Ibaže jemu trhali "zuby" - možno 2, možno 4... ;) Navyše to nie je odolný Slovák ;)
V každom prípade som rád, že to boli iba zuby... Aj keď zuby dokážu poriadne potrápiť...
Ibaže jemu trhali "zuby" - možno 2, možno 4... ;) Navyše to nie je odolný Slovák ;)
V každom prípade som rád, že to boli iba zuby... Aj keď zuby dokážu poriadne potrápiť...
Básnici bola (a dúfam ešte bude) veľmi dobrá filmová séria. Kľudne si tie filmy môžem kedykoľvek znova pozrieť a budú ma baviť.
Za mňa najlepšie "Štepánová" láska je tá posledná :)
Prajem Pavelovi Křížovi všetko najlepšie k jeho 60-ke ;).
Nové autá musia mať asi priame meranie. Donedávna stačilo nepriame. Mám auto r.v. 2017 a to má nepriame meranie tlaku = bez dodatočných nákladov na moju peňaženku.
Skúšal som Audi A3 s 1,0T motorom :). Bolo to len tak zo zvedavosti na nejakej akcii predajcu. Neišlo to zle, ale žeby som to chcel? Chyba nebola vo výkone motora, skôr v cene. Nepotrpím si na značku Audi.
Pár známych má Fiat... Niektorí sú spokojní, iní by také auto už v živote nekúpili. Fiat je už dlho len tieňom svojej niekdajšej slávy. Momentálne ani nevyrába auto, za ktorým by sa človek obzrel.
Kedysi som o Mazde veľa čítal - vraj okrem super motorov a techniky majú aj odolné podvozky, ktoré toho dosť vydržia. Diely sú navrhované nie celkom s ohľadom na cenu, ale aj na kvalitu... Veľa som čítal, pozeral po starších Mazdách na uliciach (vraj hrdzavejú)... a nakoniec kúpil... Auto má 4 roky a zatiaľ iba spokojnosť. Ale je to skoro na hodnotenia. Možno po 8 až 10 rokoch sa uvidí.
S koróziou Mazdy je to podľa môjho laidkého "prieskumu" cca podobne ako u iných značiek. Neďaleko mňa je staršia 3-ka vo veku 15+ rokov a 2-ka 12+rokov... Jedna je viacmenej slabo udržiavaná a stav je OK (ako iné autá v podobnom veku). Druhá (novšia) je vo veľmi dobrom stave (o tú sa starajú viac/normálne). Taký vek už celkom vypovedá o kvalite auta.
J.K. - máte pravdu... Lepšie osobne pozrieť, ako veriť rôznym "legendám" o kvalite / nekvalite... Aj keď... Autá sú rôzne, zrejme záleží aj na prostredí kde jazdia. Niektoré auto je ako nové aj po X rokoch, iné je hrdzavé. Pritom je to napr Golf, Octavia, Peugeot...
Neraz som čítal o "spoľahlivosti" áut z koncernu VW... Vraj najlepšie... Dlhoroční majitelia často píšu, že odkedy prešli od VW - napr na "Japonca", už nemajú s kamošmi vlastniacími VW o čom rozprávať, dokonca nepoznajú mechanika po mene :). Opačne to NEFUNGUJE - nepamätám si, žeby som niekde čítal, o prechode nespokojného majiteľa "japonca" ku koncernu...
Mazda - jednoznačne s benzínom... Diesle mali problém, ale benzínový Skyactive je takmer dokonalý motor.
Mám skoro 4 ročné auto (japonský benzín 2,0 l)... Predpokladám, že sa ho tak skoro nezbavím. Prečo aj? Úplne mi vyhovuje vo všetkom. Aj keby som musel kúpiť iné auto, tak by som dnes veľmi zvažoval, či kúpiť nové.
Tieto obmedzenia naozaj povedú iba z navýšeniu emisii a zostárnutiu vozového parku. Nie je lepšie moderné auto (diesel / benzín / hybrid) s nízkymi emisiami, ako staré s 1,5x (a viac) takými? Elektro si aj tak skoro nikto nekúpi ešte poriadne dlhý čas, tak by mali podporovať nové autá (=nižšie emisie).
Dnes by som si vôbec netrúfol povedať, akú bude budúcnosť áut... Elektromobily môžu rýchlo naraziť na prekážky typu - nezáujem, reálne emisie, výroba batérii...
Osobne by som skôr povedal, že bude následovať obdobie ďalšieho vylepšovania spaľovacích motorov, zvyšovania účinnosti, + hybridy... Určite za ďalších 20 rokov nepresadneme všetci do nových elektroáut...
Človek nikdy nevie.
Presne tak... Každý má skvelý motor a horší.
Konkrétne napr Mazda. Benzínové motory so perfektné, dieslové boli donedávna problematické (hlavne u áut s kratšími jazdami). Dnes je to vraj OK.
V tabuľkách mali oddeliť aj diesel / benzín... Tu by napr vystúpali Japonci u benzínov a iný u dieslov.
Nie je ďaleko od reality. Škoda 105/120 jazdila za 8 až 9l... Ak pôjdem na tej novej Honde rovnakým tempom, tak na priemer 5l sa dostanem na dlhšej trase.
Práveže je problém si vybrať, lebo autá sú drahé a majú vo výbave veci, ktoré NEPOTREBUJEM. Bez "nepotrebnej" výbavy by bolo o 3000€ lacnejšie.
Príklad:
V roku 2017 som kúpil Mazdu 3 - cena okolo 17 800€
- 2. stupeň výbavy = úplne vyhovujúci
- nie základný motor ( 2,0 )
- metalíza
(cena základného modelu bola cca 15 000€ ( s motorom 1,5)
Dnes - Mazda 3 (nový model)
- cena od 19 990€(akcia)
- vo výbave plno vecí, ktoré nechcem
Nové auto je o cca 2000€ drahšie. Hlavne kvôli výbave naviac = z časti aj nariadenia EU (asistencia, výbava...). Človek, ktorý kúpil také auto kedysi by si dnes priplatil 4000€. Za niečo, čo nechce?
Ja spravím tiež cca 10 000 km / rok. Olej sa mení po roku, alebo určitom počte km (20 000?) - podľa toho, čo nastane skôr. Na starom aute som menil pri podobnom nájazde 1x za 2 roky, lebo mechanik povedal, že je to OK. Teraz mám auto ešte v záruke a musím meniť každý rok.
V každom prípade, auto si plánujem nechať dlho = tých pár peňazí za servis ma nezruinuje - kúpil som auto, na ktorého prevádzku bez problému zarobím.
Platiť tak vysoké ceny za nové autá, ktoré obsahujú plno vecí, ktoré ani nechcem nie som ochotný!
2,0 l / 4 valce bežne robí Mazda. Cena od cca 20 000... Pred 3 rokmi sa dali kúpiť v predošlej generácii za cca 17 000€. Taký motor je nezmar. Spotreba porovnateľná s motormi 1,0 Turbo.
Taká Mazda 2,0 si drží cenu lepšie ako VW Golf.
Autá išli neskutočne hore cenou.. Pred 4 rokmi som kúpil auto za cca 18 000€... Má úplne všetko, čo potrebujem. Výbava tak akurát, 2,0 l atmosferický motor... Iné auto už ani nechcem - hlavne nie moderné auto = drahé a vybavené nezmyslami.
Tak skoro sa to nezmení s autami. Predpokladám, že nakoniec všetky obmedzenia padnú, lebo ľudia budú proti. K nám sa to ani nedostane. Ak kúpiť nové auto, tak práve teraz. Čím novšie, tým viac sledovacích systémov, elektroniky...
Vlastne najlepšie je kúpiť zánovné 2 - 3 ročné auto s pár km.
Moje deti kedysi prišli s pojmom "Karma"...
V podstate je to pravda... Čo je človeku určené tomu sa nevyhne. Môže žiť ako zdravo chce a aj tak na neho niečo príde.
Čo som tak rozprával so známymi, tak jednou z výhod zdravého životného štýlu je, že keď príde do doktora obézny človek, fajčiar atď... doktor má hneď argumenty - SCHUDNITE, prestaňte fajčiť, hýbte sa...
Ak príde chudý človek, ktorý sa navyše rád hýbe, tak doktor hľadá problém inde ako u "prvého pacienta"...
A samozrejme, aby som nezabudol... Vláčiť so sebou prebytočných 30 a viac kíl nie je žiadna sranda.
Čisto teoreticky... Koľko ľudí ma na faceboku všetky údaje?
Ja tam mám tak meno, vek a nejaký neoficiálny email... Fotky tam nedávam, príspevky tiež nie. Mám to iba na to, aby som vedel napr o akciách ako pomaturitné stretnutia a pod...
Vlastne dnes je to úplne jedno... Ak by sme sa chceli dokonale chrániť, tak by sme museli žiť bez mobilu, kreditky, mailu... Získali by sme tým akože väčšiu slobodu, ale prišli aj o značné výhody. Ak človek žije normálnym životom, tak sa nemusí obávať...
Odporúčame