Slováci.Ak ti tu luna5 kdekto začne tlačiť do hlavy,že to ten,alebo onen,tí a oní,tak mu never,lebo to MY všetci sme si strojcami osudu.To naša úroveň kriticky myslieť volí ľudí do rozhodujúcich pozícií!Všetko je to výsledok našej spoločnej práce a večného hľadania vinníkov:)
Vidíš,ako to celé nechápeš!Práve o tom píšem,že Ty nenastavuješ zrkadlo.To by si robil,keby si argumentami vyvracal tvrdenia,názory,pravdy:)
Zbožným prianím insitných fizolofov môjho typu,sú typy politikov ako Zelenskij a Putin,ale vlastne všetci politici sveta na odpis a v poho by ich nahradila umelá inteligencia.Prečo,lebo po prvé v rádovo vyšších triedach nepodlieha neideálnemu kritickému mysleniu a po druhé neprodukuje a neposiluje produktami svojho "myslenia" starovekú primitívnu a v dôsledkoch vražednú mentalitu My a Oni,my dobrí a oni zlí,my múdri a oni hlúpi,ktorou sú nacicaní aznaj všetci politici sveta:)
Pretože si potom na jeho úrovni,teda nie si ani lepší ani múdrejší a teda nemáš právo sa vyvyšovať,alebo kritizovať.A keď tak robíš,tak si na jeho úrovni,teda nie si lepší............:)
V tom vidím tvoj problém kamoš.Ty neargumentuješ,ale nálepkuješ.To znamená,že nechápeš,že onálepkovaním nikomu rozumu nepridáš.To je potom diskusia ktorá niekam môže viesť.Takže Ty si svoje faulové emočné výlevy strč niekam,lebo sa potom nečuduj,že ťa ľudia nemusia:)
A sme opäť v začarovanom kruhu,lebo "hľadať inšpiráciu,uhly pohľadu" predstavuje mať tú schopnosť a tú máme všetci v nejakej miere "nafasovanú"-limitovanú hlavne biologicky a potom zo svojho okolia- spoločnosti:)
Čo iné nám ostáva,keď už sme raz takí.....potrebujeme nádej tam,kde nemáme kontrolu:)
..." táto kultúrna vojna nie je len o ideológii. Je aj o peniazoch, o moci, a o tom, ako dokážeme v spoločnosti spolužiť napriek odlišnostiam"
Táto kultúrna vojna je v prvom rade o stupni vývoja našej civilizácie.Je o pretrvávajúcom našom žití v starovekej mentalite My a Oni,my dobrí a oni zlí,my múdri a oni hlúpi.Je o tom,že sme eštre stále nepochopili,že sme všetci na jednej /globálnej /lodi a že sme všetci rovnakí v dvoch veciach.V túžbe žiť svoje životy šťastne a bezpečne a v nevedomosti o realitivite našich právd,presvedčení,kultúr,ideológií:)
Detto v názore,že nebude úspešná.Ako pragmatici vieme,že admini a ich zamestnávatelia sú tiež iba ľudia a pochopiteľne v trhovom systéme za všetkým netreba hľadať ženu,ale lóve:)
4.Efektivity pred zmyslom
Tlak na výkon(testy, termíny, osnovy) často potláča otázku: prečo sa to učím? Zručnosti sa odovzdávajú bez súvislostí, bez prepojenia na život, spoločnosť či vnútorný rozvoj.
5. Pasivity a čakateľského nastavenia
Žiak čaká, kým mu niekto niečo zadá, povie, opraví, oznámkuje. Postupne sa učí byť „objektom učenia“ namiesto tvorcu poznania. Mnohí preto neskôr čakajú aj v živote: na povolenie, pokyn, garanciu.
Ale školstvo môže byť aj opačné: živnou pôdou pre kritické myslenie, spoluprácu, empatiu a slobodu v rámci zodpovednosti.Všetko závisí od učiteľov, rodičov a spoločenského nastavenia.Keď premeníme školu z tréningového tábora poslušnosti na priestor kultivácie vedomia, prestane byť prekážkou a stane sa štartovacou dráhou pre uvedomelé ľudstvo.
Zadal som UI otázku:“Školský systém je tréningovou základňou poslušnosti.Okrem toho,čoho ešte?Odpoveď:školský systém v jeho tradičnej podobe je skutočne do veľkej miery tréningová základňa poslušnosti: učenie sa autorite, prispôsobeniu sa hodnotiacemu systému a rutinnému výkonu. Ale nie je to len o poslušnosti. Školský systém v závislosti od spôsobu,ako je vedený môže byť aj tréningovou základňou:
1.Konformity a normalizácie myslenia
Žiaci sa učia „správne odpovede“,nie vždy hľadať otázky.Odlišnosť je často penalizovaná (aj medzi rovesníkmi). Vzniká tlak myslieť podľa osnovy, nie mimo rámca.
2.Súťaživosti bez súcitu
Porovnávanie známok,výkonu,rebríčkov a testov vedie k formovaniu mentálneho modelu:úspech = výhra nad inými. Spolupráca často ustupuje pred individuálnym prospechárstvom.
3.Odpojenia od vlastnej zvedavosti
Pôvodná detská zvedavosť je postupne nahradená „povinnou látkou“.Namiesto učenia sa pre radosť sa učíme pre známku,čím sa oslabuje vnútorná motivácia a sebariadenie.
.
V príbehu mi chýba poučenie a tak sa pokúsim to napraviť.Ide o relativitu pravdy.Treba vedieť,že pravda nie je vždy "pevná skala" v absolútnom význame,ale že v našom živote viackrát ako absolútnom-univerzálnom význame podlieha nášmu individuálnemu vnútornému kompasu.Tu je dôležité pochopiť,že ten je limitovaný!Limitovaný predovšetkým individuálnou biologickou mentálnou danosťou jednotlivca/nikto neovplyvní,ako mu to v makovici páli-stupeň vedomia a chápania/ a vplyvom spoločnosti.Teda aby sme ako spoločnosť mohli efektívne fungovať,je zákonite potrebný kompromis,kedy si uvedomujeme relativitu tej svojej pravdy,čo znamená,že ju neabsolutizujeme,ale sme ochotní pripustiť,že tá naša pravda nemusí byť pravdou iných.Ak toto pochopíme,sme na najlepšej ceste k zlepšovaniu spoločenských pomerov,sme na ceste zmeny dnešnej škodlivej a vývoj brzdiacej mentality My a Oni,my dobrí a oni zlí,my múdri a oni hlúpi k mentalite MY-všetci rovnakí v túžbe žiť svoje životy šťastne a bezpečne a rovnakí v...
To sa nevie,či je všetko inak.Vie/?/ sa,že to môže byť inak.Napr.ak si mozog myslí,že myslí,ale nevie sa o tom empiricky presvedčiť a tak môže byť všetko inak.Napríklad aj tak,že mozog je len algoritmom programu:)
Odporúčame