Raz sa mi stalo, že auto bolo celé pokryté súvislou vrstvou ľadu hrubol viac ako 1 mm (mrznúci dážď). Pozrel som na auto a vybral si iný spôsob dopravy do práce :) Samozrejme nie vždy je podobná možnosť...
Raz sa mi stalo, že auto bolo celé pokryté súvislou vrstvou ľadu hrubol viac ako 1 mm (mrznúci dážď). Pozrel som na auto a vybral si iný spôsob dopravy do práce :) Samozrejme nie vždy je podobná možnosť...
Asi som už starý. Nechápem, NAČO je v aute četovací systém ChatGPT.
Kedysi sa do áut dávali športové volanty, sedadlá Recaro, dizajnové prvky silnejších verzii áut, skvelé autiosystémy...
Dnes? Úplné nezmysly, ktoré určitá skupina ľudí NEPOTREBUJE.
Mimochodom... kdesi som minule čítal, že automobilky sa dnes orientujú na technické novinky (ako ChatGPT) = na mladého zákazníka. Pritom "vraj" je typickým zákazníkom, ktorý kupuje nové autá človek v veku 50+
Ponúknuť dnes na trh jednoduché, dobré a cenovo dostupné auto = bol by to skvelý krok, ktorý by zabezpečil firme oveľa viac zákazníkov ako tie moderné nezmysly.
Asi robia vo firmách niekde chybu a mali by vymeniť niektorých manažérov...
"...s podielom čistých elektromobilov na úrovni troch percent patrí Česko k najhorším krajinám v celej Európskej únii..."
Dalo by sa dodať, že lepšie to už nebude... Prípadne je to znakom, že nie sme až také "ovce" = nebežíme si hneď kúpiť horší produkt, pretože nám to LNIEKTO" nariadil.
"...najpopulárnejšie SUV a crossovery s trhovým podielom vyše 45 percent..."
- k tomu by sa dalo dodať, že "sme" zbohatli, keďže kupujeme drahšie auta s vyššími prevádzkovými nákladmi. Alebo sme zostárli (pribrali = znova znak blahobytu) ako národ a 45% zákazníkov má problém s chrbtom...
A nakoniec - nech si každý kupuje čo chce ;) (AK to nie je akýmkoľvek spôsobom dotované z našich peňazí...)
Slováci boli vždy chudobní a nejako prežili. Ak skončia "zlaté časy", tak nepôjdeme ku dnu sami... Najhoršie je, že ľudia, ktorí nasmerovali celú EU zlým smerom zostanú nepotrestaní...
Našou OBROVSKOU výhodou je, že zatiaľ tu nemáme "multi-kulti" spoločnosť, ako je to bežné na západe. A minimálne toto by sme si mali zachovať...
1000 km dá úplne každé normálne (=bežné) spaľovacie auto s max 1 zastávkou, niektoré na 1x a za cca 10 hodín pri dodržiavaní predpisov. Samozrejme človek aj zastaví, ale NIE je nútený nabíjať... Ak by sa striedali dvaja vodiči, tak stačí pár sekúnd na presadnutie... (u EV nemožné)
Preto EV ľudia nechcú, lebo vyžadujú zmenu návykov - niekedy celkom podstatnú, s dávkou stresu (stále niečo v "systéme" nefunguje).
napr :
https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/nemeck…
(= majiteľ EV, nie "zaslepený" novinár, ktorý chce negatívne ohodnotiť EV)
Ako kedysi povedal Jeremy Clarkson (približne)... "Zostáva mi málo života na to, aby som ho plýtval nabíjaním EV"
Pousmejem sa vždy, keď vidím majiteľov Tesiel nabíjať svoje autá pri Kauflande ("zdarma" - to isto!)... Mnohí z nich sedia v aute a čakajú na nabitie.
Mimochodom pozrite, čo predávajú vo svete (tam kde výfuky nesmrdia) automobilky, ktoré u nás doslova páchajú samovraždu
VW
https://www.autoforum.cz/predstaveni/novy-ro…
Nissan (=u nás totálne nezaujímavá značka)
https://www.autoforum.cz/predstaveni/nissan-…
Radšej tie automobilky krachnú, akoby ponúkli aj u nás podobné autá za podobné ceny. To je presne konkurencia pre čínske lacné autá a cesta pre blízku budúcnosti.
Tisíce podobných lacných áut, ktoré by nahradili staré autá by spravilo oveľa viac ako pár EV (s dotáciami a takmer žiadne bez)... A neboli by potrebné ani dotácie.
A preto Číňania pracujú na spaľovacích motoroch, ktoré majú o 10 až 15% vyššiu účinnosť, ako terajšie najlepšie spaľovacie motory, ktoré mimochodom nie sú z EU !!!
Kto prestane so spaľovacími autami, ten bude v blízkej dobe nahradený.
Naše školy momentálne chŕlia hlavne humanitných "vzdelancov", ktorí nemajú uplatnenie v reálnom svete.
Momentálne nemáme pred očami "príliš rýchly prechod na elektromobily", ale skôr nezáujem a rýchly pád elektromobility. A na konci tunela je tma.
V každom prípade Vy a ja sme na opačnej strane "barikády" - jeden z nás na nesprávnej. O pár mesiacov / rokov uvidíme výsledok... Ale ja som v tomto obrovský pesimista v zmysle = žiadna elektromobilita v EU, ale veľká kríza a nástup Číňanov na pozície, ktoré opustili automobilky z EU, ktoré podľahli "elektro ideológii".
Neviem, kde žijete Vy, ale ja žiadny prelom / nástup EV nevidím - skôr totálny kolaps po zrušení dotácii.
Mimochodom... Nové autá ma nezaujímajú. Nie žeby som na to nemal, ale NECHCEM.
Pre koho? Predá sa len minimum EV a tie sa vyrobia kdekoľvek. A ináč to nebude ešte dlho...
Pekné prirovnanie :)
Rozdiel je v tom, že 3D TV bol úplne obyčajný TV s možnosťou sledovania 3D obsahu. A NIKTO nikoho nenútil kupovať ho.
EV je úplne iná liga - horší produkt za vyššiu cenu.. Navyše je okolo toho OBROVSKÁ kopa "ideológie"...
Vyzerá to tak, že koniec EV sa už začal..
- končia dotácie
- výrobcovia prehodnocujú plány s EV
- investori odstupujú...
- vyvíjajú sa nové spaľovacie motory...
Nanešťastie európske automobilky vsadili na "zlého koňa" a budú mať problém, lebo tak nejako zaspali so spaľovacími motormi vplyvom "zelenej ideológie".
A PREČO by sme mali dostať dotáciu na EV? Aj tak by to nikto nekupoval. Okrem toho - odkiaľ si myslíte, že sú dotácie? Samozrejme - za našich daní...
A prečo dotovať práve EV?
Podsvietené logo - to je ale nezmysel. Na aute nemám ani "ambientné" osvetlenie a iné podobné zbytočnosti a som spokojný, lebo auto je technicky skvelé a dizajnovo vydarené. Ak už mám u auta za niečo platiť, tak nech je to niečo úžitočné, nie zbytočné svetielka.
Sú dnes odvetvia, kde človek v podstate dostane toľko, koľko si povie. Samozrejme s reálnym pohľadom na "vec".
Napr strojarina. Odborníci už majú určitý vek, nových ľudí je málo. Tu na východe je extrémne ťažké zohnať napr technológa, šikovného zoraďovača CNC strojov... Kto to vie, ten zarobí....
Ale technické školy nie sú práve jednoduché a mládež si radšej zvolí nejakú humanitnú školu bez uplatnenia. Celý systém školstva by sa mal tomu prispôsobiť...
Ale podobné to je aj ďalej na západe...
Všetok "bordel" je založený na nepoctivosti ľudí. Keby to tak nebolo, tak je všetkého dosť.
NAČO sú nám napr 3 zdravotné poisťovne? To sú 2 manažmenty + budovy + úradníci naviac. A my to platíme + oni rozhodujú, či nám umožnia operáciu, lebo LIMITY... A ešte majú zisky.
A podobné je to úplne všade.
Presne taká prestavba sa hodí k elektrickej dodávke. Teraz už môže budúci majiteľ čakať pri stojane na doplnenie batérie, prípadne v rade pred nabíjacím stojanom... :)
Nič lepšie v oblasti EV doteraz nebolo vymyslené.
Názov vyzerá tak pekne a optimisticky... ALE
Pre mnohých "nepriateľný" server "http://www.autoforum.cz" píše:
https://www.autoforum.cz/predstaveni/prodeje…
A to už neznie veľmi optimisticky - je to priamo KATASTRÓFA pre elektromobilitu
"Meziroční kolaps Tesly o 77,2 procenta / VW o masivních 73,3 procenta"
Nedá sa donekonečna podporovať produkt, ktorý nedokáže samostatne preraziť na trhu - len preto, že je lepší. Bez dotácii, bez obrovského znevýhodňovania iných produktov, ktoré si trh žiada.
Ako by povedal klasik "Is this the end?"
Vrátiť by sme sa mali k zdravému rozumu. "Manažérov" vymeniť za skutočných manažérov, ktorí rozumejú tomu, čo by mali ich fabriky robiť =vyrábať autá ktoré sa budú predávať = autá aké chce zákazník = cenovo dostupné spaľovacie autá (v dnešnej dobe).
A prestať brať ohľad na "zelených" a rôzne liberálne "individua / organizácie".
Ináč - šikovných konštruktérov a technikov je dosť. Len držia "h..u" a krok s požiadavkami a radšej idú po ceste do "pekla", akoby nemali prácu (hneď / časom o ňu možno aj tak prídu)
Je čas na prebudenie sa... (dúfajme, že už nie je neskoro)
A nedajú si povedať... a nedajú !!!
Minule niekde písali, že vo svete sa ďalej vyvíjajú spaľovacie motory. Čína "vraj" výrazne napreduje... Japoncom sa darí (Toyota, Mazda...)... "Vraj" je už európsky automobilový priemysel so spaľovacími motormi o generáciu pozadu - "VRAJ"...
A VW, Ford... idú tvrdohlavo cestou elektromobility v čase kedy je viacmenej jasné, že NEPRERAZIA !!! Rušia projekty, zatvárajú fabriky, prepúšťajú... EV zákazník nechce...
Toto neskončí dobre. Niekto nám tu padne... Nemci už pociťujú dôsledky nerozumného smerovania spoločnosti... Chýba im "vraj" už len malý krok k problémom.
Ideálne riešenie by dnes bolo - zrušiť všetky povinné asistenčné systémy a plánované nezmyselné "vybavenie" a predávať u nás lacné autá, aké predáva aj VW v Ázii. Dnes by sa predávali ako "teplé rožky".
Ale EU namiesto toho od 07/2024 zavádza nové TOTÁLNE nezmyselné povinné prvky... (=ešte drahšie autá - kvôli nechceným veciam).
Pekné auto...
Len tie hriadele s povrchovou hrdzou sa mi nepáčia. Možno to tak má byť a určite to nevadí... ale nevyzerá to vôbec dobre. Pritom dnes sú technológia, ktoré by podobné auto spravili "večným". Dobrá povrchová úprava na podobnom aute by sa zišla viac ako infotaiment, asistenčné systémy...
Hyundai je celkom zaujímavá firma. Vyrába celkom podarené EV a zároveň má aj dostupné spaľovacie autá, hybridy... Oproti VW nevsadil úplne všetko na EV a nezdražil autá na cenu "nepredajnosti".
Ak sa príde na to, že EV sú nezmyslom (= o krátky čas sa na to príde), VW má problém, ale Hyundai to prežije v pohode...
Mimochodom - súčasné úspechy EV:
https://www.autoforum.cz/predstaveni/o-elekt…
https://www.autoforum.cz/predstaveni/vw-odlo…
Na druhej strane MIMORIADNE rozumný prístup sa vypláca:
https://www.autoforum.cz/predstaveni/sazka-n…
Možno poniektorí neuznávate "autoforum", ale mne prídu celkom rozumní a ich predpovede sa plnia. Na rozdiel od fanatických obdivovateľov elektromobility.
Známy je veľký fanúšik BMW... Kúpil si X3 cca 13+ ročnú. Po pol roku bol rád, že sa ho zbavil (samý problém). Potom si kúpil ďalšiu X3 podobne starú... Rovnaký scenár - s radosťou ho predal človeku, ktorý vedel o chybách a dokázal si to opraviť.
Aj keby tie autá boli ako nové spoľahlivé, technika vekom stárne a 13+ rožné komplikované auto začne odchádzať postupne na rôzne "detaily". Ideálne jazdené auto je čo najjednoduchšie, zároveň platí, že za svoje peniaze chcem či najnovšie auto - napr namiesto BMW nejakého "Japonca"... A budem sa voziť bez problému.
Odporúčame