1. Ano. Bez akejkolvek debaty.
K ostatnemu len tolko, ze mam rad automobilky, ktore posuvaju priemysel vpred.
A v tomto urobil Prius ci Mazda so SkyActiv ovela viac nez VAG s Veyronom.
1. Ano. Bez akejkolvek debaty.
K ostatnemu len tolko, ze mam rad automobilky, ktore posuvaju priemysel vpred.
A v tomto urobil Prius ci Mazda so SkyActiv ovela viac nez VAG s Veyronom.
Raz darmo, pri nemeckej premii sa uz roky plati len za znacku, nie za kvalitu a spolahlivost.
Lexus v 80. rokoch dokazal, ze sa da postavit auto po kazdej stranke nadradene najlepsiemu Mercedesu za vyrazne nizsiu cenu.
Ako reagovali Nemci? Zvysenim vykonu a ponukanim sportovych verzii. Kto chce spolahlivy a stylovy prestizny korab, a chce to najlepsie, nema inu volbu - Lexus. O naskoku Japoncov v oblasti hybridov vari uz ani nema zmysel diskutovat.
Hyundai Genesis a Equus, americke modely znacky, su plne porovnatelne s nemeckou konkurenciou.
Ale prostym ludom staci pre stastie znacka...
Banky maju kartel, inak by uz davno nejaka prisla s uctom zadarmo (cize bez akychkolvek poplatkov za operacie na ucte), s kreditkami bez poplatku, neobmedzenym vyberom z vlastnych bankomatov a cashbackom v supermarketoch.
Podobne je to medzi Orange a T. Ved pred rokmi spolu dokazali zabit tender na tretieho operatora, a Dzurindov minister Palacka len ochotne suhlasil.
Autor zrejme zabudol, ze mobilna navigacia tu bola roky pred smartphonmi, a od roku 2006, ked bolo na trh uveden prve zariadenie s chipom Sirf III (po uvolneni restrikcii na presnost komercne dostupnych zariadeni), boli realne pouzitelne aj v husto zastavanych mestach.
Co umoznili smartphony boli lacne aktualizacie map a points of interests, a vyssia interaktivita.
Mapy boli nahradene davno.
Je obrovsky rozdiel medzi slangom a bohemizmom ci nespsiovnou slovencinou.
Slang je absolutne v poriadku, pretoze ide o specificku formu jazyka.
Slang ma prakticky kazdy jazyk, s vynimkou slovenciny, pretoze mnohy jazykovedec proti nemu bojoval....
1. Idiotom, pre ktorych je max.povolena rychlost len nicnehovoriace cislo, by som dolamal ruky.
2. Neexistuje radar, ktory by vzdy a za akychkolvek okolnosti nameral presnu rychlost - z jedneho merania. Staci, ze auto nadskoci na vlne na ceste, vodic trhne volantom atd. a momentalna uhlova rychlost (radar nikdy nemeria v priamej linii), sa dramaticky zmeni. Okrem toho, aj tachometre maju zakonom stavenu moznost percentualnej odchylky, preto vsetky ukazaju trosku viac nez auto v skutocnosti ide.
A preto maju v kazdej normalnej krajine toleraciu stanovenu zakonom - spravidla vyjadrenu v percentach + fixna rychlost v km/h. Napriklad 10% + 2mph v Britanii, kde je priam raj radarov a "speed cameras".
Cize ak idete v 50mph zone 55mph, ste OK, pretoze legalne mozete dostat pokutu az za >57mph.
(50mph je cca 80 km/h 1 mila = 1.6 km/h)
3. Kazdy radar, kazde meracie zariadenie, treba pravidelne kalibrovat.
Mavericks nie je aktualizacia, ako naznacuje titulok.
Je to zbrusu novy operacny system. Okrem toho, v poslednych rokoch boli nove OS od Apple za symbolicku cenu asi 20 eur. Microsoft tymto pristupom skrachuje.
Pri iOS je to podobne. Moj tri roky stary telefon funguje s najnovsim OS. O tom majitelia Androidov mozu len snivat - spravidla im zostane OS, ktory dostali pri kupe - vo vacsine pripadov bol navyse uz pri kupe telefonu zastaraly.
Ani Google a ani vyrobcovia Android nekontroluju - kontroluju ho operatori (hovorim o trhoch, ktore nieco znamenaju, Slovensko je bezvyznamny trh)
Spravne... cena Fabie je nafuknuta. Potom by ale nebolo predajne Shity Go..... a keby spustili cenu toho, tak by neboli predajne skutre....
"...aj na Slovenskom trhu."
Pridavne meno... slovenskom trhu. Male s.
Co sa auta tyka, zacinat by malo na 9999. Pred zvyhodnenim....
"Staňa: Lev bol proti nám silnejší, ako Slovan"
Ach, ty moja slovencina.... Titulok asi vymyslel dalsi skolak, ktory pocul, ze pred AKO sa pise ciarka. Ale zabudol, ze len vtedy, ak je AKO spojka a oddeluje vedlajsiu vetu v suveti. Vedlajsiu vetu spozname podla toho, ze obsahuje sloveso.... Ale slovo Slovan slovesom nie je.
Pre objektivitu testu by muselo kazde auto absolvovat okruh so vsetkymi vodicmi ... A v roznych castiach dna.
No, ta studia na obrazku vyzera ako nepodarena kopia Mazdy....
Europa a Amerika v hybridoch zaostava za Japonskom o take dve generacie. Soudruzi z BMW isli rovno k Toyote a kupili licenciu. To, co za hybridy vydava dnes Audi, Mercedes ci PSA je tak na urovni roku 2000.
Nekonci a neprechadza :)
Inymi slovami, uved zdroj.
Co sa vodika tyka, najdalej je Mazda, v pilotnom programe jazdili v Japonsku (a Finsku) desiatky aut prenajatych korporaciam a vladnym uradom pohanych vodikom - Mazda ma dokonca vlastnu siet vodikovych cerpacich stanic.
Preco Mazda? Jej rotacny motor, seriovy znamy z RX-8, totiz dokaze bez vacsich modifikacii spalovat vodik.
Je mi uplne jedno, ako to autor myslel, a tebe tiez, existuje nieco take ako gramatika a semanticka logika, skratka jazyk ma svoje pravidla.
Autor urobil chybu. A ty tiez.
Oficialne bola firma Tesla skratkou slov Technika Slaboprouda, hoci vsetci vedeli, ze je to skratka slov Technicky slaby aparat.....
no, keby kazdy uvazoval takto jednoducho, tak sme v dobe kamenej....
pred 20 rokmi bol zazrak, ked ti discman vydrzal na baterie 4 hodiny. iPod Shuffle vydrzi 12 hodin s bateriou, ktora je viac menej kapacitor. Spalovacie motory pred 80 rokmi potrebovali 8 valcov a 5 litrov aby mali vykon 80 kW.
Baterie v Tesle vymenis za par sekund, v USA si totiz s autom kupujes aj sluzby - battery swap.
Nezabudaj, ze pred desatrociami platilo, ze len blazon by sa vybral autom v zime do hor, pretoze siet cerpaciek bola mizerna a v zime si nahodil auto len klukou.
Autorovi clanku.... A vam nikdy nenapadlo, ze na to, aby bola anglictina v mode, nemusi byt slovencina prezitok?
Ze deti sa mozu ucit viac ako jeden jazyk a ze ich mozu dokonalo zvladnut?
Rovnaku otazku si mozes polozit u nas pri pohlade na G-wageny a S klasse.... A vzhladom na castu klientelu tychto auta bude sediet aj podpora vlady :-)
Odporúčame