Nestačí 90 hlasov, podľa posledného rozhodnutia ústavného súdu si skrátiť volebné obdobie nemôžu ani 90 poslancami, ani referendom. Najprv musia zmeniť ústavu a do toho sa im nechce, lebo sú ne
Nestačí 90 hlasov, podľa posledného rozhodnutia ústavného súdu si skrátiť volebné obdobie nemôžu ani 90 poslancami, ani referendom. Najprv musia zmeniť ústavu a do toho sa im nechce, lebo sú ne
Toto je krátkozraké pozeranie sa na "demografickú krízu". Každé narodené dieťa je potenciálny dôchodca, keď sa ich narodí viac, viac ich pôjde aj do dôchodku. Podľa tejto logiky musíme konštantne zvyšovať počet narodených detí do nekonečna, aby sa udržal dôchodkový systém. Myslím si, že tu treba nastaviť opatrenia nezávislé na počte detí a dôchodcov.
To nie je reálne, mzdy pracovníkov a starostu sa vyplácať budú. Priškrtia sa iné výdavky - kosenie, svietenie, podpora kultúry a športu, investície. Môžu sa samozrejme zvýšiť miestne dane, poplatky, služby atď. Štát bude za pekného, že podporil rodiny a samosprávy za zlého, že dvíhajú dane, poplatky a zároveň znižujú úroveň poskytovaných služieb.
A čo sa týka zlučovania administratívy pre obce, s tým súhlasím, akurát, že toto niekto z kompetentných nerieši.
To s tým výrokom "len nárast ich príjmov bude nižší" som si nie ístý.
Príklad z našej obce (cca 530 obyvateľov)
rok | výnos z podielu z dani FO
2019 | 181 883 €
2020 | 178 831 €
2021 | 188 591 €
Celkový plánovaný výpadok na daniach FO je 544 mil. €, tj na obyvateľa cca 100€
Pre našu obec by to znamenalo výpadok 530*100€ = 53 000 € - a toto určite nepovažujem za "len nárast ich príjmov bude nižší" - toto bude na nútenú správu.
Zavedenie podpory "krúžkov" v takomto formáte, v takomto objeme peňazí, bude mať za následok skokový nárast poplatkov za tieto krúžky (inflácia). Pokiaľ sa toto opatrenie v praxi ukáže ako neudržateľné, respektíve nerealizovateľné, tak už potom sa tie ceny naspäť do pôvodnej hodnoty budú dostávať veľmi ťažko.
Za druhé takýto nárasť výpadku z daní FO bude mať za násedok, okrem zníženého príjmu pre samosprávy, aj žnížený príjem z 2 % z daní FO pre tretí sektrok a o tom tu tiež nikto nehovorí.
"Ďalší tanker s plynom ============ Nadpis ide sem…" - niekto sa ponáhľal s článkom a nestihol si ho ani skontrolovať. :-)
Pozor na používanie priemerných údajov, dôvod zvýšenia priemernej mzdy nemusí byť, že zamestnancom v drvivej väčšine zvyšovali mzdu. Priemer sa tiež zvyšuje keď:
- nízkopríjmoví zamestnanci sa stanú nezamestnanými
- narastie minimálna mzda - mdza sa zvýši iba ľuďom s najnižšími príjmami, ostatní necítia zmenu
- nástup absolventov, resp. nepracujúcich do zamestnania - momentálne nastupujú za vyššie platy ako existujúci zamestnanci na podobnej pozícii a tým zvyšujú priemer
- ...
Áno, tomu rozumiem, len to nie je nikde jasne spomenuté. Okrem toho dane sú nezásluhové, ale odvody, áno. Koľko sa zaplatí, teda započíta, toľko sa potom používa pri rôznych nárokoch, dôchodok, invalidný, pozostalostný, ...
Podľa návrhu, by po 40 odpracovaných rokoch mal človek nárok na predčasný dôchodok a za každý mesiac krátený o 0,3 % sumy. Čiže nie je to riadny dôchodok. Napr. pri odchode do predčasného dôchodku 5 rokov pre riadnym, by bolo krátenie cca 18%.
Nikde som sa nedozvedel informáciu, aký vplyv to bude mať na pracujúcich, ktorí tento "rodičovský dôchodok" budú povinne financovať zo svojich odvodov. Teraz zamestnanec odvedie aj z poistením zamestnávateľa 18% z hrubej mzdy, ale z toho sa potom odkrojia 3 %. Bude to mať negatívny vplyv na osobný mzdový bod poistenca pre účely dôchodku starobného/invalidného pre daný rok?
Podľa dostupných informácií sa rodičovský dôchodok bude platiť iba z príjmov a predpokladám, že to budú príjmy, z ktorých sa aj platia odvody do SP na sociálne poistenie. A keď je nepracujúci dôchodca, tak nebude jeho rodič poberať rodičovský dôchodok, to isté platí aj pri nezamestnaných.
Ja som iba technicky doplnil informácie, ktoré poznám. Čo sa týka dnešnej vlády a koalície, tak tí sa iba !"hrajú" na vládu a na šikovných a spravodlivých. Toľko po tom túžili, aby sa dostali k moci a teraz sa na seba nekriticky pozerajú a obraňujú sa akí sú oni perfektní a nenahraditeľní, pričom ostatní to vidia presne naopak. Žiaľ dôsledky ich vládnutia budeme znášať všetci, aj tí, čo ich volili, aj tí čo nie.
Nie, iba na rodičov, teda tých čo vychovávali dané deti, teda aj adoptívny, prípade poručníci.
Nárok na dôchodok vzniká po odpracovaní(účasti na sociálnom poistení) 15 rokov. Chcú zaviesť, že po odpracovaní 40-tich rokov bude môcť ísť človek do predčasného dôchodku, lenže aj tu sa mu bude znižovať dôchodok, ak ešte nedosiahol dôchodkový vek. Zníženie bude predstavovať 0,3% za každých začatých 30 dní chýbajúcich do riadneho odchodu do dôchodku. Tí však, ktorí nemajú odpracovených aspoň 40 rokov, tím sa bude dochodok krátiť tak ako doteraz, teda o 0,5 % za každých 30 dní.
Podľa dnes zverejnenej štatistiky úmrtnosti za 2/2022, bol počet úmrtí na úrovni priemeru za posledných 5 rokov. Čiže mám pocit, že úmrtia, ktorým sa označí ako príčina COVID, tak sú vo veľkej miere úmrtia spôsobené inými (bežnými) ochoreniami, akurát mali osoby aj pozitívny test a preto boli zaradené do kategórie COVID.
Prešli takmer cca 2 mesiace od nástupu Omikronu a porovnávam štatistiky úmrtnosti na COVID /1 mil. obyvateľov pre Slovensko a Portugalsko:
beriem interval cca 2 mesiace
PORTUGALSKO - 1.1.-6.3. (65dní) - 219 úmrtí / 1 mil
SLOVENSKO - 22.1.-27.3. (65dní) - 304 úmrtí / 1 mil
u nás bola vlna Omikron posunutá cca o tri týždne, preto ten posun
Nie je tam niekoľko násobne vyššie úmrtnosť ako pri delte, ale iba 1,39x vyššia
Prešli takmer 2 mesiace a štatistiky sú asi takéto:
beriem interval cca 2 mesiace
PORTUGALSKO - 1.1.-6.3. (65dní) - 219 úmrtí / 1 mil
SLOVENSKO - 22.1.-27.3. (65dní) - 304 úmrtí / 1 mil
u nás bola vlna Omikron posunutá cca o tri týždne, preto ten posun
Ja tam nevidím 8x vyššiu úmrtnosť, ale iba 1,39x vyššiu
Lengvaský zavádza/klame "Lengvarský zdôraznil, že v nemocniciach momentálne končia najmä nezaočkovaní pacienti. „V tomto momente na umelej pľúcnej ventilácii končia iba nezaočkovaní," ":
počet hospitovalizovaných - údaje za 27.3.2022 z https://covid-19.nczisk.sk/sk
- celkovo - 2206 - z toho plne zaočkovaní 32,5%
- na JIS - 176 - z toho plne zaočkovaní 22,2%
- na umelej PV - 75 - z toho plne zaočkovaní 22,7%
Má sa právo brániť, to je bez debaty, ale vždy treba zvažovať plusy a mínusy. Ak by Ukrajinu napadla malá krajina, typu napr. Slovensko, tak to je úplne iná situácia ako takmer najväčšia vojenská veľmoc.
Keď ma v hore napadne medveď, tiež sa s ním môžem pustiť do bitky, však mám na to právo, ale potom zo mňa nič neostane. Alebo môžem ľahnúť na zem a chrániť si dôležité časti tela alebo hrať mŕtveho a mať aspoň nádej, že prežijem.
Odporúčame