Na KAŽDOM kruhovom objazde na Slovensku je pri vjazde na objazd značka daj prednosť v jazde a na kruháči je značka hlavná cesta !!! Takže situácia je vyriešená.
Na KAŽDOM kruhovom objazde na Slovensku je pri vjazde na objazd značka daj prednosť v jazde a na kruháči je značka hlavná cesta !!! Takže situácia je vyriešená.
Ľudia pravidlá neovládajú. Preto, aj keď jazdím podľa pravidiel, tak jazdím opatrne a nespolieham sa na nič. Na motorke to napr platí 1000 násobne.
Napríklad viacprúdový kruhový objazd je čistý chaos, jeden si myslí, že má prednosť ten vľavo, druhý vpravo.. A nakoniec je pravdou možnosť 3 - prednosť dáva ten, kto mení smer / preraďuje sa ;)
Preto je všade pred kruháčom značka daj prednosť v jazde. Bez toho je kruháč nelogický, lebo by len upchal križovatku.
A čo chcete robiť pre bezpečnosť chodcov v mestách??? Ako donútite chodcov dávať pozor - nechodiť so slúchadlami v ušiach, pozrieť sa, keď idú cez cestu.
Predpisy tu máme roky. Ak by sa dodržiavali, bolo by lepšie.
Nová vláda to nemôže zmeniť len tak za pár mesiacov. Máte naivné predstavy, alebo nemáte radi tých, ktorí sú teraz pri moci, tak ich obviňujete zo všetkéo zlého...
Prečo do toho ťaháte Fica? Ktokoľvek bude pri moci, bude to rovnaké. Otázkou je, kto by bol lepší / horší... Pozrite okolo ako liberáli, zelení a podobní všetko ničia.
Problém je v jednotlivcoch:
- opitý vodič? = problém vodiča a "náhoda", že ľudia zomreli
- policajt, ktorý niekoho zbije, zabije...? Chyba systému, že do polície sa dostane kadejaký magor.
Na druhej strane - polícia nie je rešpektovaná napr zo strany spoluobčanom, u ktorých nemá autoritu.
To nie je neschopnosť súčasnej vlády, ani predošlej - je to "systémová chyba". Všade je neporiadok, čestný občan nie je chránený, namiesto toho je podporovaný príživník, človek, ktorý nerešpektuje zákon, neprispieva do štátneho rozpočtu a len berie...
A ja keď vidím mimo diaľnice poľského kamionistu pred sebou, tak ho nechám ísť... V obciach ma určite nechá ďaleko za sebou (lebo dodržujem predpisy). Ak je taký vodič za mnou a tlačí sa na mňa v obci (najčastejšie večer / v noci), tak na minútku niekde zastavím a nechám ho ísť. Nemá zmysel nechať sa znervózňovať, prípadne vyprovokovať a porušovať predpisy.
Tých, ktorí sa nevedia spratať do kože by mali odchytiť a poriadne potrestať.
Kto reálne potrebuje také auto?
- 452 kW / 880 Nm
- 0 na 100 km za 3,7 s
- hmotnosť - nad hranicou 2,5 tony
- batéria 102 kWh = 480 km jazdy.
Je to čisté plýtvanie surovinami, energiami...
Bojujeme za "zelenú budúcnosť" a podporujeme podobné nezmysly. Cieľom by malo byť zvýhodniť efektívne riešenia a znevýhodniť plýtvanie = napr:
- podporiť menšie a efektívne autá
- značne znevýhodniť výkonné, veľké a ťažké autá, ktoré sú luxusom pre majetnejších.
To radšej mohli dopredať to, čo majú na sklade, zavrieť firmu, predať stroje, priestory... aspoň by z toho niečo mali. Takto zbytočne nalejú peniaze do vývoja a nakoniec skončia v strate. Po Jaguari nakoniec ani pes neštekne.
Jaguár bude o krátky čas históriou...
Také BMW - tam majú správne názory
https://www.autoforum.cz/predstaveni/sef-bmw…
"...nemůžete postavit elektrickou revoluci kolem půltunových baterek z laptopů, které odpovídají 20kilové nádrži nafty, koupíte je za statisíce, doplňujete je věčnost a nezřídka je za jednotky let můžete vyhodit..."
Vystihol to celkom presne...
Mimochodom elektrických značiek sa zbavuje aj Volvo
https://www.autoforum.cz/predstaveni/volvo-s…
Prečo asi?
A nech mi niekto povie, že to nie je pravda a že budúcnosť je elektrická. Potom asi nevníma úpadok automobilového priemyslu v EU. Alebo dokedy budeme podporovať nezmysly? Až kým sa nedostaneme nenávratne do situácie, kedy už nebudeme schopní konkurovať Ázii???
Žeby sa do automobilového sveta pomaly vracal kúsok zdravého rozumu?
Hyundai sa v dnešnom svete správa veľmi rozumne. Vyrába, investuje do všetkých typov pohonov, predáva cenovo dostupné autá, inovuje návratom k starým dobrým a funkčným riešeniam. Len tak ďalej Hyundai :)
"S vybitou batériou budete jazdiť približne okolo 8-litrovej hranice"
Pri akom štýle jazdy sa bude jazdiť za 8 litrov? Pri úspornom? Ani to by to pri danom type auta s podobným výkonom nebola zlá spotreba.
V každom prípade, ak by som kupoval auto za 100 000€, tak posledná vec, ktorá by ma zaujímala je spotreba ;)
Aj keď... Už som videl aj nové BMW X... na najlacnejšej pumpe v meste (nastupoval som do môjho auta na parkovisku odkiaľ bol výhľad). Sú ľudia, ktorí si kúpia drahé skvelé auto a potom akoby nemali na prevádzku.
"Skvelé" auto - kto si ho vyžiadal? Koľko sa ho predá? Nedopadne Peugeot ako Audi?
https://www.autoforum.cz/predstaveni/tak-to-…
Držme si palce, aby sme sa o pár rokov neocitli ako svedkovia konca "prosperujúceho západu". Dá sa niečo robiť? Možno správne voliť? Je ale koho?
Všetko, do čoho nalial VW v poslednom čase prachy sa rúca a úspech sa nedostavuje. Spoločným menovateľom pre všetky tieto zlé investície je elektromobilita. Aj napr. Rivian - VW do neho "nalial" (vyhodil) OBROVSKÉ peniaze... a výsledok? Strata, prepúšťanie, zatváranie fabrík...
Vezmime si druhý koniec - taká povedzme Toyota bola opatrná a dnes slávi OBROVSKÝ úspech. Kým povedzme Toyota "doplatí" na to, že neponúka elektromobily, tak VW a iní výrobcovia tu už nebudú.
Ono všeobecne platí, že vyrábať niečo, o čo nie je záujem sa nevypláca.
Mimochodom Toyota sa v našich končinách NIKDY nepredávala tak dobre ako teraz. Dokonca aj môj známy - zarytý priaznivec VW zvažuje Toyotu ;)
Niekedy sa človek diví, čo všetko sa dá rozleštiť.
Pred časom som prišiel k autu a na nárazníku nepekné poškodenie. Trochu som to skúmal a rozhodol som sa to preleštiť (mám dobré skúsenosti s pastou Turtle wax safe cut). Výsledok bol na 95% perfektný. Maličkú ryhu, kde už nebol lak som zatrel korekčnou farbou.
Rovnako som pred časom podobným postupom rozleštil nepekne vyzerajúci nárazník na susedinom červenom autíčku. Z výsledku bola doslova nadšená :). Nie vždy sa oplatí ísť do servisu... a už vôbec sa neoplatí nechať poškodenie napospas osudu.
S koňom to nie je také ružové.. Keby sme mali všetci koňa, tak by sme ich potom s obrovskou radosťou vymenili hoci aj za 25 ročné diesle ;)
Napríklad:
https://www.konealide.cz/2023/09/14/kdyz-mes…
Takže s koňmi radšej opatrne ;)
Problém dnešnej doby je, že autá sú priveľmi zložité. Anglické autá boli nespoľahlivé už dávno. Vtedy boli autá jednoduchšie. Rovnako francúzke...
Dnes je ešte viac dôležité kupovať TOP kvalitu... Aj na predajoch je vidieť, že v rebríčkoch stúpa napr Toyota - jednak vyrába kvalitné autá, zároveň netlačí na nezmysly (EV). Už aj môj známy - dlhoročný používateľ VW zvažuje, že by si "teoreticky" kúpil Toyotu...
Jednoducho sa stalo, že sa tak "trochu" ocitli v problémoch. Úplne zlé rozhodnutia nepostihli iba Veľkú Britániu. Problémy má Nemecko, Francúzko, Taliansko. Spoločným menovateľom je, že ide hlavne o európske krajiny a firmy, ktoré veľmi tlačili na produkty nevyžiadané zákazníkom a nariaďované "zhora" (elektromobilita).
Kto si zachoval zdravý rozum, tomu sa aj dnes darí celkom dobre.
A kto za to všetko prevezme zodpovednosť? Predpokladám, že nikto - otočí sa list a ide sa ďalej - v ústrety "zelenej" budúcnosti. Aj keby na chleba nebolo.
O chvíľu v tomto samovražednom úsilí ostane EU sama.
Celkom dobré rady... Ibaže č. "3. Pri štartovaní zošliapnite spojku" je napr u môjho auta nutnosťou. Bez stlačenej spojky jednoducho nenaštartuje. Japonskí inžinieri to spravili takto - asi na tom naozaj niečo bude :)
Batéria má určtú životnosť. Ja som moju menil teraz - po cca 7,25 roku. Ešte by išla, ale už to nebolo na 100% (občas vyskočila istá chyba spojená práve s batériou). Človeku sa potom stane, že ráno za mrazu nenaštartuje. Batériu som daroval pánovi, ktorý ju použije v aute, ktoré má na "stavbu". Ešte niečo poslúži...
Máme tu aj Volvo, ktoré bude vyrábať iba EV. Ako dlho vydrží?
Beriem to ako iróniu ;)
Elektromobilita zlyhala a priviedla automobilky na pokraj obrovských problémov.
Na druhej starne - firmy, ktoré si zachovali zdravý rozum teraz profitujú. Toyota žne úspechy, Mazda zažíva hlavne v USA obrovský úspech.
A čo elektromobilita? Kto sa nechal chytiť, ten prerobí aj "gate":
požičovňa Hertz
https://www.autoforum.cz/predstaveni/nesmysl…
Z automobiliek - VW, Audi, Stellantis, Fiat, Mercedes... Rôzne "start-upy" krachujú... Ľudia o EV nemajú záujem.
Dokonca v Číne firmy, ktoré robili iba EV idú po novom aj do spaľovacích verzii. Mercedes chce čínske spaľovacie motory... To sme sa dopracovali, keď Čína má lepšie motory ako "západ"... Konkurovať môžu možno Japonci.
Odporúčame