"Mal som asi 13 rokov, keď som prvýkrát lyžoval."
"... keď som SA prvýkrát lyžoval." Elementarna slovencina nam zase usla, vsak. Sloveso lyzovat vyzaduje zvratne SA.
"Mal som asi 13 rokov, keď som prvýkrát lyžoval."
"... keď som SA prvýkrát lyžoval." Elementarna slovencina nam zase usla, vsak. Sloveso lyzovat vyzaduje zvratne SA.
No tak ono cinske spalovaky su na tom kvalitou a spolahlivostou nad urovnou francuzskych, talianskych aut a su porovnatelne s VW a korejskymi autami. Cinska premia v pohode atakuje BMW a MB. Samozrejme, tak ako nemozno od nemeckej premie cakat, ze odjazdi 100K km na jednej sade brzdovych dosticiek a bez jedinej chyby ako Toyota ci Lexus, tak to iste sa neda cakat od cinskych aut.
Takze cinske spalovaky su v niektorych regionoch skvela alternativa. Indicke auta su piece of crap, automobilky v Brazilii atd. su kontrolovane zapadnymi koncernmi a sluzia ako odbytisko zastaralych vybehovych modelov.
Ak si mozete vybrat medzi 'novym' Fiatom ci VW so zakladom spred 20 rokov (ked pred 20 rokmi zaostaval 10 rokov za japonskymi modelmi) a naozaj novym cinskym autom, tak asi vahat nebudete.
Preboha, ked uz redaktor nema rozum, tak by ho mohol mat editor... Co takto fotku balenia nebezpecneho produktu.
Po rokoch skusenosti....je pre mna vysledkom testov toto: kupte si pneu od Michelinu. Je jedno aky rozmer, leto, zima, celerocne crossclimate. A je jedno ci na auto alebo motorku.
Na druhej strane, ak mate auto, kde sportovy podvozok = tvrde nastavenie (cokolvek z DE), alebo kde komfort znamena ze sa to hupe jak parnik, tak je to jedno. Tie auta skratka budu chciet od pneu prilis.
Toyota asi nedostala memo.
Jej full hybridy vypinaju a zapinaju spalovaci motor aj pocas jazdy, pokojne aj pri rychlostiach nad 100 km/h. A bez problemov najazdia stovky tisic kilometrov bez akychkolvek prolemov s motorom.
Nehladajte za tym nic ine nez kartel cerpaciek a popripade refinerii.
Analytici vzdy najdu milion dovodov, ako ospravedlnit zvysovanie cien paliv na pumpach.
Slovensky sportovec bol vzdy oznaceny za Cechoslovaka. Cesky bol cech.
Tak je to aj v Britanii, Skoti, Walesania su britski sportovci. Anglican je vzdy English.
Preto Skoti vzdy podporuju kohokolvek, kto hra proti Anglicku. ABE - anything but England.
"umelý zvuk v interiéri pôsobí relatívne autenticky."
Koniec reklamnej vsuvky.
Pan redaktor, sadnite si do Mazdy CX-60 plug-in hybrid. Stoji od 52 do 65 tisic. Je to zadokolka. Jazdnymi vlastnostami, spotrebou, kvalitou interieru atd. nedava Kodiaqu sancu.
A zistite, ze Kodiaq RS ako auto nedava zmysel. Co ale nevadi, pretoze to auto je urcene pre flotily. Kde nezalezi na cene, na kvalite, a spotrebe.
Riesit to nebude - bude jazdit na zimny cely rok ;)
Oplati sa spoliehat na hlupost slovenskych (a inych vychodnych) zbohatlikov, pre ktorych Bradavica na Dunaji vrcholom bytia.
No tak svojho casu ista firma majitelov, volajme ich Janko a Tonko, predavala holobyty vo svojom vystavnom projekte za sialene ceny. Za cenu najdrahsieho sa dal kupit vskutku obrovsky mramorom vykladany apartman kusok od Vitazneho obluku v Parizi. Dvojizbak tam tusim stal 10 milionov korun, teda nejakych 350 tisic eur podla vtedajsieho kurzu. Byty isli na dracku a to tak, ze ich potom museli predavat za brutalne zlavy.
Ocividne je dnes pocet ludi typu milionar-vidlak este viac.
A keby len to.
Najekologickejsie vozidlo, ktore sa dnes da kupit je Toyota Prius plug-in. Plug-in Mazda CX-60 ma prevadzku lacnejsiu (a energeticku ucinnost lepsiu) ako porovnatelne EV od Mercedesu ci BMW (o paskviloch z dielne VAG ani nehovorim).
Ale co maju vsetci ostatni robit, ked ich spalcovacie motory nemaju tepelnu ucinnost ani 30% kym Toyota a Mazda su pohodlne na 40% tepelnej ucinnosti, astronomickymi kompresnymi pomermi atd.
Chcete usetrit? Najdite si byvanie v nejakej malej rakuskej dedinke pod Alpami s lyziarskym strediskom. Bude to lacnejsie ako v Tatrach - napr. 750 eur pre 4-clennu rodiny na tyzden v apartmane na farme. Su tam pripraveni na leto. Ceny v restauraciach lepsie, jedlo lepsie, benzin lacnejsi, bez frikulinov co si pridu robit selficko, bez zbohatlivsich vidlakov. Jo, obcas natrafite na Pepu s Pastikistanu, ale inak pohoda. A este stale je tam priroda a ziadny cyklista vam nebude nadavat, ze mate e-bike (ktory si poziciate lacnejsie nez doma).
Mam doktorat s humanitnych vied. Z matiky som nematuroval - akurat som ju mal za 1, komplexne vyrazy som riesil lavou zadnou a matikara privadzal do zufalstva inymi rieseniami, novymi formami dokazov atd.
A na co mi to bolo? Trigonometriu som pouzil v realnom zivote asi 4x. Matika cloveka nauci, ze existuju pravidla a zakonitosti, ktore skratka platia bez ohladu na nazor. Bud je vysledok spravny alebo nie. Matika nauci cloveka uvazovat logicky, systematicky a hladat riesenia vo svete kde plati, ze 10 + 10 = 20. Skratka matika rozvija inu cast mozgu, uci ine veci, ktore studium filozofie neda.
Ale plati to aj naopak, pre vela matikarov atd. ktori pohrdali humanitarnymi vedami je svet ciernobiely.
Dolezite je jedno aj druhe.
V Britanii je MOT (nase STK) povinna kazdy rok. Stat urcuje maximalnu cenu (kedysi bola prijatelnych 45 libier) a spravidla clovek plati menej. Ja som chodil do servisu Ford/Mazda - predajca/servis moze robit STK.
A Britania nie je jedina. Starsie auta musia na STK kazdy rok v Luxemburgu, Svedsku...
Hovori sa tomu 'cesky mantinelizmus'.
Ides od jedneho mantinelu k druhemu. Jeden den sa hlasis ku komunizmu, druhy den (po Svieckovej demonstracii v Blave), zacnes byt pohotovo protikomunisticky. V 1947 hromadne volis komunistov, proti nacizmu zacnes bojovat v Prahe 5. maja, de facto po skonceni vojny a porazke Nemecka, aby sa akosi zabudlo na kolaboraciu za protektoratu. Taticek naroda jeden den navrhuje Romanovcov na cesky tron.... a dalo by sa pokracovat.
Rusko nerusko, Hasek bol vzdy za blbca aj v rodnej zemi. Aj Cesi ho vzdy vnimali ako hlupeho cloveka. Taky ten clovek, ktoremu to pomaly mysli, nedochadza mu, nechape suvislosti.
Pre kuou skodovku nikdy neexistoval racionalny argument....
Normalne - metodika merania na STK nema nic spolocne s homologacnou metodikou.
Prejst cez 1-2 STK nemaju zarucene mnohe auta od europskych vyrobcov - bez ohladu na metodiku.
Odporúčame