Jedno nepredajné - Teslu Model 3 LR (2020) som si kúpil v januári 2025 a v 2022 som tiež jedno nepredajné Hyundai Ioniq (2017) kúpil o 2 roky ho úspešne predal.
Jedno nepredajné - Teslu Model 3 LR (2020) som si kúpil v januári 2025 a v 2022 som tiež jedno nepredajné Hyundai Ioniq (2017) kúpil o 2 roky ho úspešne predal.
Nabijam len na verejných staniciach - kombo ZSEdrive, eJoin a Lidl. Tento rok ma zatiaľ 100km stojí priemerne 6.03€. Ku koncu roka očakávam ročný priemer na cca 4.5€ na 100km. S 480 koňovým autom :D
Gratulujem Tesle k obhájeniu 1. pozície (nie len medzi SUV, ale aj ako najpredávanejšieho auta na svete). 2 roky po sebe, paráda :)
Ale hej, Model 3 2020 LR RWD alebo SR idú za výborné ceny :) Bude to super update z Hyundai Ioniq (28kWh)
Už pozerám po kúpe jazdeného Model 3 :)
Dobrá blbosť. Mal som Hyundai IONIQ 2 roky. Kúpil som za 17500€, predal za 15500€.
Náklady na prevádzku (servis, STK, nová sada letných pneu, nabíjanie, diaľnica, PZP + havarijné, pár vylepšení ako predný kufor a i.) stáli 3777€
Najazdené 33559km.
Aký má zmysel limitovať 3 zo 4 vozidiel, ktoré dokážu nabíjať vyšším výkonom ako 100kW kvôli 1 vozidlu, ktoré je limitované na 101kW DC?
VW ID.3 - max 124kW - 10-80% za 25min (80% = WLTP 280km)
MG4 - max 140kW - 10-80% za 24min (80% = WLTP 288km)
Renault Megane - max 129kW - 10-80% za 30 min (80% = WLTP 304km)
Citroën ë-C4 X - max 101kW - 10-80% za 26min (80% = WLTP 228km)
Niečo zohrajú aj nabíjacie krivky (ako dlho udrží batéria znášať vysoký výkon pri DC nabíjaní), ale ten test by dopadol inak, keby 100kW nabíjačky vymenili za 150kW.
Tesla Model Y - V kufri má 854l, pod kapotov 117l, sľubuje dojazd 455 až 535km podľa WLTP. Model Y SR - 42990€, LR - 49990€, Performance 52990€
BMW 5 Touring od 66000€
Na fotke je plug-in hybrid, p. Domeček. Hyundai IONIQ mal aj BEV verziu. Jazdím ňou posledné 2 roky.
Ja viem, oni sa stále hrajú so slovíčkami elektrifikovaný a elektromobil a batériový elektromobil... ale vždy len ako sa to hodí :)
Predaje idú dobre aj napriek meniacim sa alebo končiacim dotáciam v Nemecku a čoskoro aj vo Francúzsku.
Model Y úplne zvalcoval Európu a prevdepodovne bude v TOP 3 na celom svete. Ale Auto Pravda nájde spôsob ako aj to zhodiť :)
Podľa ACEA podiel predaja elektromobilov (BEV) za November medziročne stúpol z 15% na 16,3%. A tak isto stúpol aj medziročný podiel za Január - November. Z 11,1% na 14,2%.
By som bol šťastný, keby výrobca môjho auta ešte robil bezpečnostné a hlavne funkcionálne over-the-air aktualizácie SW môjho auta. Bohužiaľ, nerobí.
Apple zvoláva všetky iPhony - poslal im aktualizáciu OS. Same shit. Nie je treba článok
Predajcovia sa búria, zákazníci skupujú Tesly rýchlejšie ako sa stíhajú vyrábať :)
Mám EV a takto. Sadnem, stlačím start tlačidlo a vyhrievanie sedadla + volantu. Vyrážam. Žiadne zohrievanie elektromotora. Batéria sa ohreje používaním + môj model tam bazénové teplý vzduch od tepelného čerpadla do 2-3min po naštartovaní.
Výborný čas na kúpu EV jazdenky :)
Verím, že nikto neberie kúpu Hyundai i30 ako investíciu, ktorá sa niekedy vráti :D
Nie je žiadna vojna. Prestaňte, prosím, zbytočne polarizovať ľudí.
Odporúčame