Ja makám tu, na Slovensku a mesačne platím tisíce Eur na daniach a odvodoch. Tak tu netáraj o tom, že kto koho živí. V USA by som v podobnom pracovnom nasadení bol miliardárom. Tu len ťahám za sebou káru plnú bolesti, konšpirácií a hlúposti.
Ja makám tu, na Slovensku a mesačne platím tisíce Eur na daniach a odvodoch. Tak tu netáraj o tom, že kto koho živí. V USA by som v podobnom pracovnom nasadení bol miliardárom. Tu len ťahám za sebou káru plnú bolesti, konšpirácií a hlúposti.
Ty si sem zablúdil asi z parallelného vesmíru.
Audi Q8 e-Tron je úplný nezmysel.
Nikoho nenapadne vyrobiť traktor s elektrickým pohonom. Pretože napr. pri oraní spotrebuje za deň aj 3000 kWh energie v nafte, čo je ekvivalent cca 1000 kWh elektrických. Čím menej energeticky náročná aplikácia, tým väčší zmysel dáva elektrický pohon - bicykel, kolobežka... a áno aj automobil s nízkym jazdným odporom. A to Audi Q8 e-Tron nie je, lebo spotrebuje až 29 kWh/100km. Nie, nejde tu len o peniaze za elektrinu. Človek, čo si kúpi takúto opachu za 90 tis. EUR má peňazí dosť. Lenže život, s takýmto závažím na krku, nie je jednoduchý. Auto, čo sa tvári ako vesmírna loď Enterprise, má dojazd menší ako Suzuki Swift. Energetická náročnosť zruinuje akúkoľvek "zelenú" domácnosť, čo sa snaží vyžiť z fotovoltaiky. Navyše, domáce nabíjanie je nekonečné pretože málokto si dá domov striedače, čo stíhajú utiahnuť 22kW wallbox.
Jednucho to auto nedáva zmysel. A je veľa takých elektromobilov, čo je na tom podobne.
...v Amerike stále platí, že komu sa nelení, tomu sa zelení. Teda komu sa chce makať, má sa dobre. U nás platí, že komu sa chce makať, ten akurát živí Ficových voličov. Lenže nemusíme chodiť až do USA, kľudne by nám stačilo, keby sme fungovali ako v Česku alebo Poľsku.
...ale v bahne sprostosti sa utápame my, tu na Slovensku. Oni si žijú dobre, napriek týmto tvojim múdrostiam.
Chcem podporu Ukrajiny všetkými možnými spôsobmi. Podpora členstva v NATO vrátane, Nechcem počúvať tieto sprostosti od Fica, ktoré nás ťahajú do bahna hlúposti, neslobody, konšpirácií a nerealistického chápania sveta. Pozeráme na Švédsko, Švajčiarsko alebo aj Česko, kde sa ľuďom žije lepšie ako u nás. Tak keď sa chceme mať tak dobre - od nemocníc až po ten hokej, musíme byť aj múdri ako oni. Žiadne skratky cez rusko k tomuto cieľu nevedú. Inak bude zo Slovenska len Ficov starobinec plný demencie, konšpirácií, biedy a sprostosti.
Hanba Slovenska v priamom prenose. Celé zle.
Prečo by hokej mal fungovať u nás inak ako funguje zvyšok spoločnosti? Posledné voľby ukázali, že takýto kmeňový spôsob existencie vyhovuje väčšine obyvateľstva. Nevadí im rozdelenie ľudí do kást a dokonca im nevadí ani keď sú na samom spodku hierarche, keď im zhora občas hodia zopár omrviniek. Tak nečakajte nejaký systémový pokrok v hokeji, aj keď náhodné úspechy sa môžu vyskytnúť raz za 20 rokov. V spoločnosti sa však žiadne náhodné úspechy nerátajú, Tam zostaneme na dne.
V zime kúrime peletami - cca 1,5 tony. Auto rocne najazdí 18tis. km. Ročná spotreba elektriny dom+auto je 7000kWh. 5000kWh je zo Slnka a 2000 kWh je zo siete. Nabíjame iba doma. Z wallboxu čo má max výkon 22kW ale my nabíjame 99% pomaly , tak aby stíhali striedače - teda tri fázy po 6A - to je výkon niečo cez 4kW. Priemerná spotreba auta je 15,2kWh/100km.
On dáva slabším značkám 2 až 3 roky? Stelantis celý je prvý na rade a možno už za pár mesiacov.
Tá fotovoltaika slúži pre dom. Do auta idú len prebytky. Mali sme ju na dome pár rokov pred tým ako sme kúpili elektrické auto. Inak, pre rýpalov ako ty, som tam dal uvodzovky. Fotovoltaiku som nainštaloval hlavne kvôli tomu, aby som nemusel mať záložné zdroje na server a na kúrenie. Tak isto kvôli spotrebe elektriny pre klimatizáciu v lete. Na jeseň a na jar zase klimatizácia vykuruje dom, teda keď svieti.
Mňa by viacej zaujímal koncept efektívnej výroby toho vodíka. Pretože podľa toho čo viem, tak keď batériové elektrické auto prejde na 15kWh 100km tak z tej istej energie sa vyrobí vodík, ktorý bude vodíkovému autu stačiť na menej ako 30km. To sa mi zdá byť dosť veľké plytvanie energiou. ...a v tomto prípade je to aj plytvanie zdrojmi v Alpine. Mohli radšej porozmýšlať nad tým ako dobehneme Číňanov, ktorých je dosť na to aby sa zaoberali aj takýmito sprostosťami.
Čo si mal z fyziky? Automobily s tepelným strojom ako zdrojom pohonu skončia, ale možno ani nie kvôli
emisiám skorej kvôli vlastnej neefektivite. Možeš v SUV spáliť 7 litrov benzínu na 100km. Lenže rovnakých 7 litrov benzínu má toľko energie, že Enyaqom prejdeš 100km a v zime celý deň vykúriš dom. Tak ja potom neviem, kto je debil. ...a to ten Enyaq je totálna katastrofa.
To mi nevychádza. Číňania reagujú na zmeny, ktoré žiada EU rýchlejšie ako európske automobilky? Niečo v tých európskych automobilkách je zle. Aj ďalšie auto, ktoré kúpime do rodiny bude elektrické, veď kto by odololal tomu, že sa vozí "zadarmo" na energiu, ktorú mu "nasvietilo" Slnko.
Nevrátime sa ešte aj k parným lokomotívam? Citujem šéfa Fordu:
Stratégia vyrábať „bokom“ pár elektromobilov, ale stále veriť, že hlavným produktom zostanú autá na benzín a naftu, vedie len k mnohomiliardovým stratám a hlavne drastickému oneskoreniu za skutočnou konkurenciou. Po návštevách Číny to tvrdí Jim Farley, generálny riaditeľ americkej spoločnosti Ford. „Je to budíček, zrejme asi ten posledný,“ hovorí teraz Farley, ktorý o svojej ceste obsiahlo referoval v rozhovore pre Walll Street Journal. „Ak sa vo Forde ani teraz neprebudíme, budeme spať zrejme už naveky.“ Rovnako ako všetky ostatné automobilky, americké aj európske.
Tak prajem BMW dobrý spánok.
Milióny rusov neodolali. Nerozumiem tomu.
Danko:-)
Úplne tragický zjav. Nič pozitívne. Kde na svete majú ešte takého tragéda v politike?
Ano. Energetická efektivita je rozhodujúca. Fyzika je len jedna a tá jasne hovorí, o čom je budúcnosť. To sme zaspali a našich zákazníkov sme medzičasom totálne osprosteli. Dnes sme 3 až 5 rokov v mínuse.
Vinári, neplačte. Nie ste v tom sami. Aj my automobiloví konštruktéri v Európe (asi aj v Amerike) budeme musieť zmeniť svoje živobytie.
Odporúčame