???
Náboženské a sektárske rozbroje a čistky sú na strednom východe (a napríklad aj v Afrike) bežná vec už po niekoľko storočí, že u.s. priložili svoje polienko je malý detail. Tam by sa to zabíjalo aj bez nich. Pointa môjho článku ale bola v inom. Tak si to prečítaj prosím znova.
Áno. lenže tak ako člena rodiny si nevyberieme, tak si môžme vybrať toho, kto nás zastupuje v úradoch, vláde atď. To je ten podstatný rozdiel. A podľa mňa chýba jedna veľmi užitočná vec - možnosť odvolať prípadne zrušiť mandát takémuto (ne)zástupcovi, ak sa ukáže, že neplní svoje povinnosti.
Milý Puppuššško, ak si si nevšimol, pointa môjho článku nie je rozoberať dôvody problémov na blízkom východe, ale správanie NAŠICH politikov, bez ohľadu na to, na čo reagujú. Prečítaj si to ešte raz a možno pochopíš. A možno nie. Niektorí ľudia NECHCÚ chápať.
MIlý pupuššško. Dosť veľmi sa mýlite. Za prvé som ON, nie ona. Za ďalšie existencia kostolov, synagóg či garantované zastúpenie kresťanov v parlamente Iránu vôbec nezaručuje, že by sa podobná akcia ako z videa v tej krajine v mene kresťanstva, mohl akonať. Garantujem ti, že aj v tom Iráne, keby kresťanskí demonštranti vykrikovali "Iran police go to hell, Iran go to hell", tak by ich sfleku všetkých pozatvárali a zrejme by sme o tých ľuďoch už jednoducho nikdy nepočuli. Tolerancia pre súkromie človeka ohľadom jeho vierovyznania a názoru je niečo úplne iné, ako tolerancia s priamymi agresívnymi prejavmi voči krajine, kde žijem. Znova opakujem, nič také by v žiadnej islamskej krajine v takejto podobe nebolo možné, to len my Európania sme sprostí, že to tolerujeme. A to sa nám vypomstí.
Zjavne prisilná aj pre admina, článok stiahol z prvej stránky. Bohužiaľ to ale reflektuje realitu - Merkelová má právomoci dokonca rozsiahlejšie ako mal Hitler (tiež bol ríšsky kancelár) a ako líder EÚ je tá hlavná osoba, ktorej rozhodnutia ovplyvňujú dianie s ešte väčším dopadom, než mal Adolf. Na to, aby niekto dokázal ničiť a búrať hodnoty (či už materiálne alebo tie kultúrne) zjavne vôbec netreba nenávisť, agresiu či zlo. Stačí opačný extrém - priveľa tolerancie, lásky a bezbrehej pohostinnosti. A tí agresívnejší si z nás spravia onuce.
Mila Miska, s clankom sa neda nesuhlasit. Bud sme submisivne ovce, ktore sa nechaju prevalcovat agresivnejsou islamskou kulturou, alebo budeme asertivne tvrdi a, ako pises, vyberat si, koho prijmeme (v tomto jedinom s Ficom suhlasim). Len s jednou vecou v Tvojej uvahe sa nestotoznujem:
„Tí, ktorí sú ochotní vzdať sa slobody, aby si zabezpečili bezpečnosť, si nezaslúžia ani slobodu, ani bezpečnosť.“ Benjamin Franklin
Bohuzial, su to slova idealistu a diplomata, ktory ich vyriekol v kontexte toho co robil a tej doby a aktualnej situacie, ale tato myslienka neplati vseobecne. Podstatne viac zmyslu ma toto:"Môžeš mať mier. Alebo môžeš mať slobodu. Nikdy nepočítaj s tým, že by si mal oboje naraz."
Ak mame mier a slobodu, nutne musime pocitat s nejakymi obmedzeniami, ktore nas zaroven chrania. Ak by sme sli tvrdo po slobode (sloboda jednotlivca ako najvyssia priorita), musela by vacsina bezpecnostnych opatreni a zakonov padnut. A to sa uz blizime anarchii.
Lenze je otazne, ci Kiska bude este prezident, kym sa tato nova kauza uzavrie a pripadne ju odsudia. Ani to sa nemusi stihnut... :D
Johnyiv, čo to je ten "Americký tip"? Nejaká nová stratégia na Lotto?
Pri čítaní som si spomenula na Viktora Chromeca z Prostějova (dnes známeho ako Viktor Ono Hasuhana), ktorý túto cestu nastúpil o niečo skôr. Článok o ňom bol v jednom časopise, už sa nepamätám akom, možno to bol český National Geographic. Audio rozhovor s ním je tu: http://is.gd/ZIuhTp
wobenzym - a uvazujes ty vobec? Keby iba stratil vedomie, nestanu sa dve veci: nezmenil by nastavenie vysky na nulu (alebo inu podobnu hodnotu) a hlavne by nezablokoval navrat kapitanovi do kabiny. Aj na to myslia bezpecnostne opatrenia, dvere sa daju zvonku kodom otvorit. Tento sposob bol vsak UMYSELNE vyradeny pilotom vnutri kabiny. Nikto nic neporusuje, zaznam z hlasove zaznamniku bol zverejneny, takze relevantny dokaz JE.
Dvere su konstruovane tak, ze ich neotvori ani rucny granat. Sekera je nanic, navyse nebolo dost casu, ubehlo len par minut od chvile, ked kapitan zistil ze sa nevie dostat dnu, ak kym lietadlo narazilo. Mozno pri niekolkohodinovom lete by neodolali ani sekere, to suhlasim, ale tych par minut odolaju v pohode.
Človeče, veď ty neovládaš ani základy fyziky!!! Kinetická energia nerastie lineárne (dvojnásobná rýchlosť = dvojnásobná kinetická energia) ale rastie so štvorcom rýchlosti, teda kinetická energia (a z toho vyplývajúci deštrukčný účinok) pri dvojnásobnej rýchlosti je až ŠTYRI krát väčšia! Takže áno, takýto náraz dokáže zničiť lietadlo, a to viac než dostatočne, bez ohľadu na to, či uhol svahu mal 40, 60 alebo 90 stupnov.
Ak pilot vnutri pilotnej kabiny umyselne zablokuje dvere, ani ciselnym kodom ich zvonku neotvoris.
Za 1. zamerne prekrucas, co pisem.
"Podla tvojej teorie teda lietadlo narazilo kolmo do steny." Ukaz mi prosim, kde pisem, ze KOLMO.
Za druhe, ani pocitat nevies. Tymi sekundami ilustrujem len tazko predstavitelnu rychlost, s akou sa znicenie lietadla odohralo. Mimochodom, to lietadlo ma cca 24-26 (ziadnych 37) radov sedadiel podla usporiadania, krat 0,0053 je cca 0,12, nie 0,2 sekundy.
To je naraz do prekazky v danej rychlosti.
Mimochodom, je uplne fuk, ci ta plocha prekazky mala voci osi letu 90° alebo 40°. Na kinetickej energii narazu, a z toho vyplyvajucich dosledkov to nema ziaden vplyv.
Stale opakujes blud, ze lietadlo "zaniklo". Nic take sa nestalo: http://is.gd/EPZV8u
Iba sa kvoli narazu vo vysokej rychlosti rozpadlo na velmi vela malych casti.
Čo to preboha je "pad do steny smerom dole je rovne padu do steny smerom dopredu"??? Voľný pád trosiek a veľkých častí lietadla, neurýchľované ničím, len gravitáciou, ale brzdené odporom vzduchu a veľkou plochou (lietadlo su najmä ľahké plechy, plasty, batožiny, tekutiny) je niečo úplne iné, ako kompaktné lietadlo s perfektnou aerodynamikou, letiace cca 650km/h oproti prekážke. Rozdiel v kinetickej energii v oboch prípadoch je priepastný. Vytváraš úplne bludné fyzikálne teórie a nereálne špekulácie.
Airbus A320-200 spoločnosti Germanwings nedopadol na zem kĺzavým letom, ale narazil do strmého svahu za plného chodu motorov, v rýchlosti cca 400mph (~650km/h).
650km/h je 180m/s, takže lietadlo (cca 60-70 ton kovu, plastov, paliva, nákladu a ľudských tiel) bolo zničené za 0.2 sekundy. Je to približne rovnako dlho, ako škrtnutie zápalkou. V podstate nastane menší výbuch, kinetická energia je v tej chvíli obrovská. (Mimochodom, každý rad sedadiel bol zničený za neuveriteľných 0.0053 sekundy. Okamžité a bezbolestné.)
Milý "velmiprekvapeny", žiadne zmiznutie ako gáfor, pozri si fotky z miesta dopadu. Milióny kúskov, takmer nenájdeš nič väčšie, než škatuľa od topánok. Na Ukrajine sa lietadlo rozlomilo vo vzduchu a rôzne veľké kusy dopadli voľným pádom. Voľný pád vs. let udržiavaný motorom v plnom výkone sú dve diametrálne odlišné veci. Preto na Ukrajine boli nájdené aj veľké časti.
Vytváraš si bludné fantázie a teórie, ako funguje fyzika a aerodynamika.
Odporúčame