Alebo MEGA drahé super svietiace LED svetlá, ktoré majú nejaké poškodenie a majiteľ nemá na to, aby si to dal opraviť. Jednoducho - čím modernejšie a viac vybavené auto, tým drahší bude prípadný servis.
Alebo MEGA drahé super svietiace LED svetlá, ktoré majú nejaké poškodenie a majiteľ nemá na to, aby si to dal opraviť. Jednoducho - čím modernejšie a viac vybavené auto, tým drahší bude prípadný servis.
Za zlý stav auta často môže aj majiteľ... Ak je pre niekoho auto posledná vec na svete a vôbec sa nestará, tak potom to tak vyzerá... Zanedbaný servis, ignorovanie varovných signálov... Niekedy za problémy môže aj to, že človek si kúpi ľahko jazdené auto, na ktorého servis nemá a tak len "pláta", čo je nutné.
Na druhej strane:
- Tesla je známa svojou nekvalitou (ale aj tu môže hrať rolu pocit majiteľov, že EV sa neservisuje, prípadne mizerné servisné zázemie)
- Dacia Logan - tá prvá je poriadny črep - bolo to lacné auto a tak je aj spravené.
- Sharan , Alhambra , Galaxy = tie autá mali vždy zlú povesť
Fiat a Alfa sa takmer nepredávajú... Citroen je možno OK... Kórejci už auta celkom vedia robiť. Minimálne sú cenovo veľmi dostupné.
Súhlasím... Len je tam podozrivo veľa nemeckých áut - to celkom nevychádza ;). Ale nemohli tam dať japonské autá, lebo tie sú na druhom konci rebríčka ;)
Tiež som prekvapený, že je tu toľko Škodoviek / VW... Pritom..
Pred pár rokmi (takmer 8) som kupoval "Japonca"... Neviete si predstaviť, koľko ľudí ma odhováralo, nechápalo... Vraj kúp Škodu, VW - tie sú NAJLEPŠIE !!!
Kúpil som toho "Japonca" a viete čo? Som MAXIMÁLNE pokojný !!! Ani to nehrdzavie ;) A vlastne iné auto ako japonské už ani nechcem.
To je pravda... Na druhej strane niekde v Rusku to zrejme nebude problém - diely sú dostupné, lacné... a šikovných mechanikov majú určite tiež. V dnešnom svete by sme sa mali od nich (a Kubáncov) učiť, ako udržiavať autá v prevádzke dlhé roky...
Na druhej strane, keď je reč o korózii... Minule som videl totálne "zhnitú" Octaviu RS - mohla mať cca 4 až 6 rokov... To auto muselo prežiť niečo "špecifické" (záplava?), lebo štandardná kvalita Škody je niekde úplne inde.
Dodatok:
Otázka: Predstavte si, že máte prežiť rok niekde v zapadnutej dedinke v strede Ruska, kde väčšie mesto je vzdialené stovky kilometrov... Ponúkajú Vám na výber autá - zastaraná Niva alebo super moderná Škoda Kodiaq RS... Ktoré by ste si vybrali? Ja v tom mám úplne jasno a Niva by bola víťazom.
PRESNE tak.... Niva je auto na ruské cesty, ktoré nie sú v skvelom stave. Čím viac na východ, tým horšie. Niva nie je "pozérske" auto, ale pracovný stroj, ktorý opraví aj "kováč", ak je nejaký po ruke... Ak sa roky vyrába nejaký výrobok, bez veľkej zmeny, tak je pravdepodobné, že aj diely budú "zameniteľné". Pre obrovskú krajinu, ktorá neprekypuje bohatstvom je podobné auto ideál. Nie žeby som chválil výrobok ruskeho strojárstva.. Ale Rusovi kdesi na Sibíri bude Kodiaq RS úplne NANIČ... Pre nich je najlepšie ak je výrobok - jednoduchý, ľahko opraviteľný, cenovo dostupný...
Mimochodom spomínaná RAV4...
Prvá generácia bolo veľmi schopné auto do terénu. Hlavne v 3 dverovej verzii toho zvládlo naozaj dosť. Postupne sa z neho stalo "módne" SUV - presne to autom, ktorým sa Niva nikdy nestala.
Takže záver - Niva je perfektná taká aká je. Len to auto nie je určené pre nás.
Za posledné roky veľmi zostarol vozový park celej EU... Ľudia chcú nové autá. Problém, že nie také, aké sa predávajú. Zložité počítače na kolesách za nehorázne ceny...
Kedysi stálo malé auto 8000€ (aj menej), nižšia stredná bola od cca 12000€... Dnes? Doslova brutálne ceny.
Predávajte autá, aké chce zákazník a nepotrebujete ani Čínu, ani Ameriku... Trh bude zrazu obrovský. A ani Číňan nebude mať šancu, lebo radšej si človek kúpi zavedenú značku za dobrú cenu, ako niečo neznáme...
Jednoduché riešenie. Ale keďže žijeme v preregulovanej EU - podobné riešenia sú NEMOŽNÉ !
Naši dávni predkovia vymysleli KOLESO -veľmi dokonalú vec... Dnes máme dokonalé motorky, autá... A potom sa niekto nudí a vymyslí robotický "nezmysel". Zbytočne zložité a v praxi ťažko použiteľné... Pokazí sa to a je z toho "hromada" šrotu.. Auto, motorka... majú kolesá - dole kopcom pôjdu aj bez pohonu...
Jediné použitie tohto výtvoru, ktoré si viem predstaviť je v Sci-fi filme ;).
Mimochodom - elektrické autá...
Poniektorí zistili, že to nie je úplné "terno" pre všetky kategórie...
https://www.autoforum.cz/predstaveni/hyundai…
Hyundai má pritom celkom dobré EV... Ale ťažká "krava" s mizerným dojazdom a doplnením energie nemá NIČ spoločné so "športovo ladeným" autom... "N-ka" boli autá pre "petrolheadov"... ;), elektrické "N" je pre inú kategóriu, ktorá nie je taká rozšírená.
Ideálna budúcnosť je široká ponuka pohonov + alternatívne palivá pre súčasné spaľovacie autá (= nemusia sa vyrobiť nové autá = použijú sa súčasné = najčistejšia možnosť).
Záver - dotácie sú zlo... Tie, ktoré boli doteraz boli iba príspevkom nás všetkých pár jedincom, ktorí nemajú hlboko do vrecka. OVEĽA viac by sa spravilo, ak by sa vymenili staré šunky chudobnejších za menšie, novšie, efektívnejšie spaľovacie autá.
Veľmi záleží, aké zdroje človek sleduje, čomu viac verí, aké sú tie zdroje "skreslené"...
Ako viete, že Vaše zdroje nie sú skreslené? Nebolo by to prvý krát, keby sa prikrášľovala realita...
V každom prípade - nech rastie trh s elektromobilmi do závratných výšok, ale nech je ten trh férový pre všetkých. Ak sa elektrické auta presadia samé ako najlepšia / konkurenčná alternatíva, tak ich budeme všetci akceptovať. Pokiaľ ich budeme mať umelo zvýhodňované, prikazované a vďaka dotáciám budeme platiť viac inde... Pokiaľ ani nevieme, či o pár rokov nebudú vyhlásené za "toxický" odpad... V tom prípade sa stane iba to, že stále viac ľudí ich bude vnímať ako "totalitu" a neslobodu... Je to tak a spôsobom, akým sa "protežujú" sa to nezmení...
Na druhej strane... Dnešné autá sú viacmenej robené pre ľudí, ktorí ich iba používajú... Automobilový fanúšik má dnes smolu.. Mojím jediným automobilovým snom je už iba Mazda MX5 ;)...
U nás v meste máme firmu, ktorá renovuje staré Land Rovery. Majú na dvore hlavne Defendery. Keď občas idem okolo, tak sa pristavím a popozerám, čo majú nové. NÁDHERNÉ autá spravené na špeciálny účel - ten účel aj splnili.
A zrezu príde nejaká "múdra hlava" a zneužije meno Defender na "menší elektrický Land Rover". Veď to je "svätokrádež". Použiť meno IKONY na elektrický "športový" nezmysel...
"Vodiči elektromobilov budú môcť od júna 2025 využívať ktorúkoľvek z aplikácií členov aliancie na prístup k celej sieti, čo eliminuje potrebu používať viacero aplikácií a kariet na rôznych nabíjacích staniciach."
SKVELÉ... a keby tie smiešne členské "aplikácie" zrušili celkom a ceny by boli ako napr pri benzíne a nafte? Vopred viditeľné, ľahko spočítateľné, prehľadné a férové...
Aplikácie nech si nechajú aj celé elektrické autá... Ďalší z dôvodov, prečo ľudia EV nechcú...
"Perfektné" autá... Kto to vyberá?
Ja by som si vybral z týchto:
https://auto.pravda.sk/poradna/clanok/747533…
Tie svoje "najlepšie autá planéty" nech si nechajú pre seba... Poniektorí máme úplne iné kritéria.
A kde sú európske, americké... autá? (Nemecký prieskum by možno vyzeral ináč 1. Audi , 2. VW...)
Hovorí sa "Japonec na konec"... Neviem, prečo to niekto vymyslel, ale ja už som došiel na môj "koniec" = iné ako japonské auto nechcem.
V poslednom čase sa ukázali Japonci ako nadmieru rozumní národ... keď sa nedali "opiť rožkom" (elektromobilitou ako jediným riešením). Dnes žnú úspech, na rozdiel od európskych automobiliek, ktoré masívne strácajú pozície a padajú doslova voľným pádom.
To ešte neznamená, že sú tie autá kvalitné. V Číne sú čínske autá lacné = je to spotrebný materiál.
Európsky automobilový priemysel zabíja samá únia - regulácie, POKUTY !!! a nezmyselne tvrdý Green Deal...
Automobilový priemysel by sa mal zvrátiť a zachrániť - pokým ešte ľudia stále kupujú autá "tradičných" značiek našej produkcie. Kašľať na elektromobilitu a podporovať domáce produkty, znížiť povinné výbavy, zrušiť emisné pokuty, spraviť autá menšími, jednoduchšími.. = ZNÍŽIŤ ceny !!! a ľudia budú autá znova s RADOSŤOU kupovať.
Ako chcete presvedčiť človeka, ktorý má perfektnú 13 ročnú Octaviu 1,6 MPI, ktorá je extrémne lacná na prevádzku, nekazí sa a stála 12 500€, aby si jej majiteľ kúpil nové auto za 28 000€ ??? On tie peniaze NEMÁ a aj tak to DRAHÉ moderné auto "prepchaté" nezmyslami nechce, lebo:
- bude spoľahlivejšie? = NIE
- menšia spotreba? = ani nie
(+elektrické NECHCE z princípu)
Zato bude mať MEGA drahú poistku a servis bude stáť "majland".
ĎAKUJEME za "pokrok".
Stačí sa pozrieť, aké majú súčasné čínske autá spotreby. Všetko ĎALEKO vyššie ako autá od tradičných automobiliek.
Európske automobilky už nemajú extra vývoj spaľovacích motorov... Budúsnosť vidím v spojené Japonci + Čína + Ázia... Top vývoj spaľovacích motorov má dnes Toyota + Mazda + spolupraca s čínskymi automobilkami.... Európa zaostáva a Čína už s nami nemá záujem spolupracovať, lebo vidí, že tu nie je budúcnosť...
Momentálne je za mňa TOP vývoj spaľovákov v Mazde. Ich nová Skyactive Z podľa grafov vyzerá, že bude mať skvelú tepelnú účinnosť...
Na druhej strane aby som len nehanil... V súčasnosti sú motory TSI od koncernu VW jedne z NAJLEPŠÍCH, čo sa spotreby týka. Dobrý výkon, nízka spotreba... Kam sa hrabe napr Ssangyong a iné "lacné" značky...
Na druhej strane... Vymenil by som moju Mazdu s motorom Skyactive G120 za TSI pre úsporu 0,5 až 1 litra na 100 km? NIKDY ;) (V práci máme Golf 1,5 TSI / 96 kW - mám možnosť porovnať. Golf pre "mňa" nie je lepším autom.
Presne tak... Hlavne, ak človeka zaujíma konkrétna "vec"... Video je nepraktické a zbytočné - ak človek nepotrebuje niečo vidieť (napr u návodu na opravu niečoho je video skvelé)...
Ešte to trochu potrvá, ale máte pravdu.. O pár rokov to dopadne ako s telefónmi.
Čínské autá ešte nemajú overenú spoľahlivosť a úplne dostupný servis... Ideálne je počkať pár rokov. Ani nový model akejkoľvek značky sa nemá kupovať v 1. roku výroby. Ideálne po facelifte - vtedy je veľa vecí "vychytaných".
Odporúčame