Ano. Len tetaz, keď nás už nemá kto ťahať, tak nás ničí vlastná hlúposť a Fico to využíva.
Ano. Len tetaz, keď nás už nemá kto ťahať, tak nás ničí vlastná hlúposť a Fico to využíva.
Slovensko bolo pred druhou svetovou vojnou len taká indiánska osada. Česko bolo Švajčiarskom tej doby a ťahalo nás z doby kamennej do 20teho storočia. Po roku 89 sa Česko vrátilo na vzostupnú trajektóriu. Slovensko sa "zásluhou" Mečiara, ktorého vo všetkom dnes prekonáva Fico, dostalo do voľného pádu.
Keby som robil 1500 hodín za rok, tak šedý podpriemer som. A možno aj nezamestnaný.
Pretože nie som taký chytrý. Celý život robím túto prácu. V Čechách, Nemecku, Rakúsku a aj UK. Teraz som tu. Doma na Slovensku. Už 5 rokov. Musím sa starať o chorú mamu. Som konštruktér. Mám ísť robiť zmzlinára alebo záhradníka? Alebo si mám založiť vlastnú automobilku?
Nielenže máli zarábame, máme vysoké ceny a dane, ale aj veľmi veľa pracujeme. Oficiálne štatistiky možno hovoria o 38,8 odpracovaných hodinách za týždeň u nás, ale pravda je úplne iná. Vidím to okolo seba. Ja som mal minulý rok cez 4000 hodín - tak to chodí v automobilovom priemysle. Zaplatia však len polovicu. Kríza. Ak sa nepodvolíte, končíte. A to sme ako malé deti v škole čítali a nechápali ako mohli Heineho Sliezki tkáči robiť od šiestej do šiestej od pondelka do soboty. Mne do toho teraz vychádza aj nedeľa. Taký je tlak automotive OEMs na dodávateľov. Už je to neznesiteľné. Väčšina tej práce končí v koši alebo je úplne zbytočná. Vinou hlúposti, ktorá zamorila celé toto odvetvie.
Aj v roku 1946 ludia obdivovali Horch, Duesenberg, Bugatti Royal ale po vojne sa presadili VW Chrobák, Citroen 2CV, Fiat 500... V 70tych rokoch v USA sa luďom páčil Cadillac Eldorado, Pontiac GTO alebo iné opachy a presadila sa Toyota Corilla a Honda Civic. Dnes sme zase tam. Nemáme ekonomickú ani vojenskú silu na to aby sme držali celý svet vyspádovaný smerom k nám.
Toto je naozaj posledná vec, ktorá nám chýbala v európskom automobilovom priemysle. Je zarobené na dokonalú megakrízu. Všetky automobilky do jednej majú úplne nevhodné modelové portfólio. Vo vývoji, o ktorom mám info, sú samé ďalšie katastrofálne projekty. Dodávatelia aj automobilky sú na pokraji krachu a svetlo na konci tunela žiadne. Najbližšia náprava je možná za 3 až 5 rokov - kvôli potrebe nových tzv. platforiem, ale lepšie je to nazvať kvôli vývoju a adaptácii nových technológií - tie súčasné sú zastaralé a nevhodné pre súčasné potreby spoločnosti. Ak začneme dnes. Ale zatiaľ sa to každý deň posúva, pretože ešte sme nezačali. Nikde.
Ja mám wallbox aj auto čo podporujú 22kW nabíjanie, ale aj tak nabíjam väčšinou len 6A čo je trojfázovo niečo pod 4kW, ale keď treba tak to nastavím na 9A, čo tiež ešte stíhajú striedače FVE, čo mám. Len výnimočne (možno raz za rok) to dám na 20A, keď treba.
To je Európa. V Číne sa na verejných nabíjačkách nabíja za úplne zanedbateľné sumy. Toto je práca pre Európsku komisiu. Túto úlohu si neurobila.
V podstate ide o dve veci:
1. Aby neexistovali žiadne obmedzenia v platbách bankovými kartami. Hneď bude o veľa nabíjacích miest pre každého viac.
2. Aby nebolo možné zdierať ľudí nezmyselnými pravidlami predplateného programu.
Za súčasných podmienok má význam len domáce nabíjanie. Najlepšie z fotovoltaiky. Dobrá správa je, že nemá význam sledovať, či sa vaše auto nabíja DC 150kW alebo 250kW výkonom, lebo doma budete mať AC max. 22kW.
Presne. Kaliňák je minister kapitulácie. V politike sa nám pekne vyfarbila skupina cudzích štátnych agentov - agentov ruska.
Do obrany štátu treba zapojiť každého občana. Dobrovoľnosť neprichádza do úvahy. Je to povinnosť. Do času, kým sa nezapojí, musí byť každý daňovo znevýhodnený. Základná vojenská služba pre celú schopnú populáciu. Teda aj pre dievčatá. 1 rok. Fyzicky schopní občania sa musia zapojiť do domoobrany - víkendové precvičovanie zapojenia do bojových akcií. Ostatní - branná a zdravotnícka výchova, precvičovanie podpory nebojových akcií armády. Čím väčšie zapojenie do obrany štátu, tým menšié daňové znevýhodnenie občana. Celý život - až do dôchodku. Potom princíp dobrovoľnosti.
Včera bolo neskoro, načo čakáte s tou ZVS?
Klienti budú "preferovať" silné spaľovacie motory V12 kým nepochopia, že život a svet sú o inom. ...alebo ich niekto, čo chápe, že nám tými motormi špinia do akvária, ktoré s nimi zdielame, neprevráti s ich V12 v rozčúlení na strechu. Zatiaľ sa "ropnej" lobby veľmi úspešne darí osprostievať ľudí a popierať fyziku.
U nás by toľko neušetrili, ani keby prepustili celé Slovensko.
Samé sprostosti.
1. Kedy sa začneme baviť o zavedení povinnej vojenskej služby?
2. Kedy sa začne organizovať domoobrana a jej pravidelné precvičovanie?
3. Kedy sa začneme baviť o daňovom znevýhodnení občanov odmietajúcich podielať sa na aktivitách súvisiacich s obranou štátu?
4. Kedy začneme riešiť vyzbrojovanie armády orientované na domáce a európske zbrojovky?
5. Kedy sa konečne zapojíme do spoločných programov vyzbrojovania armád susedných štátov - hlavne Poľsko a Česko...
6. Kedy sa začne riešiť početné navýšenie profesionálnych vojakov stálej armády
7. Kedy sa konečne dorieši vybudovanie ťažkej brigády, ktorá je naším záväzkom voči NATO
8. Kedy sa konečne začneme brániť hybridnému pôsobeniu zahraničných/ruských tajnývh služieb v našom priestore
9. Kedy sa začne riešiť deštruktívne pôsobenie domácich trollov/politikov/zahraničných agentov na schopnosť štátu sa efektívne brániť (Fico, Kaliňák, Danko, Blaha, Blanár...)
.
.
.
Fico si užíva benefity, ktoré získal na úkor občanov. Je úplne jedno na koho je čo napísané. Schéma je stále tá istá ako bol byt v Bonaparte. Jeho drzosť na tlačovkách nemá hranice a ešte sa bude tváriť urazene. ...že sociálny demokrat.
EV4 na prvý pohľad dobre. Dobrá veľkosť a dobrý dojazd. Bolo by dobré, keby také niečo mali VW alebo Stellantis. Kórejci bojujú, Európania sa utápajú v hádkach a doplácajú na aroganciu, nevzdelanosť a nevedomosť osadenstva vo vývojových centrách. Skrátka nemajú inžinierov, ale byrokratov technickej administratívy. Stále riešia "gajd lajny" a "firemné štandardy" v predstave, že vytvoria koľaje, ktoré privedú aj idiota k úspechu. Kam ich doviedli vidíme najlepšie na ich produktoch. Katastrofa na kvadrát.
Len smelo ďalej do toho tzv. "vládnutia". Ten odvar z durmanu, čo Fico namiešal, treba vypiť až do dna. Tento kalich Fica neobíde. Nemá tú možnosť.
Pzn. Nový ornament na nárazníku a svetlo od znaku až po Stĺpik A nie je pokrok. Styling ako taký technické parametre výrobku nezlepšuje. Ani 17 odkladacích priestorov v interiéri ničomu nepomáha. Okolo takýchto lacných kolotočárskych výstrelkoch sa posledných 25 rokov točil tzv. "vývoj" vo vývojových centrách. Čo čakali? Zákonite museli skončiť tak ako skončili.
VW sa nedostal do problémov kvôli green dealu, ale kvôli sebe samému. To platí aj o ostatných automobilkách. Nedoručujú takmer žiadnu pridanú hodnotu spoločnosti, len odčerpávajú zdroje. Ich výrobky visia na krku majiteľa a zaťažujú ekonomiku svojou trápnou existenciou. Pokrok sa tam zastavil a celá časť spoločnosti na nich naviazaná s nimi prešľapuje na mieste. Je to skrátka veľká brzda daľšieho rozvoja.
Odporúčame