Tretí rad sedadiel na fotke č. 10 sa sem zrejme zatúlal z iného článku :)
Nechápem, ktorých 12 ľudí s Vami súhlasilo. Napísali ste totálny nezmysel. Do náboženstiev ani záujmov Talibanu sa nevyznáte.
Chyba v dolnej v tabuľke: 1.6 16V nemá 4×4. Takisto by sa zišlo nejak vyznačiť, že ten "prostredný" diesel je automat.
Viem, že každý má iný vkus... ale mne sa toto ... páči. A veľmi. A vôbec, Peugeoty sa mi začínajú stále viac páčiť.
Vďaka za článok. Aj tak škoda, že si to autor po sebe neprečítal. Je v ňom množstvo neúplných viet, preklepov, vynechaných slov.. ináč je to skôr "Čumulangma" (resp. aj "Čómó'lángma" vo výslovnosti) ako "Čomolungma", to skôr vyzerá ako anglický prepis.
Chrysler je na piatom, nie na šiestom mieste, ako sa píše v texte..
Skôr sa teším na autá na primárne batérie.
Som počul v rozhlase, že jedna izraelská firma predáva už niektorým automobilkám know-how na 25kg batériu s dojazdom 1500km. Ale ide o primárnu batériu (nenabíjateľnú) - hliníkovo-vzduchovú. To by bolo super, to bude skutočný ekvivalent k benzínovým / naftovým motorom, žiadna vysoká cena elektromobilov, pochybná životnosť batérií a zlý dopad na životné prostredie. Jednoducho na "čerpačke" vymením batériu a idem ďalej. Rozbehne sa hliníkové hospodárstvo (viac napríklad na wiki) - alternatívne k súčasnému ropnému. Vybité batérie (oxidy hliníka) možno relatívne ľahko recyklovať (napr. v južných/rovníkových štátoch v slnečných kolektoroch) na nabité (čistý hliník) a šup ho - máme skutočne obnoviteľný zdroj.
"Do dĺžky pribudlo šesť a na rázvore 18 centimetrov (4850 mm)."
To je teda rázvor! Alebo zle umiestnená zátvorka?
"Jednašestka" - skôr jedenšestka.
"Nechať na holičkách" - myslíte v štichu?
Ale na fotkách ukazujú hocičo len nie "lacný sedan". Toľko chrómu, zliatinové disky, super metalíza.. :)
Nerozumiem, prečo to nie je možné? Zišlo by sa zdôvodnenie....
Samozrejme, že nie. Prečítajte si moju poznámku ešte raz, hovorím o výkone.
2/2 - najprv čítať 1/2 nižšie:
Tiež sa mi zdá táto pasáž trochu nešťastne formulovaná:
"Ďalšou zaujímavosťou je, že súprava ťahača s návesom s celkovou hmotnosťou 40 t musí prekonávať odpor valenia 2 354 N, na čo sa spotrebuje 55,6 kW výkonu motora."
Asi tam chýba uviesť, pri akej rýchlosti. Navyše zaujímavé by bolo uviesť aj čosi ako "pri rýchlosti 85km/h tak spotrebuje odpor valenia v priemere 10% z výkonu motora", to by mi pripadalo ako rukolapnejšie číslo.
Prosím, považujte to za konštruktívnu kritiku.
1/2
Ďakujem za článok!
Veľmi obsiahly a kvalitný, ostatné médiá túto tému len odbili stručnými konštatovaniami.
P. docent, musím však upozorniť na pár chýb:
"Na prekonávanie odporu vzduchu totiž motor spotrebuje značné množstvo výkonu. Tento výkon závisí v prvom rade od druhej mocniny rýchlosti prúdenia vzduchu okolo vozidla (pri bezvetrí od rýchlosti jazdy)" - nie, od druhej mocniny závisí odporová sila, teda "stratový výkon" závisí dokonca od tretej mocniny rýchlosti. Toto si veľa ľudí ani neuvedomuje, že napr. keď zrýchly zo 100 km/h na 126 km/h, odpor vzduchu uberá z ich motora dvojnásobný výkon (teda na "diaľničnú jazdu" treba výkonné motory).
Samozrejme, je mi jasné, že ide iba o nepozornosť, lebo ďalej v texte je to v príkladoch správne vypočítané.
Navyše spotreba pre automatickú prevodovku je nižšia ako pre manuál. Tak to sa nevidí... Asi to je tým CVT... ale neviem, neviem.
Ten starký za volantom na fotkách však vyzerá dosť "vtipne", ledva trčí nad volant (čakal by som na promo fotkách skôr "dravého veľkého mladíka").
Vďaka za článok!
Ale toto si ani predstaviť neviem - čo to bolo za technické riešenie? "Vozidlo disponovalo nápravami odpruženými torznými tyčami"
Podľa obrázkov sa mi javí, že to bude mať aj zadné dvere. To by bolo super - neviem si pomôcť, trojdveráky mi pripadajú vrcholne nepraktické :(
Škoda, že autor neurobil žiadne fotky. Ako ilustrácia k písanému by sa zišli. (Teraz sú tam len nejaké "katalógové", ktoré nehovoria nič o vnútornom priestore, kufri, ....)
Odporúčame