"Intenzitu sneženia možno očakávať až v druhej polovici noci zo štvrtka na piatok."
To je co za vetu? :-) Aku intenzitu presne???
"Intenzitu sneženia možno očakávať až v druhej polovici noci zo štvrtka na piatok."
To je co za vetu? :-) Aku intenzitu presne???
Skutre do 50cc a isteho vykonu su fajn, v Britanii, ak sa nemylim, vlastnici B-ecka mozu s tabulkami L jazdit aj na 125cc do isteho vykonu.
Vacsie skutre? Neviem. Velkokubaturove skutre na krizovatke preakceleruju prakticky vsetko s vynimkou supersportov (aut aj motoriek).
A koniec koncov, aj dnes su na trhu velke skutre, ktore sa daju riadit s B-eckom. Piaggio MP3 - vpredu ma dve kolesa a brzda sa ovlada nohou - preto je klasifikovany ako 3-stope vozidlo a tym padom nan potrebujete vodicak na auto - nie na motorku.
jedna vec su pravidla, druha vec ich uplatnovanie a sposob dodrziavania.
A Rakusko som ako priklad neuvadzal. Hoci ako mi hovorili znami, ktori stavali v Rakusku aj na Slvoensku, VSETKO islo v Rakusku rychlejsie a jednoduchsie. Pravidla boli na usmernovanie, nie na buzeraciu ludi.
Tvoj citat: "asi tak,ako ty tvrdis, ze teplota nema vplyv na rozpynanie plynov...."
Moj citat: "...za jazdy sa akakolvek pneu zohreje, logicky sa v nej zvysi tlak."
A na ten vypocet existuje jednoduchy vzorec.
Stale nechapem nanucovanie stavebneho povolenia - hypoteticky priklad: idem stavat bungalov na pozemku, ktory uz je vytyceny, ma stanovene pravidla umiestnenia stavby atd., takze nechapem, ako moze stavba ovplyvnit uzemny plan, a uz vobec nie, co moze ovplyvnit, ak plan neexistuje.
V Cesku idu dobrym prikladom... A nie je to len ceska specialita. Nehovoriac o 14% DPH v Cesku na male nizkoenergeticke domy.
Ale mozno na Slovaka plati len milion pravidiel, lebo je naprogramovany vsetko obchadzat a kazdeho pri tom odrbat...
Clovece, mas uzasnu schopnost spochybnovat fyziku.
Medzi nami... kooeficient odporu vzduchu je nezavisly na hmotnosti meraneho predmetu.
Schvalne, ako zmeras vysku miestnosti teplomerom a stopkami?
Prius papa vela benzinu na dialnici? Na ktorej? Lebo na tych, kde jazdia majitelia Priusov (a Aurisov ci Lexusov), vela benzinu nepapa.
Bicykle a motorky maju horsiu aerodynamiku ako auta. VYRAZNE.
Bavime sa o hodnotach 0.9 az 1.8.
http://www.engineeringtoolbox.com/drag-coe fficient-d_627.html
Podla tvojej logiky, by som mal letne v marci nafukat na menej, lebo ked teploty vystupi na 20 stupnov, tak sa zvysi tlak...
Tlak je velicina nezavisla od typu pneumatik a rocneho obdobia. Ked je vonku -10, a ty nafukas pneu na 2.2. tak dnu bude 2.2.
Mozno ta to prekvapi, ale za jazdy sa akakolvek pneu zohreje, logicky sa v nej zvysi tlak. Preto sa ma tlak merat vzdy pri studenych pneu.
Cize, tlak sa pri jazde zvysi. Rozdiel je, ze mne sa z 2.2 zvysi, povedzme, na 2.5. Lenze tebe z 2.5 na 2.8. Ja budem len 0.3 nad presnou hodnotou, s cim sa rata, ty budes 0.6 nad spravnou hodnotou. Ja sa budem viezt pohodlne, ty ako na rebrinaku.
Vonkajsie sezonne zmeny teploty maju na zmenu tlaku v pneu ovela mensi vplyv ako jazda.
OMG, clovece, tebe asi ironia a metafory vela nehovoria....
Takze polopate: to, ze sa nieco predava - auto, single, rozky, nie je vobec zarukou kvality, ani negarantuje najlepsi pomer cena-hodnota. Ine trhy maju ine spotrebitelske tendencie. V USA sa predava Jetta, tiez s torzkou, a predaje netrha :-)
Kde zijem? Do toho ta nic.
A nie, Prius nemam :-)
Ano - pri plne zatazenom aute. Ak auto nie je plne zatazene, mas mat tlak v pneu iny.
A kedze asi nechodis na vymenu pneu s plne zatazenym autom, nie je dovod nafukat pneu na uroven plnej zataze.
Tam nejde o dorovnavanie - pneumatiky ti ma nafukat podla predpisu, nie podla toho, ako ti tlak moze, ale nemusi, spadnut po 100 km. Prehustovat pneu je volovina a navyse potencialne nebezpecna - mas o 12% vyssi tlak ako by mal mat.
Mimochodom... Ja som si to po tej "odbornej" montazi, dorovnal na 2.2. Ked som asi o 300 km neskor kontroloval namatkovo pneu... mali 2.2.
Pocet predanych vozidiel kde? Lebo napriklada taka Toyota preda v USA viac Priusov ako Skoda Octavii ;-)
Octavia je hitparadovy kalerab, ako u nas Desmod. Desmod je hudobny odpad. Tretej kategorie. Ze su ich pesnicky popularne, nie je ani v najmensom znak kvality. Skor naopak, len potvrdzuje, ze kvalitu ludia ocenuju malo - preto sa Windows predava lepsie ako Mac OS X, preto si ludia radsej vyberu Android pred iOS, preto u nas ludia kupuju teedeeiiicka a nie hybridy. Preto Macy dominuju v tzv. creative industries - od grafiky cez hudbu po video. Preto v radiu hraju Rihannu a nie Rush.
QED. Octavia je vo svete aut u nas presne to, co Rick Astley v hitparadach 80. rokov.
Ale aj dnes este stale najdes v cennikoch v zozname standardnej vybavy pre najnizsie stupne "tri zadne opierky hlavy" ci podobne ptakoviny, ktore tam zo zakona musia byt, len aby bol zoznam "nicoho" co najdlhsi :-)
Ale ktovie, mozno vyssie verzie maju vzadu 8 opierok hlavy :-)
Odporúčame