Vidíš,ako to celé nechápeš!Práve o tom píšem,že Ty nenastavuješ zrkadlo.To by si robil,keby si argumentami vyvracal tvrdenia,názory,pravdy:)
Vidíš,ako to celé nechápeš!Práve o tom píšem,že Ty nenastavuješ zrkadlo.To by si robil,keby si argumentami vyvracal tvrdenia,názory,pravdy:)
Zbožným prianím insitných fizolofov môjho typu,sú typy politikov ako Zelenskij a Putin,ale vlastne všetci politici sveta na odpis a v poho by ich nahradila umelá inteligencia.Prečo,lebo po prvé v rádovo vyšších triedach nepodlieha neideálnemu kritickému mysleniu a po druhé neprodukuje a neposiluje produktami svojho "myslenia" starovekú primitívnu a v dôsledkoch vražednú mentalitu My a Oni,my dobrí a oni zlí,my múdri a oni hlúpi,ktorou sú nacicaní aznaj všetci politici sveta:)
Pretože si potom na jeho úrovni,teda nie si ani lepší ani múdrejší a teda nemáš právo sa vyvyšovať,alebo kritizovať.A keď tak robíš,tak si na jeho úrovni,teda nie si lepší............:)
V tom vidím tvoj problém kamoš.Ty neargumentuješ,ale nálepkuješ.To znamená,že nechápeš,že onálepkovaním nikomu rozumu nepridáš.To je potom diskusia ktorá niekam môže viesť.Takže Ty si svoje faulové emočné výlevy strč niekam,lebo sa potom nečuduj,že ťa ľudia nemusia:)
A sme opäť v začarovanom kruhu,lebo "hľadať inšpiráciu,uhly pohľadu" predstavuje mať tú schopnosť a tú máme všetci v nejakej miere "nafasovanú"-limitovanú hlavne biologicky a potom zo svojho okolia- spoločnosti:)
Čo iné nám ostáva,keď už sme raz takí.....potrebujeme nádej tam,kde nemáme kontrolu:)
..." táto kultúrna vojna nie je len o ideológii. Je aj o peniazoch, o moci, a o tom, ako dokážeme v spoločnosti spolužiť napriek odlišnostiam"
Táto kultúrna vojna je v prvom rade o stupni vývoja našej civilizácie.Je o pretrvávajúcom našom žití v starovekej mentalite My a Oni,my dobrí a oni zlí,my múdri a oni hlúpi.Je o tom,že sme eštre stále nepochopili,že sme všetci na jednej /globálnej /lodi a že sme všetci rovnakí v dvoch veciach.V túžbe žiť svoje životy šťastne a bezpečne a v nevedomosti o realitivite našich právd,presvedčení,kultúr,ideológií:)
Detto v názore,že nebude úspešná.Ako pragmatici vieme,že admini a ich zamestnávatelia sú tiež iba ľudia a pochopiteľne v trhovom systéme za všetkým netreba hľadať ženu,ale lóve:)
4.Efektivity pred zmyslom
Tlak na výkon(testy, termíny, osnovy) často potláča otázku: prečo sa to učím? Zručnosti sa odovzdávajú bez súvislostí, bez prepojenia na život, spoločnosť či vnútorný rozvoj.
5. Pasivity a čakateľského nastavenia
Žiak čaká, kým mu niekto niečo zadá, povie, opraví, oznámkuje. Postupne sa učí byť „objektom učenia“ namiesto tvorcu poznania. Mnohí preto neskôr čakajú aj v živote: na povolenie, pokyn, garanciu.
Ale školstvo môže byť aj opačné: živnou pôdou pre kritické myslenie, spoluprácu, empatiu a slobodu v rámci zodpovednosti.Všetko závisí od učiteľov, rodičov a spoločenského nastavenia.Keď premeníme školu z tréningového tábora poslušnosti na priestor kultivácie vedomia, prestane byť prekážkou a stane sa štartovacou dráhou pre uvedomelé ľudstvo.
Zadal som UI otázku:“Školský systém je tréningovou základňou poslušnosti.Okrem toho,čoho ešte?Odpoveď:školský systém v jeho tradičnej podobe je skutočne do veľkej miery tréningová základňa poslušnosti: učenie sa autorite, prispôsobeniu sa hodnotiacemu systému a rutinnému výkonu. Ale nie je to len o poslušnosti. Školský systém v závislosti od spôsobu,ako je vedený môže byť aj tréningovou základňou:
1.Konformity a normalizácie myslenia
Žiaci sa učia „správne odpovede“,nie vždy hľadať otázky.Odlišnosť je často penalizovaná (aj medzi rovesníkmi). Vzniká tlak myslieť podľa osnovy, nie mimo rámca.
2.Súťaživosti bez súcitu
Porovnávanie známok,výkonu,rebríčkov a testov vedie k formovaniu mentálneho modelu:úspech = výhra nad inými. Spolupráca často ustupuje pred individuálnym prospechárstvom.
3.Odpojenia od vlastnej zvedavosti
Pôvodná detská zvedavosť je postupne nahradená „povinnou látkou“.Namiesto učenia sa pre radosť sa učíme pre známku,čím sa oslabuje vnútorná motivácia a sebariadenie.
.
V príbehu mi chýba poučenie a tak sa pokúsim to napraviť.Ide o relativitu pravdy.Treba vedieť,že pravda nie je vždy "pevná skala" v absolútnom význame,ale že v našom živote viackrát ako absolútnom-univerzálnom význame podlieha nášmu individuálnemu vnútornému kompasu.Tu je dôležité pochopiť,že ten je limitovaný!Limitovaný predovšetkým individuálnou biologickou mentálnou danosťou jednotlivca/nikto neovplyvní,ako mu to v makovici páli-stupeň vedomia a chápania/ a vplyvom spoločnosti.Teda aby sme ako spoločnosť mohli efektívne fungovať,je zákonite potrebný kompromis,kedy si uvedomujeme relativitu tej svojej pravdy,čo znamená,že ju neabsolutizujeme,ale sme ochotní pripustiť,že tá naša pravda nemusí byť pravdou iných.Ak toto pochopíme,sme na najlepšej ceste k zlepšovaniu spoločenských pomerov,sme na ceste zmeny dnešnej škodlivej a vývoj brzdiacej mentality My a Oni,my dobrí a oni zlí,my múdri a oni hlúpi k mentalite MY-všetci rovnakí v túžbe žiť svoje životy šťastne a bezpečne a rovnakí v...
To sa nevie,či je všetko inak.Vie/?/ sa,že to môže byť inak.Napr.ak si mozog myslí,že myslí,ale nevie sa o tom empiricky presvedčiť a tak môže byť všetko inak.Napríklad aj tak,že mozog je len algoritmom programu:)
Mám dôvodné podozrenie,že to bol tento výtečník:)
.Pokr:..“Z pedagogického hľadiska nie je viera len o B_hu. Je to spôsob, ako čítať svet v kategóriách dobra, odpustenia, viny, nádeje. Ide tu o hodnotovú gramotnosť, ktorú dieťa inde nezíska – alebo získa veľmi pokrivene.
A práve preto,že je viera o Biblickom Bohu,práve preto získa dieťa pokrivenú hodnotovú gramotnosť.Z pohľadu nás insitných fizolofov napr.v tom,že je v ňom pestovaná staroveká primitívna mentalita My a Oni,my dobrí a oni zlí,my múdri a oni hlúpi pre globalizovaný svet škodlivá.
...“ak sa viery úplne vzdáme, vychováme generáciu, ktorá bude síce technologicky zdatná, ale emocionálne a morálne otrlá.“
Dávno vyvrátené.V armádach sveta bojuje-teda vraždí tých,čo ich má milovať ako seba samého kvantum veriacich.Čiže zrejme vychovaných akosi pokrivene ak pánbožko káže „nezabiješ.
...“ zmysel – akokoľvek definovaný – je psychickou kategóriou, ktorú potrebujeme rovnako ako jedlo. Viera nie je psychická záťaž. Je psychická štruktúra“
Áno potrebujeme zmysel,ale zároveň sme otrokmi circulla vitióza/začarovaného kruhu/.To je to „vo co goí“odjakživého jakživa….zmysel akokoľvek definovaný.Otázka znie-Čo stojí za akokoľvek definovaným zmyslom?Stojí za ním individuálna miera schopnosti každého z nás tak robiť a tú si my slobodne nevolíme,tú „fasujeme zhora“.A čo je to,to „zhora“,to si vymyslíme podľa našej miery schopnosti myslieť,ktorú fasujeme zhora.To je ten náš večný circullus v ktorom si ako bájny Uroboros naháňame svoj vlastný chvost,lebo naše poznanie odpovedí na večné otázky/pôvod vedomia,reality,bytia/narážajú na neprekročiteľnú bariéru poznania v našom empirickom svete.
..."Dogma + hierarchia = funkčná sloboda"?!
Zbožné prianie,alebo ideál,ale skutočná prax je niekde inde!A to práve kritizuje Bojničan.V cirkvách sú dogmy nástrojmi ideologického boja kasty nedotknuteľných vlastníkov neomylnej pravdy,nástrojmi autoritatívnej moci a neomylnej viery-konečnej pravdy o ktorej sa nesmie diskutovať.Takže aká funkčná sloboda?Skôr duchovná manipulácia zaodená do pekných úmyslov pôsobiaca ako účinné hnojivo pre pokračovanie žitia civilizácie v mentalite My a Oni,my dobrí a oni zlí,my múdri a oni hlúpi:)
Rozumiem tvojmu skepticizmu,ale nestrácaj nádej,lebo aj napriek tomu všetkému čo si skritizoval táto civilizácia napreduje.Síce ako so zabrzdenou ručnou,ale predsa.Problém je v tom,že pre pánbožka je jedna sekunda ako našich tisíc rokov.A tak keď sa veriaci modlia za lepší život,tak pánbožko koná,ale pre nás všetkých to vo výsledku trvá tisíc rokov,kým trošku zmúdrieme:)
Odporúčame