ono to znie pekne, až dosť populisticky, len som sa akosi nedočítal ako dosiahnuť tú cenu 30.000€. Znížením výrobných nákladov? To znamená aj zníženie zamestnanosti, zníženie miezd,... to sa odborom páčiť nebude...
ono to znie pekne, až dosť populisticky, len som sa akosi nedočítal ako dosiahnuť tú cenu 30.000€. Znížením výrobných nákladov? To znamená aj zníženie zamestnanosti, zníženie miezd,... to sa odborom páčiť nebude...
pravdu hlásaš, len toto pozadie mnoho ľudí nevidí...
toto nehovor nahlas, lebo ani nechcem vysloviť čo najlepšie reštartuje ekonomiku... Dúfam, že sa toho reštartu nedožijem ja a ani moje deti...
ten "nový" symbol na označovanie zimných pneu je tam snáď už 10 rokov... Takže akosi neviem o akom vyťahovaní peňazí vravíš.
Chlape, teba je tu škoda. Chcel by som mať tak jasné názory ako ty na elektromobilitu a ekonomiku.
VW sa dostal do problémov sériou vlastných rozhodnutí a celé to začalo €4 dieslami. VW po kauze dieselgate chcel byť chrumkavý a rýchlo si napraviť reputáciu, tak mali aj inú motiváciu k EV.
Iné automobilky riešili rovnaký problém (EV) a dospeli k iným rozhodnutiam. Také BMW, Toyota, Mazda, idú veľmi triezvo, hrajú na "všetky strany" a zdá sa, že sa im to vypláca.
okolo roku 2012 sa stredná trieda reálne predávala za 25.000€. Cenníkové ceny síce boli o 10.000 vyššie ale všetky značky dávali výrazné zľavy už za pozdravenie na predajni. Aké boli zárobky pred 12imi rokmi asi vieme.
Inflácia je sviňa, takže nejde porovnávať len absolútne hodnoty, ale treba to prerátať na počet výplat.
A svete div sa, vtedy to bolo cca 25 platov a aj dnes stojí stredná trieda cca 25 platov.
Ale súhlasím. EV pod 40k€ sú buď malé mestské autá, alebo obmedzene použiteľná nižšia stredná trieda (na danú kategóriu s malou baterkou)
Snáď najlepší pomer cena/veľkosť/dojazd/vlastnosti v strednej triede má tesla 3. Dokonca aj cenovú paritu s konkurenciou...
Nech sa páči :-) https://www.alza.sk/hracky/traxxas-trx-6-mer…
nech sa páči :-) https://www.alza.sk/hracky/traxxas-trx-6-mer…
Tym chces povedat, ze za krizu VW moze Tesla? Nebude to tym, ze VW prestrelil cenovo a este k tomu ponuka horsie parametre?
Nože skús vymenovať na ktoré autá boli vydané zákazy používania.
to šrotovné malo aj negatívnu stránku. Do šrotu sa dávali aj autá, ktoré boli v dobrom technickom stave a ešte by vedeli za primeranej údržby slúžiť... Druhý problém bol, že ľudia sa pre vidinu nového "zadotovaného" auta zadlžovali a viacerí následne prišli o prácu a mali existenčné problémy. V druhej polke roku 2008 sa všade hovorilo kríze, ale na väčšinu fabrík a aj ľudí došla až v druhej polke roku 2009.
Ono "VŠETCI prispeli" platí v sociálnych štátoch na viacero komodít, čo také vlaky, autobusy, obedy zadarmo?, Dotácie na FVE, tepelné čerpadlá, teplovodné solárne kolektory, zateplenie budov,... Tam sa neskladáme?
Na SR boli dotácie na EV pred troma rokmi a aj to v úbohej výške a so stropom na 50.000€, takže boli rozchytané v priebehu pár minút.
Ako vyslovene vyhodené peniaze vidím 50% štátnych úradníkov a tým pádom úradnícku buzeráciu na každom kroku, lebo ne"činnosť" sa musí vykázať...
a čo bolo potom "šrotovné" v 2009-tom? To nebolo ohýbanie trhu?
Asi by som bol opatrnejší vo vyjadreniach. Asi bude dosť záležať na plánovanom použití...
Tiež si ľudia nekupujú bežecké tretry na vysokohorské túry...
vyrába, a čo má Tesla spoločné s krízou VW?
Pravdu mas. Jazdene VW su lacnejsie z dovodu, ze VW zmrvil SW a aj napriek prvotnym vyhlaseniam sa nedaju upgratovat na aktuanu verziu sw. Takze nejaky predohrev baterie pred uhp nabijanim nie je mozny. Dalej setrenie vsade kde sa da z tych aut doslova srsi. Zamyslam sa nad vymenou 2.0 HDi za EV ale aj z dovodu vypinania otravnych a hlasnych asistentov to zrejme nebude ani VW, ani Hyundai/Kia. Uprednostnim sedan a tu doslova kraluje tesla3.
Ale no, dost demagogie. Tie baterie sa ani v cine nikam nezvazaju, nabijaju sa v tom kontainery, kde sa aj demontovali. Funguje to len v ramci vyrobcu (myslim, ze NIO) a v ziadnom pripade baterie nie su zamenitelne medzi vyrobcami...
Ako chces standardizovat technologiu na dekady dopredu? Uz po prvej dekade ta standart bude brzdit v dalsom technologickom pokroku. Ani v stavebnictve to nefunguje na tak dlhe obdobie a povedzme si uprimne, ze domy po 20tich rokoch neburame a nestaviame nove.
Vymysla sa vela noveho, ekonormy nutia vyrobcov od zakladu prekopavat motory, prevodovky sa vyrazne posuvaju a na poli svetelnej techniky za posledny 20 rokov neostal kamen na kameni...
"VW v Nemecku... Chce tam zavrieť fabriku, vlastne 3, alebo 5? A PREČO ? Lebo vsadil na zlú technológiu, ktorú zákazník NECHCE!!! "
A ty by si chcel auto, ktore je o 20% drahsie oproti konkurencii a pritom za tou konkurenciou technologicky zaostava? Akosi nevidim dovod platit zaVW id5 o 10k€ viac ako za teslu y, alebo kia EV6.
VW chcel byt po fiasku s dieselgate chrumkavy, investoval do EV nech to stoji co to stoji, jednoducho cenovo prestrelil, zakaznici mu to dali vyzrat.
To nie je EV, to je o cenotvorbe.
trochu sa čudujem, že tesla nebola súčinná, mohla to byť celkom dobrá reklama a aj isté príjmy... A možno prekopať SW nebolo až tak jednoduché...
Odporúčame