Nóri zmerali zimný dojazd 29 elektromobilov. Veľká batéria ešte nič neznamená
Tento článok asi rozpúta diskusiu. Tak aby sme sa vrátili do reality.
Elektrické BMW i3 spotrebuje v zime v priemere pod 20kWh energie na 100km. Aj s kúrením. 15kWh je na pohyb vpred a ten zvyšok na termálny management a kúrenie.
Benzínové auto podobnej kategórie spotrebuje na 100km približne 45kWh energie. V zime aj v lete. Ak použijete klímu, tak v lete ešte o pár kWh viac. 15kWh je na pohyb vpred zvyšok ide na vrub tepelnej "neúčinnosti" spalovacieho motora. Teda 30kWh ide do vzduchu - cez výfuk a chladič. V zime sa časť toho "odpadového tepla" použije na kúrenie.
Je teda efektívnejšie spáliť liter benzínu v kogeneračnej jednotke, ktorá vyrobí elektrinu a vykúri dom ako ho spáliť v benzínovom aute.