keďže neskoré večerné vlaky R, REX a Os odchádzali z Bratislavy hl. st. zmeškané, alebo meškanie zvýšili na trati pri Pezinku, preniesli to i na regionálne prípoje, ktoré musia čakať najmä ak sú posledné počas dňa...
keďže neskoré večerné vlaky R, REX a Os odchádzali z Bratislavy hl. st. zmeškané, alebo meškanie zvýšili na trati pri Pezinku, preniesli to i na regionálne prípoje, ktoré musia čakať najmä ak sú posledné počas dňa...
Os v Nových Zámkoch musí čakať, lebo robí prípoj pre EC (napríklad niekto cestuje z Budapešti - Štúrova do Palárikova - Šale - Galanty alebo každej z nácestných zastávok...)
Buď zlyhalo riadenie dopravy - vlak REX uprednostnili napriek jeho dobiehaniu zmeškaným Ex, hoci najneskôr v Pezinku malo nastať predchodenie, alebo jednoducho REX odišiel drzo na červenú...
Buď bol slepý dispečer riadenia dopravy, alebo strojvodca!
V prípade, že dispečing - stredisko riadenia dopravy nezvládlo riadiť sled vlakov a vlak s nižšou kategóriou nebolo schopné zastaviť na viacerých staniciach medzi TT a PK tak, aby ho bezpečne predišiel vlak vyššej kategórie (bez ohľadu - alebo práve so zreteľom na meškania), môžeme celkom zrušiť modernizáciu železníc, nakoľko nie sú schopné zabezpečiť bezpečnú prevádzku pri "vysokých" rýchlostiach premávky - bezpečnejšie to bude predsa len pri jazdení pomaly...
ak do stanice vojne na "VoľnoL, ale zrazu na druhom konci to zmenia na "Stoj", nemá veľkú šancu zastaviť, najmä ak ide 160 km/h (všakže, stanica umožňuje plnú rýchlosť) a znižuje meškanie...
Regionálny expres vypravili na trať z Trnavy d Bratislavy včas (s menším meškaním), ale opomenuli ho zastaviť v ďalších staniciach tak, aby ho predchodil tiež meškajúci, ale meškanie skracujúci REX z Košíc. Tento vlak s klasickým rušňom má kapacitu na znižovanie meškania, keďže ide na plný výkon.
Zdá sa, že kvôli neschopnosti dispečerského riadenia budeme zvyšovať meškania a preventívne jazdiť pomalšie...
Na úseku BA - TT žiaľ chýba aspoň tretia koľaj, i keď by zjavne hrozili ešte aj čelné zrážky, pri takýchto výkonoch...
ECTS na exprese z Košíc určite fungovalo; zlyhalo však operatívne - dispečerské riadenie dopravy, keď opomenuli dobiehanie zmeškaného vlaku, ktorému mal riadne vypravený vlak (vlak s menším meškaním) dať prednosť v jazde!
Jednoducho, zmeškaný vlak (Ex) napriek meškaniu dobehol zozadu vlak REX, ktorý mal vyčkať jeho prechod...
zlyhalo operatívne riadenie sledu vlakov pri meškaní - vlak, ktorý síce bol vypravený na trať, hoci normálne mal čakať na predchodenie, nebol v inej stanici zastavený tak, aby ho bezpečne mohol predísť dobiehajúci vlak s plánovanou prednosťou v jazde!!!
Bežne podľa cestovného poriadku expres 620 Tatran predbieha regionálny expres 1814 už v Trnave. Dnes však košický expres v Trnave meškal takmer 15 minút a nitriansky REX odišiel ako prvý, vyplýva z verejne dostupných záznamov o jazde vlaku na mape ŽSR.
Aj do Pezinka, poslednej stanice pred miestom nehody, prišiel ako prvý nitriansky REX a až po ňom Tatran, pričom podľa cestovného poriadku by to malo byť opačne.
Podľa záznamov REX prišiel do Pezinka o 19.26 (podľa cestovného poriadku tam mal byť už o 19.23) a Tatran o 19.28, pričom podľa cestovného poriadku tam mal byť už o 19.16.
REX v Pezinku zastavuje, Tatran stanicou iba prechádza.
!!!!!!!!
21:49 - čiastočne obnovená doprava. Vlaky premávajú po 2. traťovej koľaji rýchlosťou 10 km/h.
Železnice odklonili niektoré rýchliky z Trnavy cez Galantu, viaceré regionálne spoje museli odrieknuť.
Železničná doprava v úseku Pezinok – Svätý Jur je prerušená. V úsekoch Pezinok – Cífer a Pezinok – Bratislava-Vinohrady premáva náhradná autobusová doprava. Viaceré vlaky už teraz meškajú vyše hodiny.
21:17 - Zo Žiliny na miesto nehody smeruje nehodový vlak spoločnosti ZSSK Cargo, ktorý pomôže s odstránením následkov nehody a obnovou prevádzky na trati.
Na vlaku Ex 620 Tatran idúcemu z Košíc došlo k vykoľajeniu podvozku jedného z vozňov, informuje ŽSR. Príčiny, prečo sa oba vlaky ocitli na rovnakej koľaji, zatiaľ nie sú známe.
Regionálny expres idúci z Nitry do Bratislavy hl. st. vedený dieselmotorovou jednotkou 861 vychádzal okolo 19:30 zo stanice Pezinok. Krátko po tom sa dostal na koľaj, po ktorej išiel expres Tatran z Košíc do Bratislavy hl. st. Ten do motoráku zozadu narazil. Expres Tatran bol ťahaný rušňom typu 350 "Gorila", ktorý pochádza ešte zo 70. rokov, ale má zabudovaný zabezpečovací systém ETCS.
Prerušená doprava v úseku Pezinok - Svätý Jur:
V úseku Pezinok - Cífer bude premávať kyvadlová náhradná autobusová doprava (v počte 1x autobus).
V úseku Pezinok - Bratislava-Vinohrady bude premávať kyvadlová náhradná autobusová doprava (v počte 2x autobus).
Premiér Fico na pondelok o 9:00 zvolal mimoriadne zasadnutie vlády. Po tom, čo ministri informujú o prvých výsledkoch vyšetrovania nehody vlakov, vláda prijme potrebné rozhodnutia.
vlaky stoja a neodchádzajú odklonom zo žst. Trnava ani z Bratislavy hl. st., teda statočne sa blokuje doprava a kolaps sa prenáša i na trate 110 (Kúty) a 130 (Galanta - Nové Zámky - Štúrovo)...
zdá sa, že špička z nedele večera sa pretiahne do pondelka rána, a pondelkoví cestujúci sa odvezú najskôr v utorok...
Vyzerá to tak, že Rex z Nitry prešiel Stoj a Ex z Košíc, ktorému ETCS dlho dopredu ukazovalo Voľno a náhle sa mu návesť zmenila na Stoj, to už neubrzdil. Ale počkajme so závermi.
861.022 na vlaku 1814 nemá ETCS. Naopak, 350.006 z vlaku 620, ktorá nabúrala, je ETCS vybavená, ba čo viac, v roku 2010 bola prvou mašinou ZSSK, ktorá slávnostne dostala ETCS a ťahala prvý slávnostný vlak rýchlosťou 160 km/h.
hádam počítajú s odklonmi ostatných vlakov na trati...
Odporúčame