Ale kto má na to stále platiť dane? My za naše dane chceme fungujúci štát!
Ale kto má na to stále platiť dane? My za naše dane chceme fungujúci štát!
Ja Ficovi prajem do nového roku hlavne spravodlivý súd. Ešte sme sa nezbavili jednej mafie čo nám zavesil na krk a už chystá novú. Pokoj s ním. Už toho bolo naozaj dosť!
Mne to nijako neubližuje. Keby ostal Kiska húpať nohami na lavičke niekde v PP, menej by uškodil v politike. Svoju úlohu nezvládol. Ale ani on sám nevedel s akou kopou hnoja má bojovať. Podobne Štefunko. Nemôžu sa hrať na inteligentov uprostred hnojiska. Tam sa musia obracať s vidlami v ruke a v gumákoch.
NATO sa nerozširuje na východ kvôli tomu, že to chcú USA, ale kvôli tomu, že to chceme my a aj ďalšie krajiny, ktoré chcú byť zahrnuté v systéme kolektívnej bezpečnosti. Chalan, ty si stratená existencia. Veríš ty vôbec vzorcu na výpočet objemu gule? Pretože nepredpokladám, že by si ho vedel tou pomýlenou hlavou sám odvodiť. Mimochodom, pozri sa na to, akú veľkú majú armádu Švédsko, Rakúsko alebo Bielorusko, ktoré nie sú v NATO a koľko percent HDP na tú armádu dávajú. Okrem toho majú aj povinnú prezenčnú vojenskú službu. To by si chcel? 60 tisíc vojakov, 80 bojových lietadiel a 800 tankov. To by si chcel živiť? 6 percent HDP na armádu. A samozrejme žiadne zahraničné investície v miliardách EUR ako teraz. Ani klince by sa tu nevyrábali. A Majský by tú fintu s nebankovkami zopakoval 5x. A nejaký Mečiarov alebo Ficov klon by to kryl. To je rozdiel civilizácií.
S takou nenávisťou voči Kiskovi som sa stretol len u Romana Michelka. A to je ten Kiska oproti Ficovi úplne neškodný. Ani si nechcem predstaviť ten hejt čo z teba musí sršať na Fica.
Gorbačov dopadol podobne. A jemu môžeme ďakovať za to, že sme sa zbavili statusu vojnovej koristi a stali sme plnoprávnymi občanmi Európy. ...dokázal potlačiť ruský imperializmus. Dočasne. Súčasní ruskí imperialisti mu nevedia prísť preto na meno.
Stať sa to môže všade, ale prečo ma neprekvapuje, že sa to stalo v Rusku?
Nemci sa tiež veľmi stažujú na tlak z EU a stále hľadajú cestu ako to nejde. Lenže príde doba ked "zelení fašisti" prevrátia človeka v dvesto koňovom SUV na búdu, lebo žiadne peniaze nedávajú nenažratým rybičkám právo nadmerne špiniť do spoločného akvária. A potom bude veľmi ťažké povedať niečo na obranu automobilového priemyslu, ktorý celé roky riadi očakávania svojich zákazníkov presne opačným smerom ako by mal.
On sa len pridal na stranu kuvikov z Nemecka. Prvy krok na ceste k ekologickým autám by malo byt zrusenie neobmedzenej rychlosti na dialniciach v Nemecku. Pomohlo by to narovnat deformovanu podobu aut na celom svete.
41% percent je OK. Ale to je len v jednom urcitom ustalenom rezime - teda pri urcitych otackach a zatazeni. Vysledna ucinnost je ovela nizsia pretoze v prevadzke po meste je motor neustale v prechodovych rezimoch. Hybridne technologie funguju tak, ze vyhladzuju prechodove rezimy a snazia sa dosiahnut to aby sa rezim motora co najviacej drzal blizko dna uplnej charakteristiky. Vysledna ucinnost sa však aj tak nachadza mozno na hranici 30%. Tych 41% je merna spotreba cca pod 200g/kWh. To som uz spominal v prispevku dole.
Účinnosť EV po započítaní účinnosti nabíjania je cca 73%. To dáva výslednú účinnosť 42%. Bez využitia odpadového tepla elektrárne. Pri využití odpadového tepla je to vyše 60%. Odpadové teplo z auta ide do vzduchu - stovky kWh.
Výhrevnost nafty je priblizne 12kWh/kg. Merna spotreba naftoveho motora v ustalenom rezime na dne uplnej charakteristiky je cca 200g/kWh. Z toho vychádza teoreticka ucinnost 40%. To je teoreticke maximum - optimálne otáčky a zaťaženie v ustálenom režime. Výsledná účinnosť v prevádzke je pod 25%. V meste ešte menej. Státie na križovatke a zápche 0%. Účinnosť paroplynovej elektrárne 58%. Pri využití odpadového tepla 85%.
Ano. Len toľko čo ma naučil doc. Hudec na predmete Motorové vozidlá 1 a 2, doc. Ikrinský na predmete Teória vozidiel a ing. Mičík na predmete Konštruovanie motorových vozidiel. Hoci to bolo ešte za socializmu, fyzika stále platí.
Tak by si ma mohol poučiť, lebo 30 rokov robím niečo čo som vyštudoval a čomu nerozumiem. Z toho 10 rokov v MB. Naposledy v Gaydone.
Kedže elektrické auto nemusí mať takú komplikovanú pedálovú skupinu, je možné urobiť pedálovú skupinu nastaviteľnú. To umožní aby bola sedačka v pozdĺžnom smere pevná = 2 výhody. Uchytenie sedačky do karosérie môže byť jednoduchšie - zníženie hmotnosti a zároveň máme rovnakú polohu v pozdĺžnom smere pre všetky figuríny - zjednodušuje riešenie bezpečnosti bočného crash testu. To samozrejme predpokladá úplne iný prístup aj k riešeniu stĺpika riadenia a prístrojovej dosky. V roku 1897 urobili Tatru President. Vypriahli z kočiara kone a dali tam motor. Predávala sa ako " kočár bez koní". Aj dnešné EV sú taký kočár bez koní - vymontovali sme motor a dali sme tam batérie. Ešte sa budú musieť veľmi zmeniť.
On hlavne hovorí tak, aby podporil svoje vlastné záujmy. Čo s tými fabrikami, ktoré sú plné jednoúčelových obrábacích strojov na výrobu motorov? Čo s tými investíciami do platforiem pre konvenčné automobily? Veď platforma má morálnu žvivotnosť 2 modely a motor má morálnu životnosť dve platformy. To sa bavíme cca o 25 rokoch. Aby zabránil stratám mal teda konať už okolo roku 2000. A to nehovorím o tom, že efektívne elektrické auto nemôže mať s tým konvenčným spoločnú ani sedačku - to myslím úplne vážne.
Celá argumentácia skončí, keď sa začneme baviť v zákonoch, ktoré určuje fyzika. Dnešná podoba automobilu je jednoducho nezmyselná a nie je dôvod ďalej zotrvávať na týchto neudržateľných pozíciách.
Málo fundovaný nie je, ale asi to vidí z iného uhla pohľadu ako ja - automobilový konštruktér - 30 rokov praxe. Keby počítal len s tretinou energie, ktorú spotrebuje automobil asi by došiel k inému výsledku. Lenže zmieriť sa s tým, že sa mu auto zmení z Bugatti type 41 Royale na Citroen 2CV, tak ako sa to stalo po druhej svetovej vojne, chce veľkú mieru predstavivosti, empatie a odvahy. A to nielen on, ale celý automobilový priemysel, dnes odmieta. Čím väčší odpor však budú klásť, tým viacej to bude bolieť. Musíme tú zmenu však podstúpiť.
Odporúčame