Co to meles? Len debil lieta ponad jadrovku...
Co to meles? Len debil lieta ponad jadrovku...
ja viem, ale nech to pán redaktor aj tak napíše. A tá celková bilancia... ehm, narátam čo chcem...
emisie CO2 nižšie o 50% ? to myslíte vážne? Spaľovaním (oxidáciou) akéhokoľvek uhľlovodíku vzniká vodná para a oxid uhličitý. Množstvo vzniknutého CO2 je priamoúmerný množstvu spáleného paliva. -50% CO2 by znamenalo -50% nižšia spotreba a to v dobe keď všetci naháňajú jednotky percent je nezmysel...
Prečo by to malo letisko riešiť? Parku, tak zaplatí, kto sa zamýšľa nad výškou platby, však im to len vyhovuje...
v kombinácií s hybridom variátor nemá...
Klasický malý spalová bez hybridu = CVT
hybrid + e-CVT = nesmrteľnosť, e-cvt konštrukčne pripomína "obrátenú" rozvodovku. E-cvt má 2 vstupy (el.motor a spalovák) a jeden výstup, preto sa ani výkony oboch pohonov úplne nesčítajú, lebo každý má svoje výkonové maximum v iných otáčkach, zato sa skvelo doplňujú
Otázka ako z materskej skôlky... a spaľovacie autá sa načo kupujú?
"Problém je, že EV bez batérie nekúpim."
A spalovacie auto bez motora si kúpil?
Pri EV je potrebné diagnostikovať batériu, a tá ti o sebe cez BMS nabonzuje úplne všetko, čo sa o spalovákoch povedať nedá.
to bude tunel, skoro ako naše branisko...
Súhlas, a k tej cenovej nule 10 ročnej strednej triede treba prípočítať všetko čo sa môže a aj pokazí v krátkej dobe ako DPF, vysokotlaké čerpadlo, vstreky, turbo, dvojhmotu, DSG,... To už cenovo nie je ďaleko od novej baterky do EV, pričom do spalováku stále tankuješ 3-5x drahšie ako do EV.
aj plyn, veď súdruhovia v Moskve vybavili...
tak byty zadarmo teda neboli, musel si sa upísať "diablovi" - strane, vláde, zamestnávateľovi... Vzhľadom k príjmom tie bicykle lacné teda neboli, možno ešte ukrajina bola lacná, ale aj za toľko stála...
doplnil by som, že "periodicky" neznamená pri prezúvaní, teda 2x do roka, ale aspoň 1x mesačne.
Tak Lada Niva je kategoria sama pre seba...
A riešit furt karburator, kazdych 100.000 km generalku motora, kazdy druhy rok nater spodku,... dako mi to nechyba.
Túto krátkozrakosť odborov akosi nechápem. Namiesto toho, aby "hodili cez palubu" 20% zamestnancov, tak potopia celú automobilku. Možno ešte čakajú na zázrak menom štát...
A ako zoptimalizuješ zisk keď auto kúpiš v novembri? Veď sa odpisuje 4 roky, takže za rok 2024 sa ti do nákladov dostane 2/48 z celkovej sumy. Teda "minieš" za auto 48k€, ale odpíšeš len 2k€ ...
Dovolím si oponovať. Práveže treba počítať celkové náklady. Z pohľadu dlhodobého vlastníctva a adekvátneho nájazdu tvorí kúpna cena cca tretinu celkových nákladov. A je jedno či je to benzín, alebo diesel. Tu sa len trochu zmení zmení pomer palivo/servis, inak celkovo voči kúpnej cene je to cca rovnako.
Vlastná skúsenosť: V roku 2008 kúpa nového Peugeotu 207SW 1,4 benzín, v cene 15.000€ - účel mesto + okresky, sem-tam diaľnice.
Za 16 rokov náklady na servis + poistky, STK, EK, umytie,.. - 9.807€
za ten čas najazdené 244 597km a palivo v cene - 21.873€
Celkové náklady vlastníctva - 46.680€
1 km vrátane amortizácie ma stojí 0,191€
Z toho mi vychádza, že kúpna cena z dlhodobého hľadiska nie je až tak podstatná, dôležitejšie sú prevádzkové náklady. Poistky + servis sa veľmi nelíšia (v porovnaní s P508, prípadne RAV4 čo ešte mám). Takže na palive sa dá dosť "ušetriť".
"Kto rozmýšľa ekonomicky, investuje do úsporného hybridu alebo do nákupu elektromobilu z druhej ruky."
No ja by som povedal, ze rata s vlastnictvom na dlhsie casove ako aj kilometrove obdobie. Menit auto po 4 rokoch a 60.000 km je v kazdom pripade ekonomicka blbost. Mne najlepsie vychadza vlastnictvo na 10+ rokov a najazd za ten cas cca 250.000km a to uz tie cisla vychadzaju diametralne odlisne.
Nejaké malé sú tie disky, mohli ušetriť do budúcnosti prácu a sfleku tam dať 30" disky...
Odporúčame