To platí aj o Trumpovi a všetkých jeho nohsledoch. Vrátane tých našich.
To platí aj o Trumpovi a všetkých jeho nohsledoch. Vrátane tých našich.
Redakcia, ten otvorený list nášho odstupujúceho veľvyslanca Ficovi v Londýne nezverejníte?
Zahrávať sa s ľudskou hlúposťou je cesta do pekla a my na Slovensku sme tú hlúposť posadili za volant štátu. Američania urobili to isté. Tú našu slovenskú hlúposť si odskáčeme my sami. Tú americkú si odskáče celý svet.
Kedy už konečne niekto tým automobilkám povie, že auto nemá vážiť 2 tony ani nemá byť konštruované na max rýchlosť 250km/h? EÚ mala vydať reguláciu na prenesenie ťažiska bezpečnosti na aktívnu bezpečnosť. EuroNCAP urobil z áut tanky. Tie budú ťažko plniť emisie. 50 kilová slečna sa vezie v dva a pol tonovom SUV. Komu toto pripadá normálne?
Pzn. Peniaze za energie odtekajú z ekonomiky EÚ von. Tým pádom ostáva menej na spotrebu a investície. To je asi zle. Alebo nie?
Pohľad do histórie. Ako vyzerali autá pred druhou svetovou vojnou? Opachy ako Horch, Duesenberg, Mercedes, Hispano Suiza. Mega luxus a strašná váha. Po vojne Citroen 2CV, VW Beatle, Fiat 500... Nie sme my náhodou v rovnakej situácii? Teda dúfam, že tá vojna nebude ale tie autá sú opachy znova. Možno by bolo dobré začať súťažiť v iných disciplínach. Napríklad v energetickej efektivite. Majiteľ by nemal dieru do peňaženky ako do tunela a aj celá ekonomika a spoločnosť by si oddýchli, že nemusia kŕmiť tak energeticky nenažranú individuálnu dopravu. Lepšie je tú energiu spáliť vo fabrikách a na poliach, čo nás živia.
Nechcem ti kaziť radosť, ale keby si mal pravdu, tak by sa im teraz dobre predávali autá so spaľovacími motormi a memali by problém. Lenže problém majú.
A čo sa tebe zdá byť v poriadku na tom, keď Trump núti Zelenského, ktorý bojuje o prežitie štátu, aby kapituloval? Ty si v poriadku?
Doteraz sme sa hambili za lúzu, ktorá u nás vládne. Keď sa pozerám na USA, tak sa vlastne za chvíľu ani nebudeme mať prrd kým hambiť.
Baterky na 10tis. km? :-)
Ja jazdím na elektrinu z fotovoltaickej elektrárne. 80% za rok. Kedy bude naftové alebo benzínové auto jazdiť na energiu z obnoviteľných zdrojov a s akou účinnosťou? Na ropu je to menej ako 30%, na syntetické palivo sú to jednotky percent.
Tržby VW za hospodársky rok končiaci 09/2024 boli 352 miliárd USD. To mi nevychádza ....
Čo chcete od nás občanov? Formulujte jasne stratégiu a ideme do toho.
Boli značky, čo vyrábali pästné kliny a potom ďalšie, čo vyrábali kamenné sekery a po nich boli značky, čo vyrábali brnenie. ...a už nie sú. Len od nich nezáviselo hospodárstvo celej Európy ako dnes od automobiliek, ktoré zaspali dobu a pokúšajú sa vrátiť čas späť. Lenže ony nezaostávajú za Číňanmi, ale zúfalo zaostávajú za vývojom ľudskej spoločnosti, ktorej nie sú schopné ponúknuť výrobky uspokojujúce jej potreby.
Pzn. Enyaq je 3x energeticky účinnejší ako Kodiaq. A nie je problém skonštruovať elektrické auto s podobnými úžitkovými vlastnosťami aby bolo 2x efektívnejšie ako Enyaq.
Takto môžu vyhodiť vedenie 10x za sebou a stále sa nedostane ku kormidlu chlap, čo chápe, že s fyzikou sa bojovať nedá. Fyzika zvíťazí vždy. ...a fyzika hovorí aj to, že elektrické auto je 3x energeticky efektívnejšie ako auto poháňané tepelným strojom, lenže to auto musí vyzerať úplne inak ako tie dnešné žrúty energie. Naozaj by ma zaujímalo, ako si predstavujú, že budú v roku 2035 predávať tie spaľovacie autá, bez ohľadu na to, či budú zakázané alebo povolené. Páliť ropu v aute je 3x menej efektivne ako s ňou kúriť a to by už dnes napadlo málokoho.
Tiso poslal 70tis. občanov štátu na smrť. Čo riešiš?
A v čom ho to ospravedlňuje?
...ale určite vieš kto bol Hitler. O tom si už hádam počul. Tak Tiso bol jeho paholok, čo sa prizeral vraždeniu 70tis. občanov Dlovenského štátu. Teraz už vieš a môžeš sa zariadiť.
Odporúčame