Konecne.
Ty sa v autach nevyznas, vsak. Alebo si zlyhal v pokuse o ironiu?
No... za tie peniaze sa da kupit auto o triedu lepsie, kvalitnejsie, pohodlnejsie, uspornejsie a luxusnejsie.
Ale ked je raz niekto tupy... tak nastavi parametre tendra tak, aby mala zaujem len jedna firma.
"Obecná polícia máva zväčša svetlomety namierené intenzívne, tesne pred vozidlo, ich jazda je pomalá. Ostatné policajné vozidlá svetlami zväčša mierne svieita až na zvislé dopravné značenie, ich jazda je rýchlejšia. "
Clovece, uvedomujes si, co si napisal? Pretoze ani jedna z viet nedava zmysel.
Davam ti plus za to, co si povedal, a minus za to, ako si to povedal.
Pred ! a ? sa nedavaju medzery. Nikdy. Nikde.
Pocuvaj, burizon, ked nemas ani sajnu o modernych automatoch, o eCVT ani nehovorim, tak radsej zavri zobak a stlacaj spojku.
Yaris a C3 su auta rovnakej kategorie. A Yaris je po kazdej stranke lepsie, kvalitnejsie a trvacnejsie auto.
Skvely spevak a ... fantasticky basgitarista. Na SK je len par basakov, ktori su na Razovej urovni - a ziadny z nich pri tom nespieva solo, a maloktory z nich je skladatel.
Skratka frajer a osobnost, za ktorou nieco zostane. Jeho frajerina ma zaklad.
Asi tak... Skodovka a europske firmy to robia furt, ono totiz zoznam zakladnej vybavy treba nafuknut, aby mal narod pocit, kolko toho dostane, tak tam figuruju polozky ako bezpecnostne pasy, stahovanie okien kluckou, stierac atd.
Je povinnostou novinara uviest tieto veci do kontextu. A tu je problem.... Andrejcak nie je novinar.
No neviem, dat za Citroen tolko, co za Toyotu Yaris s dlhsou zarukou a lepsou vybavou, mi pride chore.
Nehovoriac o tom, ze v najvyssich vybavach je cena na urovni Yarisu Hybrid - a to bez automatickej prevodovky a s dieselovym motorom.
Clovek musi byt idiot, aby isiel do Citroenu.
A jeje.... dalsi koncert Richarda Mullera.
Muller je mizerny spevak a podpriemerny hudobnik a skladatel, svoj zenit ma davno za sebou, ale chapem, ze nostalgia je silny motivator pre jeho priaznivcov.
Co je ale strasne nebezpecne z dlhodobeho hladiska - na Slovensku mame tendenciu podporovat a oslavovat priemernost - ako inak by sa mohli presadit Muller, Ivan Tasler, Desmod, Rytmus a cela zaplava spevacok, ktore bojuju s 2 oktavami a to este so sialenym amaterskym pridychom v priskrtenom hlase.
Tieto umelecke 'telesa' su dosledkom nostalgie za priemernostou, a kym ju budeme oslavovat, slovenska hudba nikdy nevystupi zo svojej historickej malosti.
Homeopatia nefunguje. Bodka. Neexistuje ziadny dokaz o jej fungovani a jej efekt je rovnaky ako pitie vody. Este aj placebo efekt je pri homeopatii otazny.
Vrcholom zhovadilosti je spajat homeopatiu s prirodnym/ludovym liecitelstvom a vydavat uspechy liecby za uspechy homeopatie.
A je neuveritelne, ze aj mienkotvorne media davaju priestor homeopatickym idiotom.
Crossclimate nie je urcena do hor, kde je trvalo sneh, a Michelin to nijak netaji.
Fakt je, ze je to bezkonkurencne najlepsia celorocna pneu, a urcite lepsia ako lowcost zimne plaste. Nehovoriac o tom, ze ide aj o jednu z najlepsich letnych pneu.
Logiku to ma... mam bicykel, tzv 29er, s 28 palcovymi kolesami a 2 palcovymi balonovymi pneumatikami. Bike je rychly a velmi komfortny.
Velke ale uzke koleso s vysokym profilom nie je uplne na zahodenie. Stycna plocha penu s vozovkou bude rovnaka ako pri 15-tke (195/55). Vaha kolesa sa zvysi len minimalne - 17-tky su tazsie oproti 15-tkam hlavne preto, lebo su sirsie - 195 mm narastie na 225 mm, co zvysuje nielen hmotnost ale aj stycnu plochu pneu s vozovkou.
Hyundai ma obycajnu automaticku prevodovku s pevne definovanymi stupnami. Z toho vyplyva, ze motor otacky motora vzdy zodpovedaju rychlosti otacania kolies. Z toho tiez vyplyva, ze prevodovka nedokaze z principu vyuzit maximu krutiaceho momentu elektromotora - elektromotor ma totiz, z principu, maximalny krutiaci moment od nula otacok, a to menicove a dvojspojkove automaty nemozu, z principu, zvladnut.
Vdaka eCVT (nemylit si to s CVT) prevodovke motor Priusu/Aurisu dokaze pracovat v optimalnom rezime (otackach) pre dane podmienky bez ohladu na rychlost auta a rychlost otacania kolies.
Tajomstvo efektivity Priusu nie je v kapacite baterii ci ich chemickom zlozeni, ale v tom, ze cely HSD system bol od zaciatku vyvijany ako jeden celok. Volkswagen AG i Kia/Hyundai skratka k existujucim motorom a klasickym prevodovkam pridali bateriu.
Mimochodom, mam hybridny Auris, kombik, rocnik 2015.
PR clanok?
Auto je totiz drahsie ako hybridna Toyota Auris kombik, ktora zacina na 19120 euro.
A ked vezmem do uvahy, ze hybridne ustrojenstvo Aurisu je lepsie a uspornejsie, tak je Ioniq predrazeny kram.
Zvlastne je, ze o Aurise v clanku nie je ani zmienka...
Ono, Prius je de facto premiove auto, Hyundai treba porovnat s Aurisom.
Ja by som rad zil v krajine, kde predseda parlementu nema potrebu si na spolocenskom podujati vypchavat elasticke leginy v rozkroku ponozkou.
A to ani v pripade, ked je predsedom parlamentu neokrochanec Sulik.
V zime sa v prednom kufri vozilo vrece piesku, auto bolo schopne vdaka tomu zatacat.
Cisto teoreticky....
Vodic Avea mohol spravne predpokladat, ze BMW iduce 90 km/h vyjazdom z vedlajsej cesty ani len neobmedzi...
Odporúčame