Svet sa nekonci na hraniciach Slovenska a je mozne ovladat slovencinu aj anglictinu rovnako dobre.
Skandinavci to poznaju velmi dobre - a nevsimol som si upadok svedskej kultury.
Svet sa nekonci na hraniciach Slovenska a je mozne ovladat slovencinu aj anglictinu rovnako dobre.
Skandinavci to poznaju velmi dobre - a nevsimol som si upadok svedskej kultury.
To bude z tepla, vsak....
Hovorim o tom, ze dabing je blbost, treba ho zrusit - jednak je hrozny, druhak je nekvalitny - to ako ten dabing (aby bolo jasne). Filmy, v AJ a v inych jazykoch staci titulkovat.
A mily moj zlaty... Poirot (autorizovany spravcami pozostalosti A.Christie s Davidom Suchetom v hlavnej ulohe) sa zacal natacat na prelome 80-90. rokov (prvy diel je z roku 1989) a nataca sa dodnes. http://en.wikipedia.org/wiki/Agatha_Christie's_Poi rot
Tak netrep kraviny o 30-40 rokoch.
"Zajtra bude extrémne teplo a teplota cez deň vystúpi na 35 až 40 stupňov Celzia."
Podla najnovsich udajov na SHMU nepkroci teplota 34 stupnov - oplati sa pred pisanim clanku mrknut na aktualne spravodajstvo a neomielat predpoved, co odzneal v clanku predvcerom.
Suhlasim. Vlastne nevidim dovod preco s vynimkou detskych filmov cokolvek vobec dabovat. Dabing serialu Friends je absolutna katastrofa, Poirot takisto.
Preklady su amaterske, hlasy zneju vsetky rovnako, atd.
Okrem toho, titulky naozaj pomahaju uceniu cudzieho jazyka. Problem vidim s kvalitou prekladu a s kvalitou slovenciny.
Ved jej uroven (slovna zasoba, gramatika, stylistika) v mediach je hrozna.
Casopisy ako Profit a Trend na to dbaju, Pravda sa v tlacenej podobe tiez snazi. Sme, Markiza ci TA3 je ale absolutna katastrofa - pri Smecku mam pocit, ze cim horsia slovencina, tym lepsie, ale to je sposobene tym, ze Sme je vlastne jeden amatersky blog pre pravovernych, nie realne noviny.
K Janosikovi....
Z tohto by asi dostali v Mikulasi infarkt:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/ common…
Legalne umiestneny semaforovy strom uprostred kruhoveho objazdu - nikdy som tam nevidel havarovane auto.
Kruhove objazdy su super vec - a ak maju 2 a viac pruhov, tak dopravy vyrazne zrychlia.
To by ale nasinci museli vediet v kruhacoch jazdit - a nasi legislativci by museli zrusit niektore idiotske obmedzenia.
Napriklad - vchadzam na kruhovy objazd a nechcem ho opustit na prvom exite? Je logicke vyhodit smerovku dolava - davam tym jasne kazdemu najavo, co mam v umysle. Pred svojim exitom vyhodim smerovku vpravo a je to - funguje to v Britanii, vo Francuzsku, len u nas je to zakazane.
Ak ma kruhac 2 a viac pruhov, nedochadza k zapche, pretoze vozidla vyuzivaju neustale extra pruhy v objazde - pridem na vnutornom, postupne sa preradim do vonkajsieho pruhu - opat, uplne bezna prax, ktora si ale vyzaduje a) dopravne riesenie od niekoho, pre koho svet nekonci hranicou Slovenska, b) rozumnych vodicov.
Na kruhove objazdy mozno postavit semafory - opat uplne bezna prax - ktorou sa reguluje premavka v case dopravnej spicky.
Hadam raz niekoho osvieti a Slovaci zacnu soferovat ako ludia.
"Karbonátku z laboratória, vraj ešte niečo chýba"
No a v titulku je ciarka zbytocna :-)
Nejako podozrivo sa nam tu opakuju cislo 11 v roznych variantoch....
"prispôsobili svoju kuchyňu a najmä ceny aj bežným ľuďom"
Oooo, aj beznym ludom! Smotanka sa klania plebsu.
Problem je, ze luxusna restauracia sa u nas rovna draha restauracia, nie kvalitna restauracia. Tieto podniky dnes vlastne len upravuju ceny na uroven realnej hodnoty a kvality jedla.
Zacali ponukat bezne jedla zbohatlikom a dali na to sialenu cenovku - vid sushi v Bratislave. Siesne drahe restauracie predavaju sushi, ako "trendove" jedlo vsetkym frikulinom, ktori vo svojej sladkej lokalpatriotickej zadebnenosti nevedia, ze jedia sushi, ktore je kvalitou a spracovanim tak tak na urovni sushi fastfoodu niekde v Londyne - kde riadne velka porcia stoji tolko co big menu v McDonalds.
Akurat teraz zistili, ze uz aj medzi hi-flyin' snobmi prestava byt v mode dostavat malo za vela.
Nissan je dvojmiestny a je to sportove auto - v ziadnom pripade nie GT.
Toyota sice odvezie, teoreticky, 4 ludi, ale zase jej chyba vykon (vykon je OK na GT-86, ale je vyrazne mensi v porovnani s Nissanom ci Genesisom).
A co sa prezitia tyka, myslim, ze Hyundai sa kvalitou a spolahlivostou davno odlepil od siveho nemeckeho priemeru a moze sa porovnavat s najlepsimi - hlavne pri modeloch ako Genesis (povodne to mala byt samostnata luxusna znacka koncernu, koniec koncov, v USA predavane Genesis sedan a Equus su auta, ktore sa vo vsetkom vyrovnaju konkurencii od Mercedesu ci Lexusu.
Nepomylil si si forum?
Ak myslis Apple, stale je to najvacsia IT firma na svete.
V CTK dnes robia brigadnici?
"viac ako dva roky" su v Prahe nepredajne byty. A "realitný trh v posledných štvrťrokoch ožíva".
Viac ako dva roky je 9-10 stvrtrokov. Kolko je poslednych? 3? To je tretina casu... Absolutne nic nehovoriace vyjadrenie, o tom, ze pocet nepredajnych bytov nema absolutne ziadny vplyv na dynamiku trhu netreba hovorit.
Porovnajme si tuto statistiku s vyskou priemernej mzdy v statoch EU.... Kedze robime najviac, sme v top tri, a v zarobkoch sme tusim siesti od konca, pracujeme vlastne najviac za najmenej.
Mokry sen dobre zabezpecenej pravice :-)
Moje nervy, takto to dopadne, ked v CTK pracuju diletanti.
Klucove technologicke patenty su v tomto pripade patenty, ktore su klucove pre udrzanie standardov kompatibility v telekomunikaciach - tzv. FRAND patenty.
Obamova administrativa, a v rozhodnuti sa to specificky uvadza (akurat z clanku sa to nedozvieme, zasiahla preto, lebo ITC de facto uznala moznost vyuzivat FRAND patenty - ktore uz boli licencovane za specifickych pravidiel - v patentovych sporoch. Keby rozhodnutie ITC nebolo zrusene, cely globalny system vzajomneho licencovania technologickych standardov (bluetooth, wifi, 3G a tak dalej) by padol.
Toto nema nic spolocne s Apple ci Samsungom.
Mna vzdy udivuje, ze aj v krajinach, kde su ovela vyssie teploty a trvaju dlhsie, sa asfalt netopi. Udivue ma aj to, ze aj v krajinach, kde je vyrazne chladnejsie ako u nas, a dlhsie, po zime nevznika tolko vytlkov ako u nas.
Existuje Asfalt a Asfalt. To, co sa pouziva u nas pripomina obycajnu smolu - a je jedno, ci sa to postavilo v 80. rokoch alebo nedavno.
Dobry test, dobre napisany!
Len mala drobnost: "spotreba pri zmenách tempa" ako negativum? KAZDE auto meni spotrebu pri zmene tempa a jazdneho stylu.
A inak...
5 rokov záruka - bez obmedzenia počtu najazdených kilometrov. Auto stoji 33 500 a je plne nalozene (s plnou vybavou).
Fakt je, ze nielenze nikto iny nedokaze ponuknut 6-valcovu zadokolku v tejto cene a vybave, ale nikto iny nedokaze ponuknut take auto s takou zarukou a takou kvalitou (lacnych detailov je v kopec aj v nemeckej "premii", len tam im to prejde).
Ano, slecinky a hlavohrude budu sedlat BMW a Mercedesy, predsa len, tie nezdanene prijmy treba niekde uliat, ale tieto dve skupiny zakaznikov inteligenciou nikdy neoplyvali.
Genesis Coupe je super auto a skratka ako celok nema supera - s vynimkou Porsche, ale to je trieda sama o sebe.
Podporim stat a policiu, nech akymkolvek sposobom pokutuju debilov, ktori porusuju dopravne predpisy.
Tvrdim, ze na SK mame malo radarov, malo kamier, malo dopravnych policajtov a smiesne nizke pokuty.
Tito ceski klauni nech idu domov, mozu "pomahat" naivnym prasatam za volantom, ludom, ktori su taki hlupi, ze naletia na tento trik.
Odporúčame