Ja v tom príspevku vidím iróniu... Ficovoliči ju ale ľahko prehliadnu...
Ja v tom príspevku vidím iróniu... Ficovoliči ju ale ľahko prehliadnu...
Konečne normálny príspevok s ktorým súhlasím.
Ja mám názor, že auto ktoré stojí viac ako je môj ročný príjem je pre mňa drahé. Myslím nákupnú cenu nového auta, pretože aj servis sa do značnej miery odvíja od tejto ceny.
Takych vidavam v piatok podvecer s pneu zjazdenymi az na kordy, hlavne ze je caja ohurena...
Tak skusme ratat...
Priklad 1:
Skoda Kodiaq 1722kg vs. Tesla Y 1979kg
https://www.autohled.cz/porovnavac?cars=skod…
Priklad 2:
BMW 3 1670 kg, Hyundai Ioniq 6 1910 kg, Tesla 3 1684 kg
Recyklujeme starší článok? https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/704611…
Už tam bolo v diskusii vyvrátené tvrdenie o výmene pneu, že sa jedná o zámenu medzi nápravami...
Rovnako tak tvrdenie o podstatne vyššej hmotnosti EV. V rámci rovnakej triedy vozidiel je rozdiel v hmotnosti cca 15% čo nie je nijak závratný rozdiel.
Opotrebenie má na svedomí hlavne ten medzičlánok medzi volantom a sedačkou, pretože má k dispozícií násobne väčší výkon (bežne 5x viac) pri rozbehoch z križovatiek a ešte k tomu je to tiché a návykové...
Porovnak si benzín vs. hybrid vs plug-in hybrid: Ja tam vidím zásadné rozdiely a silno pohybujem, že RAM 1500 chodí za 3,2 l/100km
https://www.spritmonitor.de/en/overview/45-S…
Dávať za príklad ten odkaz je blbosť...
Aj na SR majú firmy (áno zväčša) tie väčšie dohodnutý odber ako v kWh celkovo, tak aj v 15 minútových intervaloch a je na firmách aby si to ustrážili, lebo distribučka ich veľmi rada skásne. Domácnosti tu nič také nemajú, jediný limit domácnosti je hodnota hlavného ističa a veľkosť peňaženky...
Pekne vidno, že o tejto problematike nemáš ani páru a len dookola vyťahuješ bludy bez zohľadnenia súvislostí.
ten sen o elektormobilite sa asi nerúca vzhľadom na fakt, že celosvetovo je ročne stabilný rast pomaly +80% predajov EV.
Väčší negatívny vplyv ako EV autá na distribučnú sieť bude mať el. vykurovanie (priamoohrevné aj tepelné čerpadlá). Kým nabíjanie EV viem ovplyvniť ako časovo (od-do kedy) tak aj výkonovo. Čo pri vykurovaní keď udrú mrazy asi nik z nás nespraví.
Tesla modely - na automobilku, ktorá existuje 15 rokov mi 5 modelov, ktoré pokrývajú povedzme 70% trhu mi nepríde ako zlé. A že ide cestou ako VW, kde passat B7, B8, sú technicky veľmi podobné akurát, že VW ich označil za novú generáciu a tesla v prípade modelu 3 za upgrade...
Nevieme čítať? Za rok 2023 mala tesla celkovo zisk 15 mld $ (15 000 000 000 $),
časť z tohto čísla (konkrétne 12%) je z predaja povoleniek za 1,8 mld $ (1 800 000 000 $)
Ktorá automobilka nešetrí kde sa dá? Vždy a pri všetkých položkách sú to boje, aj na centových položkách...
Tesla má za 2023 čistý zisk cca 15 mld $, v tom je predaj emisných povoleniek v hodnote cca 1,8 mld $, čiže len cca 12% zisku je z povoleniek.
A stále mám rovnakú otázku, ako to tá "zlá" tesla robí, že na elektroautách ako jediná zarába 13 mld $ ročne? Čo bráni ostatným automobilkám ísť rovnakou cestou?
Myslis tych Bruselskych sudruhov, ktori nastrcili v USA agenta, ktory vytvoril novu automobilku, aby mohol o 16 rokov neskor mat Brusel poplach? Nejak mi to nevychadza...
Dokedy chces omielat tie blbosti z autofora? Su ludia, ktori maju kde nabijat, maju cca 45k€ na nove auto ( teda na strednu triedu ala SuperB) vedia si zratat, ze na naftu daju 3k€ rocne, ze prevadzkove naklady su stvrtinove oproti spalovaku. Riesia FVE ktora v kombinacii s EV tiez dava zmysel, len im je "luto" vyradit fungujuce auto kym sluzi bez problemov...
Mne sa natiska otazka, ako to ta "zla" tesla robi, ze na elektroautach ako jedina zaraba? Zeby giga factoring a vlastny vyvoj a skladanie baterii stacilo?
Octavia a premiant v komforte? Ale no tak, to už inak sa škodovka prepasírovať nedala? Napadá ma napr. Prius, alebo aj Peugeot 308 čo do komfortu sú podľa mňa na tom lepšie ako spomínaná octávka...
Bohuzial, tazsie znamena aj bezpecnejsie, pohodlnejsie, lepsie akusticky odhlucnene. Tam sa uberame...
Na základe tohto chceš voliť republiku, resp. KDH? No tak to poteš košte...
Plebs bude voliť tak ako vždy a to "istoty"...
Ktore auto v ramci rovnakej kategorie je 2x tazsie? Moj Peugeot 508 s dieslom ma prevadzkovu hmotnost 1700 kg, porovnatelna Tesla 3 ma cca 1900 kg. Kodiak s 2.0 tdi ma 1800 vs Rav4 PHEV s 2000. Ja vidim rozdiel cca 15%
Myslel Tracy Dyson...
Nemyslel vymenu, ale zamenu predne vs zadne...
Co tak otvorit navod na obsluhu, uz od dob favorita to evidujem...
Odporúčame