Reakcia je v píspevku.
Reakcia je v píspevku.
Sme vo vojne s ruskom. Budíček! Putin zaútočil na našu civilizáciu a napáda naše hodnoty. Zatiaľ je to taká vlažná vojna avšak dávno už nie studená. Mohol by toto niekto vysvetliť tomu idiotovi, ktorý sa tvári, že je premierom tejto smutnej krajiny plnej pomýlených ľudí, ktorí začnú vypisovať bludy pod tento príspevok?
Viac by ma dalo do pohody, keby aj vymenovali ľudí, ktorí budú na tie dôchodky robiť. To by asi bola ešte menšia tabuľka ako tá s tými rokmi odchodu do dôchodku :-) Ešte jedna Ficova vláda a nebude tam koho napísať.
Lenže medzi tým Viperom a BlackHawkom je asi taký rozdiel ako medzi tankom a pásakom. A my nenakupujeme pre poľnohospodárov, ale pre armádu!
Vypadá to ako sabotáž. Peniaze budú minuté a armáda ostane bezzubá. Lepšie by to nezariadil žiadny ageny FSB/KGB. K tým Viperom bolo 500 rakiet Hellfire. To je obrovská sila schopná zastaviť množstvo tankov a zlikvidovať veľa delostreleckých kompletov.
Záujmy pacienta zastupujú zdravotné poisťovne. Nevidím žiadnu aktivitu z tejto strany. Za čo platíme?
Teba čo oprávňuje znevažovať osobu Leyenovej? Máš lepšie vzdelanie? Vieš viacej jazykov? Dokázal si viacej v živote? Skús niečo napísať aby sme nabudúce vedeli prečo by bol z teba lepší predseda komisie.
Ale to je už neskoro. Je veľké riziko uviesť na trh produkt, za ktirým je taká veľká investícia, bez dôkladne premyslenej stratégie. A podobných produktov, ktoré boli neúspešné, je už na trhu viacej. Napr. VW ID.4 a ID.5.
Smutné kino. Zase jeden príklad ako sa to nemá robiť. Vyvoláva to vo mne nikoľko otázok:
1. Pre koho je to auto určené / kto je cieľová skupina zákazníkov?
2. Na aký účel je optimalizované?
3. Ako s tým autom má jeho majiteľ žiť / odkiaľ bude energia, ktorá ho bude poháňať / neodčerpá energiu, ktorá je dnes potrebná inde?
4. Prečo si máme myslieť, že práve toto auto chýbalo na svete / nie je už niekoľko takých aút neslávne uvedených na trhu?
5. Prečo si Toyota myslí, že elektrické auto má mať primárne poháňanú prednú nápravu?
.
.
.
Odpovie niekto?
Pohotovostná hmotnosť pod 880kg. Užitočné zaťaženie/hmotnosť 320kg Dávam do pozornosti ten pomer 2,75:1. U Škody 100 to bolo dokonca 2:1. Dnes sa vozíme v tankoch s pomerom 4:1 aj viac. Môžete argumentovať crash testom, ale urobiť z auta ingot pod zámienkou pasívnej bezpečnosti mohlo byť OK v roku 1995 ale nie dnes. Nie je to inžiniersky vynaliezavé riešenie. Je to nekonečné plytvanie zdrojmi - materiálom a energiou v prevádzke.
Radšej nech nič neoznamujú, ale nech niečo robia. Toto je správa pre naivných investorov, ktorým toto stačí na to aby podporili cenu akcií. Tak to radšej berte tak, ako by táto správa ani nebola. Jedným uchom dnu, druhým von.
Takže do roku 2019 bolo všetko OK? Myslíš? No ja ti poviem, že sme mali mať našetrené z dobrých časov aby sme prežili v pohode COVID. Lenže nemali sme! Prečo asi?
Ja za seba mám návrh na opatrenie pre konsolidačný balíček. PRESTAŇTE KRADNÚŤ! Je niekto proti?
...a hrebíčky pre retardované paničky na MDŽ...
...a ten parkovací dom môže mať na streche fotvotaické panely... ....a samozrejme aj panelák, v ktorom bývaš. Dnes to už nestojí svety.
Nie. Nerobím na páse vo VW. Začínal som v Česaně v MB v deväťdesiatych rokoch. ...ale odpoveď na tvoju otázku. Ľudia, čo majú dnes podmienky na to aby si kúpili elektroauto, žijú v rodinných domoch a majú garáž kde si auto nabijú najlepšie z fotovoltaiky. Zariadili si to a takto to funguje. Ľudia v Petržalke majú auto pohodené na verejnom priestranstve. Každému súdnemu človeku je jasné, že to nie je v poriadku. Je to okupácia verejného priestranstva. Ja by som tiež mohol na ulicu vytlačiť cirkulár a miešačku aby mi nezavadzali v garáži. Takže, keď chcú ľudia v Petržalke používať auto, tak si majú zaplatiť miesto v parkovacom dome s nabíjačkou. Môžeš namietať, že prkovacie domy nie sú. Nie sú, lebo nebol dopyt. Tak ľudia v Petržalke musia vytvoriť dopyt aby parkovacie domy s nabíjačkami vznikli. ...a zaplatiť si to! Tak ako si to zaplatili ľudia v rodinných domoch. V normálnych krajinách je v mestách ako Bratislava podmienka na kúpu auta vlastníctvo miesta, kde to auto bude parkovať.
Ano. Som jednoduchý automobilový konštruktér s 33 ročnou praxou.
Ja som za to aby sa vrátili parné lokomotívy. Bolo by to také romantické :-)
Poznámka: Premňa je spaľovací motor v aute dávno mŕtvy. Ja si ho určite už nikdy nekúpim a rád by som videl človeka, čo si ho v Európe kúpi po roku 2035. Nech mu potom urobia fotku.
Záver: Výrobky, ktoré dnes automobilový priemysel ponúka na trhu sú poplatné kvalite osadenstva, ktoré sa motalo pri ich tvorbe. Novinári sú nadšení, lenže o kvalite motoristických novinárov sa s určitými výnimkami dá napísať to isté, čo o konštruktéroch. Na obidvoch stranách žiadna fantázia, žiadna tvorivosť, žiadna nápaditosť. Len podpriemer, zúfalstvo a boj o holé prežitie. Po ôsmich hodinách pretrpených v práci únik do úplne vlastného sveta. Bez nadšenia a ideálov.
Dodatok: Tento proces trvá desiatky rokov a zasiahol všetky úrovne. Od konštruktéra, ktorý už konštruktérom vlastne nie je, lebo nikdy nič nenakreslil, po top management, ktorý si myslí, že riadiť automobilku je to isté ako riadiť mliekareň, lebo má vyštudovaný managemet a MBA a zaujímajú ho len procesy a čísla. Táto kríza nemá riešenie, lebo ľudia, ktorí by boli schopní otočiť kormidlo, ktoré má dnes jasný kurz - do pekla - ležia minimálne 20 rokov na cintorínoch.
Odporúčame