Perfektne vystihnuté. Presný obraz dnešnej doby...
Perfektne vystihnuté. Presný obraz dnešnej doby...
Za dieslami je ešte aj dnes vidieť oblak čierneho dymu. Také autá by mali byť okamžite odchytené a "uzemnené".
Mimochodom... Aj Škody 100 / 120... bežne jazdili za minimálne 8 litrov... S karburátorom sa ináč ani nedalo. Dnes by podobné auto (hmotnosť, výkon...) jazdilo za 1/2 spotrebu a menej :)
Ďalšia (známa) rana pre EV. Okrem zrušenia dotácii, vysokých poistiek, drahých opráv... príde ešte aj zákaz vjazdu do podzemných garáži, zákaz nabíjania v uzavretých priestoroch... No samé VÝHODY, ktoré EV dovedú na "prepadlisko dejín".
Tak to dopadne, keď sa niečo protežuje ideologicky - to NIKDY nebude fungovať. EV nie sú stupňom, ku ktorému viedol vývoj (=najlepšie riešenie), Ak by boli také skvelé, tak ich všetci chceme. Ale vidíme pravý opak.
Spotreba je doslova PRÍŠERNÁ :) ALE...
- Kodiaq je pomerne veľké "krabicoidné" auto
- je pomerne výkonný
- kto má 40 000€ a viac na auto - nemusí riešiť spotrebu (aspoň podľa mňa)
Trochu som sa pousmial nad zmienkou o aerodynamike u "krabice" :D
Kedysi mali podobné autá spotrebu minimálne 12 litrov. Takže tento Kodiaq nie je až taký "smädný". Ako sa hovorí "Keď chceš opicu, musíš mať na banány"...
Myslím si, že prvý majiteľ život sa podobným autom zvládne bez problému. Horšie na tom bude 3, 4. ... majiteľ, ktorý bude chcieť podobné SUV, ale nebude mať na jeho prevádzku. (tak je to dnes napr so starými BMW X3 / X5...)
OBROVSKÝ kufor tiež nechápem. Moje auto mi robí hlavne radosť a čo sa do kufra nevojde, to ostane doma. Mám 2 deti (dnes 17 a 14 rokov) a takto fungujeme roky. NIKDY nám nič na dovolenke nechýbalo. Ale ja som skvelý "hráč tetrisu" = viem využiť objem kufra na maximum. Navyše - u Octavie nie je problém auto "preťažiť", lebo do kufra toho vlezie neúrekom...
Aj ja som toho prečítal už dosť...
Škoda má svoje prednosti, len dnes zmenila svoje smerovanie (už nevyrába cenovo dostupné autá) a tak stráca zákazníkov - hlavne v nižších segmentoch. Komu Škoda vyhovuje, ten si ju kúpi.
Ja ju síce nekúpim, lebo mám úplne iný vkus (a Škoda je na mňa priveľmi "masová" značka)... ale zas cieľová skupina Škody by nekúpila tú moju značku (=normálne cenovo dostupná).
Také niečo existuje aj v spaľovacích autách a volá sa to nezávislé kúrenie... (a existuje už poriadne dlho)
Takže znova trefa mimo a NULA bodov naviac pre EV. Spaľováky ztále zostávajú výrazne lepším riešeném pre väčšinu.
Mimochodom - podobné rozmrazovanie a vykurovanie na diaľku by sa dalo nazvať aj plýtvaním energie.
alebo si prekryte ústa šálom ;) to tiež funguje... ;)
Plus zapnúť ofukovanie čelného + zadného skla. Nakoniec niekedy nepomôže nič a človek musí aj tak chvíľu počkať, kým môže vyraziť.
Raz sa mi stalo, že auto bolo celé pokryté súvislou vrstvou ľadu hrubol viac ako 1 mm (mrznúci dážď). Pozrel som na auto a vybral si iný spôsob dopravy do práce :) Samozrejme nie vždy je podobná možnosť...
Asi som už starý. Nechápem, NAČO je v aute četovací systém ChatGPT.
Kedysi sa do áut dávali športové volanty, sedadlá Recaro, dizajnové prvky silnejších verzii áut, skvelé autiosystémy...
Dnes? Úplné nezmysly, ktoré určitá skupina ľudí NEPOTREBUJE.
Mimochodom... kdesi som minule čítal, že automobilky sa dnes orientujú na technické novinky (ako ChatGPT) = na mladého zákazníka. Pritom "vraj" je typickým zákazníkom, ktorý kupuje nové autá človek v veku 50+
Ponúknuť dnes na trh jednoduché, dobré a cenovo dostupné auto = bol by to skvelý krok, ktorý by zabezpečil firme oveľa viac zákazníkov ako tie moderné nezmysly.
Asi robia vo firmách niekde chybu a mali by vymeniť niektorých manažérov...
"...s podielom čistých elektromobilov na úrovni troch percent patrí Česko k najhorším krajinám v celej Európskej únii..."
Dalo by sa dodať, že lepšie to už nebude... Prípadne je to znakom, že nie sme až také "ovce" = nebežíme si hneď kúpiť horší produkt, pretože nám to LNIEKTO" nariadil.
"...najpopulárnejšie SUV a crossovery s trhovým podielom vyše 45 percent..."
- k tomu by sa dalo dodať, že "sme" zbohatli, keďže kupujeme drahšie auta s vyššími prevádzkovými nákladmi. Alebo sme zostárli (pribrali = znova znak blahobytu) ako národ a 45% zákazníkov má problém s chrbtom...
A nakoniec - nech si každý kupuje čo chce ;) (AK to nie je akýmkoľvek spôsobom dotované z našich peňazí...)
Slováci boli vždy chudobní a nejako prežili. Ak skončia "zlaté časy", tak nepôjdeme ku dnu sami... Najhoršie je, že ľudia, ktorí nasmerovali celú EU zlým smerom zostanú nepotrestaní...
Našou OBROVSKOU výhodou je, že zatiaľ tu nemáme "multi-kulti" spoločnosť, ako je to bežné na západe. A minimálne toto by sme si mali zachovať...
1000 km dá úplne každé normálne (=bežné) spaľovacie auto s max 1 zastávkou, niektoré na 1x a za cca 10 hodín pri dodržiavaní predpisov. Samozrejme človek aj zastaví, ale NIE je nútený nabíjať... Ak by sa striedali dvaja vodiči, tak stačí pár sekúnd na presadnutie... (u EV nemožné)
Preto EV ľudia nechcú, lebo vyžadujú zmenu návykov - niekedy celkom podstatnú, s dávkou stresu (stále niečo v "systéme" nefunguje).
napr :
https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/nemeck…
(= majiteľ EV, nie "zaslepený" novinár, ktorý chce negatívne ohodnotiť EV)
Ako kedysi povedal Jeremy Clarkson (približne)... "Zostáva mi málo života na to, aby som ho plýtval nabíjaním EV"
Pousmejem sa vždy, keď vidím majiteľov Tesiel nabíjať svoje autá pri Kauflande ("zdarma" - to isto!)... Mnohí z nich sedia v aute a čakajú na nabitie.
Mimochodom pozrite, čo predávajú vo svete (tam kde výfuky nesmrdia) automobilky, ktoré u nás doslova páchajú samovraždu
VW
https://www.autoforum.cz/predstaveni/novy-ro…
Nissan (=u nás totálne nezaujímavá značka)
https://www.autoforum.cz/predstaveni/nissan-…
Radšej tie automobilky krachnú, akoby ponúkli aj u nás podobné autá za podobné ceny. To je presne konkurencia pre čínske lacné autá a cesta pre blízku budúcnosti.
Tisíce podobných lacných áut, ktoré by nahradili staré autá by spravilo oveľa viac ako pár EV (s dotáciami a takmer žiadne bez)... A neboli by potrebné ani dotácie.
A preto Číňania pracujú na spaľovacích motoroch, ktoré majú o 10 až 15% vyššiu účinnosť, ako terajšie najlepšie spaľovacie motory, ktoré mimochodom nie sú z EU !!!
Kto prestane so spaľovacími autami, ten bude v blízkej dobe nahradený.
Naše školy momentálne chŕlia hlavne humanitných "vzdelancov", ktorí nemajú uplatnenie v reálnom svete.
Momentálne nemáme pred očami "príliš rýchly prechod na elektromobily", ale skôr nezáujem a rýchly pád elektromobility. A na konci tunela je tma.
V každom prípade Vy a ja sme na opačnej strane "barikády" - jeden z nás na nesprávnej. O pár mesiacov / rokov uvidíme výsledok... Ale ja som v tomto obrovský pesimista v zmysle = žiadna elektromobilita v EU, ale veľká kríza a nástup Číňanov na pozície, ktoré opustili automobilky z EU, ktoré podľahli "elektro ideológii".
Neviem, kde žijete Vy, ale ja žiadny prelom / nástup EV nevidím - skôr totálny kolaps po zrušení dotácii.
Mimochodom... Nové autá ma nezaujímajú. Nie žeby som na to nemal, ale NECHCEM.
Pre koho? Predá sa len minimum EV a tie sa vyrobia kdekoľvek. A ináč to nebude ešte dlho...
Pekné prirovnanie :)
Rozdiel je v tom, že 3D TV bol úplne obyčajný TV s možnosťou sledovania 3D obsahu. A NIKTO nikoho nenútil kupovať ho.
EV je úplne iná liga - horší produkt za vyššiu cenu.. Navyše je okolo toho OBROVSKÁ kopa "ideológie"...
Vyzerá to tak, že koniec EV sa už začal..
- končia dotácie
- výrobcovia prehodnocujú plány s EV
- investori odstupujú...
- vyvíjajú sa nové spaľovacie motory...
Nanešťastie európske automobilky vsadili na "zlého koňa" a budú mať problém, lebo tak nejako zaspali so spaľovacími motormi vplyvom "zelenej ideológie".
A PREČO by sme mali dostať dotáciu na EV? Aj tak by to nikto nekupoval. Okrem toho - odkiaľ si myslíte, že sú dotácie? Samozrejme - za našich daní...
A prečo dotovať práve EV?
Podsvietené logo - to je ale nezmysel. Na aute nemám ani "ambientné" osvetlenie a iné podobné zbytočnosti a som spokojný, lebo auto je technicky skvelé a dizajnovo vydarené. Ak už mám u auta za niečo platiť, tak nech je to niečo úžitočné, nie zbytočné svetielka.
Sú dnes odvetvia, kde človek v podstate dostane toľko, koľko si povie. Samozrejme s reálnym pohľadom na "vec".
Napr strojarina. Odborníci už majú určitý vek, nových ľudí je málo. Tu na východe je extrémne ťažké zohnať napr technológa, šikovného zoraďovača CNC strojov... Kto to vie, ten zarobí....
Ale technické školy nie sú práve jednoduché a mládež si radšej zvolí nejakú humanitnú školu bez uplatnenia. Celý systém školstva by sa mal tomu prispôsobiť...
Ale podobné to je aj ďalej na západe...
Odporúčame