Hm, keby tak existovala aj mestska hromadna doprava... napr. elektricky.
Hm, keby tak existovala aj mestska hromadna doprava... napr. elektricky.
Jeden mudry clovek raz povedal:
Rozvinuta krajina nie je stat, kde chudobni maju auta. Je to stat, kde bohati pouzivaju verejnu dopravu. Ale slovensky zamestnanec nadnarodnej spolocnosti, ktory triedi excelovske tabulky, predsa nepojde vlakom, ako nejaky top trader z londynskej City, ktory za den toci miliony.
To je tu zase kecov - spravidla od ludi, ktori o elektromobiloch a hybridoch nielenze nic nevedia, ale ani v nich nesedeli.
Jazdim na full-hybride od Toyoty.
Moje auto nema alternator, rozvody, starter, prevodovku (eCVT je jednoduchsia nez manual), elektricke zariadenia nie su zavisle od klasickej baterie a dobijania...
Naozaj mam menej suciastok, nez kolega vo svojej obycajnej toyote.
A elekromobily su este jednoduchsie.
Samozrejme, primitivne hybridy od VAG ci Hyundai-Kia, kde je ku klasickemu benzinovemu pohonu a komplexnej dvojspojke este navyse pridany elekromotor a bateria, maju suciastok viac. Ale to je dan za nezvladnuty vyvoj.
A to su kilometre pred alebo po prichode na vychodoeuropske trhy? ;)
Ja chapem tvoju loyalitu k vedeniu klubu, ale neodskriepitelny fakt je, ze Slovan je na tom mizerne - financne i herne.
Zhadzovat niekoho, kto je s klubom dlhodobo spaty, len preto, ze popise veci pravym menom, je ubohe a prizemne.
Moze na to zavidiet polka, valcik aj tango.
Viest hlavny tranzit do CR a AT cez centrum, to chce genia. Cele riesenie od Avionu po VAG je prejavom idiocie najvyssieho kalibru, pretoze len blbec navrhne 'obchvat' tak, aby sluzil zaroven pre tranzit a vnutromestsku 'commuting' dopravu a to zasadne okolo nakupnych centier.
Otazka je, ci ludia chodia na Slovan, alebo pozriet sa na superov, v drvivej vacsine pripadov, kvalitnejsi tim.
Takto sa opravuju cesty - 8. novembra sa prepadne cesta a vznikne 30 metrova diera. 15. novembra toho isteho roku sa jazdi:
https://www.theguardian.com/world/video/ 2016…
Nicmenej, zapchy boli, su a budu. Problem je, ze ludia nevedia jazdit - to je JEDINA pricina nehod. Zil som roky v Londyne a to, co zaziva Bratislava teraz, je slaby odvar kazdodennej londynskej reality - raz som siel cez kruhovy objazd (mal 4 pruhy), do prveho exitu... 40 minut - bolo to asi 20 metrov. Nikto netrubil, kazdy nechal tomu druhemu dost priestoru, a islo to.
Ani raz som tam nezazil v zapche dopravnu nehodu - Blava, Praha... co auto, to blbec.
Je zapcha, sedim v aute, tak akceptujem realitu a nesnazim sa narvat tam, kde nie je miesto, a sledujem, co sa okolo mna deje.
Nuz hej... Jedinym dosledkom usilovnej protivladnej partizanciny dennikov Sme a N, stranickeho angazovania apolitickeho Kisku:
- posilnenie ludovo-umeleckeho kruzku naivnych fasistov z LSNS
- posilnenie obycajnych paranoikov z OLANO
- posilnenie promiskuitnych zastanov rodiny s napojenim na podsvetie zo Sme rodina
Gratulujem.
Hriba som zazil na niekolkych zahranicnych cestach. Spravidla pod vplyvom, nikdy si nerobil ziadne poznamky... a vzdy potom napisal v Domino Fore rozsiahly dojmologicky clanok na 2 strany.
O to by neslo, kazdy ma pravo na nazor a styl, problem u Hriba bol ten, ze dojmy, zabalane do dostojne a intelektualne znejuceho jazyka, boli malokedy podporene faktami, dolezita bola ideologia.
Takze k jeho praci pristupujem s maximalnou opatrnostou - faktom je, ze slovenska pravica prirodzene gravituje k idelogickej zaslepenosti a to tak v jej vytvarani ako v konzumovani.
Cize ked prisiel so svojou verziou vrazdy Cervanovej, bola velka sanca, ze priprave podkladov venoval svoje typicke mnozstvo casu. Ideologia bola dolezitejsia.
V politike to prejde. V kriminalistike nie.
Cina je bezpecnejsia, bude tam mat lepsie podmienky a viac moznosti na rozvoj po kariere.
Problem mas ty - bol to rozhodca zo ZSSR, zapas sa hral 20 rokov po vojne v case Studenej vojny. Mnohe veci neboli zabudnute a Anglicania sa dodnes nezbavili svojho divneho vztahu k Nemcom.
Takze rada pre teba - menej paranoje a viac premyslania.
Mimochodom... Anglicania pravidelne organizuju pute k hrobu toho rozhodcu ;)
Nespominam si, kedy by Taliani vyhrali titul cistou hrou.
Ale dufam, ze sa pozrieme aj na jediny titul Anglicka - kazdemu je totiz jasne, ze lopta za ciaru nepresla - a tak sa stalo, ze aj Anglicko, jedno z priemernych europskych muzstiev, ziskalo titul.
Takto sa opravuju cesty - https://www.theguardian.com/world/video/2016…
Rozmyslam, preco su Japonci schopni opravit 30 metrovu dieru v zemi, vratane cesty, podkladu, asfaltu, obnovy infrastruktury, kablov, kanalizacie atd. za par hodin, a u nas, resp. v Europe vseobecne, sa serieme s obycajnym asfaltom niekolko mesiacov.
Vobec sa necudujem, za Japonci robia lepsie auta, lepsiu elektroniku a lepsie hudobne nastroje....
Kto by bol povedal, ze zatial najelpsi prezident bol Rudo Schuster ;)
Teraz sme sice radi, ze Kiska uz kandidovat nebude, ale nasa radost moze byt predcasna... Keby totiz v 2014 kandidoval proti Ficovi kelimok od jogurtu, tak by s podporou Sme, N a militantnych demokratov urcite vyhral.
Otazka je, akeho naivneho a uzitocneho blbca tito ludia presvedcia na buduci rok.
Ja myslim, ze im stacilo, ze ich z auta vytiahli kuklaci - vzhladom na to, ze policia odo mna uz nic nechcela, je mozne, ze s tym autom, resp. s nimi, nebolo uplne vsetko koser.
Jo, tiez som na dvoch debilov z Gumenneho svojho casu volal policajtov - isiel som 40 km/h v zone 40 km/h, predbehli ma cez plnu, oproti slo auto, musel som uhnut prakticky mimo cestu pravymu kolesami, zatrubil som... a oni spomalili na 20 km/h. Tak som to hodil na benzinku. No a oni si ma pockali na v dalsej ulici.
Tak som vytocil policiu, nahlasil spz - operator hned hlasil, ze to posuvaju na dialnicnu policiu (vtedy sme boli na ceste, z ktorej sa dalo zist len na dialnicu).
A po najazde na dialnicu sranda pokracovala - najskor vybrzdovanie, potom 'zaseknutie' za kamionom... tak som znovu vytiahol mobil, velavyznamne, vytocil cislo a velavyzname nan ukazal a policii som v priamom prenose referoval, co deje. To zabralo a Gumenna dvojka odfrcala - ale nie na dlho.
O cca 5 km som ich videl opretych o auto, okolo nich kuklaci v plnej polnej, dalsi ma zastavil, vypytal si doklady... reku, spisujeme protokol? A on na to, ze moje incialy maju v telefone a hovori: 'VY mozete ist :) "
Richard v Ziline na Superbe. O co stavka, ze to bol slovensky gastarbeiter na navsteve doma?
K novemu autu som si zobral od predajcu zimy balik - s Nokianmi D3 tusim.
Po troch zimach bude ta stvrta posledna - budem pod 4 mm, hoci vaham, ci nemenit uz teraz - guma sa na niektorych miestach rozpada pred ocami. Vyrvate kusky gumy, mikropraskliny... O auto sa staram, parkujem v garazi... A to nehovorim o kvalite - extremne vela 'sipes' je neprerezanych alebo prerezanych len v casti, alebo su plytke.
Na predchadzajucom aute som mal Michelin Alpine A3. Po 7 bol dezen OK, guma sa nedrolila, povrch bol bez mikropraskliniek. Auto som predal znamemu... pred 2 rokmi. Tie zimne mu sluzia doteraz. Jo, Nokiany su zrele na recyklaciu po cca 15-tisic km. Micheliny som predaval s autom, ked mali 40...
Cely test je blbost - kvoli zaradeniu Michelinu Cross Climate, ktory nie je celorocnou pneumatikou.
Michelin totiz JEDNOZNACNE hovori, ze je to letna pneumatika, ktora splna normu na prevadzku v krajinach, kde zakon vyzaduje v istom obdobi zimne pneu.
S dolezitym dovetkom - Michelin vyslovne pise, ze ludia, ktori v zime jazdia na snehu casto (napr. v horskych oblastiach), by mali pouzivat zimne pneu.
CrossClimate napr. nie je Skandinavii homologovany na zimnu premavku - z iniciativy Michelinu.
Odporúčame