Dobre píšeš, ale nie je to len o priestore. Architektúra elektromobilu (hovorí sa tomu "package") musí biť navrhnutá tak aby zvýraznila prednosti a potlačlila slabiny elektrického pohonu. Prednosťou je napr. energetické efektivita a slabinou napr. nižší dojazd, alebo dlhší čas potrebný na nabíjanie. Výhodou spaľovacieho auta je, že so zvyšujúcim sa zaťažením stúpa účinnosť spaľovacieho motora - to je dôvod, prečo na diaľnici nestúpa spotreba paliva s treťou mocninou rýchlosti ako u el. auta, aj keď v absolútnych hodnotách je stále trojnásobná oproti el. autu.
Teda el. auto by malo byť navrhnuté s max. dôrazom na nízke jazdné odpory. Tým myslím hodnoty spotreby od 15kWh/100km smerom nadol. Ešte lepšie by bolo okolo 10kWh/100km. Z toho vyplýva, že el auto nemôže mať so spalovacím autom spoločné ani koleso, sedačku alebo volant, ale podrobnosti k tomuto sú na dlhšie písanie.