potom, čo sa článok začína ...
"vstupná brána do hlavného mesta je trňom v oku" je viac ako zrejmé, že zodpovedný pre predseda vlády štátu ....
nehovoríme o zástavke vlakov v bratislave ....za tú by mohol zodpovedať primátor ...
potom, čo sa článok začína ...
"vstupná brána do hlavného mesta je trňom v oku" je viac ako zrejmé, že zodpovedný pre predseda vlády štátu ....
nehovoríme o zástavke vlakov v bratislave ....za tú by mohol zodpovedať primátor ...
jednať môže koľko chceš ....ale celé je asi tak ako rokovať z majiteľom pola o tom aby tam postavil jadrovú elektráreň ....
očakávať od žsr, ktoré sú permanentne v strate (okej dva roky boli v pluse 8 mln.)
že zainvestujú stovky milionov do rekonštrukcie hlavnej stanice a železnice v BA je čistá ilúzia a pre primátora vyhodený čas .....
hlavná stanica v hlavnom meste nie je otázka mesta ani železníc je to otázka štátu ... a štát má za to zodpovednosť ..... jediné čo pritom má primátor je preniesť do projektu záujmy mesta ....
preto v ba nič nie je .... pretože za 32 rokov existencie iba možno 10 rokov nebolo mesto v "opozícii" voči vláde ....
nediv sa, keď nečítaš...... že opakuješ .....
ja som bol proti tomu projektu od začiatku ..... a to, že ty stále opakuješ o tom, že išlo o projekt hlavnej stanice je výsledkom šikovnej PR investora.... pritom už vtedy som tvrdil, že to je klamanie, pretože hlavnú stanicu to vôbec neriešilo .... išlo o nákupno-spoločenské centrum vedľa hlavnej stanice .... (okej v tomto smere to, že durkovský to vydával za "verejný" projekt považujem za "podvod" na voličoch)
pretože v dobových materiáloch sa písalo o investíci do predstaničného námestia .... nie do hlavnej stanice .... hlavnej stanice sa mala dotýkať tým spôsobom, že prístavba z 80 rokov mala byť odstránená a na jej mieste a súčasnom nástupišti autobusov mala vzniknúť podzemná vstupná hala ....
nástupíšť a dopravy sa táto zmena vôbec netýkala ....
neviem kedy si tam bol ....
keď si prichádzal z ba prišiel si na ostbahnhof (sudbahnof -ost) .... na metro si to mal pár sto metrov - jednu zástavku električkou D ... na sudtiroler platz
zašiel si arsenal strasse a mohol nastúpiť na sudbahnof trate na graz a korutánsko ....
medzi nimi boli d V obslužné trate a prekladiská oboch tratí ... rakušania zbúrali obe stanice a v ich "oblúku" postavili novú hlavnú stanicu ... kde boli budovy je čiastočne nákupák a hlavne park .... ak tam je zástavka sudbahnfo tak iba z "nostalgie" ....
hlúopsť.....
tá moderná štvrť vo viedni vznikla na pozemkoch železníc - nákladná stanica sudbahnhof .... kde spojením ost a sudbahnohu sa potreba obslužných priestorov zásadne znížila a mohli časť priestorov dať železnice mestu k rozvoju .....
problémy stanice v Ba sú tunely, kolaje a nástupištia .... nie budova!!!!!!
a s tým mesto nemá vôbec nič ....
mňa budova z 19.storočia nezaujíma .... aj keby ju zbúrali a postavili novú (aj keď je pamiatkovo chránená ....)
tak z tej stanice pekná a dobrá a moderná stanica nebude ....
keď vypravia do BA "normálny" vlak, tak vystupuješ mimo nástupište bežne ...
jediné s čím možno súhlasím, je názor, že tá durkovského zmluva možno zavrela niekomu oči, že však bude nákupak bude moderná stanica .....
aj v tom prípade malo ZSR jasne povedať, je pekné ak chcete rozkrádať, ale my vám povieme, že tu žiadna moderná stanica nebude!!!!
tu môže byť moderná zastávka, nie moderná stanica....
problémom BA sú tunely z doby parnej ....
majú nizky profil pre elektrifikáciu trate ...
jeden tunel upravili a stálo to aj za socíku obrovské peniaze .... potom dlho bol jeden elektrický a jeden "prázdny" tunel.....
exkolega navrhol použitie uchytenia ako na električke, čo umožnilo elektrifikáciu trate za cenu zníženej rýchlosti -- tuším 60 km .... hovoril, že za zlepšovák dostal v 70.tych rokoch 900 000 Kčs ... a to už bol peniaz ...
filialka bol projekt presadzovaný časť investorskej lobby a bol úplne nezmyselný a neuveriteľne predražený ...
na trať do filialky sa nedostaneš z trate na prahu z trate na dunajskú, nové mesto a petržalku .... bez stámilionových až miliardových investícii je "dostupná " iba pre vlaky z pezinka a senca ....
oke hovoríme o tom ako riešiť problém železničnej stanice v BA ....
okej jedna možnosť je postaviť novú stanicu na rovnakom mieste za miliardu ... aby sa to "oplatilo" pridať obchodné centrum a tým zvýšiť atrakciu územia po čet cestujúcich do nevyhovujúcej stanice ....
druhá postaviť za stvoky milionov stanicu inde ....
tretia krátkodobo za desiatky milionov upraviť stanicu ..... než sa uplatní prvé alebo druhé riešenie ...
ak má tretia alternatíva fungovať dlhšie ako krátkodobo, tak primárne musí znížiť objemy cestujúcich prechádzajúcich cez hlavnú stanicu ....
investícia za 30 mln. ktorá spôsobí, že namiesto 60 000 cestujúcich denne prejde hlavnou stanicou iba 30-40 000 je oveľa udržateľnejšia ako upravovať "neupraviteľné" na existujúce počty cestujúcich (nedajbože očakávať ich nárast....
národný futbalový štadion 1 km ...
hokejový štadion 1,5 km
NTC ... 1 km...
polus 0,5 km ....
zákaznícke centrum 0,5 km ....
avion 2 km
letisko 4 km .....
je pekné že poznáš chzjd ale v ba si dávno nebol ..... jedna vec je, že niečo nie je druhá vec je že sa npoužíva....
to je typicky slovenské .... neičo robíme počkáme rok dva a potom zistíme, že to nefunguje ....
to sa tak proste nerobí ... jeden spoj denne jar nerobí ... to musíš prepojiť na služby, MHD, dostupnosť a všetko možné ...
zmyslom končiť rychlík je, že ak končí na hlavnej a naspäť ide o 2 hodiny ... blokuje jednu koľaj stále a jednu koľaj pri manipulácii lokomptívy a to všetko pri "plnej prevádzke" .... na "odstavnej" stanici to môžu robiť bez obmedzenia služieb.... a komplikácii...
tých 400 metrov od tomášikovej na nové mesto naozaj nie je neprekonateľný problém ....
nikto nehovorí o zmene za 30 mln .... ale z hlavnej stanice ani za 300 mln. funkčnú stanicu neurobíte .... v novom meste postavíte aj s nákupakom a parkom pri kuchajde ...
ak vlak stojí v DNV vystúpi 20 ľudí, v lamači 20, na železnej 50 a 500 vystúpi na hlavnej stanici ... to máš pravdu ...
ak by vlak hneď pokračoval na nove mesto, kde by vystúpilo 100 ľudí, trnávke 50, v prievoze 50, na einsteinovej 50 a v petržalke 50, tak by na hlavnej stanice vystúpilo iba 300 ľudí a 50 by nastúpilo z iného vlaku ...
tie davy sa nehrnú za prácou .... tie sa hrnú na MHD:... smerom k dunaju, trnavkému mýtu atď ...
naozaj? tak preto nevieme postaviť tunel pod lamanšským prieplavom ..... tak preto v holandsku nie sú žiaadne tunely .... tak preto nemá avion podzemné parkovisko ....
už veľa veciam rozumiem lepšie ....
nedásato ....
asi moc vlakom necestuješ ....
problémom hlavnej stanice je málo a krátky nástupišť.... brussel centraal má tri nástupišťa (pod zemou) .... každé 3-5 minut príde vlak na každú koľaj vlak - vždy tu istú - vyplní a naplní sa a ide ďalej ...
ak na hlavnej stanici končí vlak a on mešká posúvajú nástupišťa a je z toho chaos ... ja netvrdím, že by stáli až v petržalke ... ale na hlavnej stanici by nekončil žiaden vlak iba by zastal nastúpol, odišiel ... na presnej kolaji na presné nástupište ... a v petržalke by posúvali oddychovali a čakali ....
odpovedá ... NEDASATO .....
máš 100% pravdu
ale je 100% pravda, že z hlavnej stanice moderná železničná stanica NIKDY NEBUDE! ....
takže čo ..... budeme plakať? ....
spoj z hlavnej stanice na letisko ide okolo nového mesta ...
na hlavnú stanicu vedie tiež len jedna električka .... (samozrejme počet spojov je iba organizačná vec) ....
na hlavnej stanice metro nie je nebude ....
odovz z hlavnej stanie je rovnako potrebný ako z nového mesta ....
a to nespomínam výhody ....
nemusia .....ja som navrhoval decentralizovaný spôsobom .... vlaky z východu a záhoria by končili v petržalke - rýchliky na letisku, vlaky z dunajskej v rači, vlaky zo štúrova a petržalky by končili v devinskej aj rýchliky ... medzitým by slúžili ako mestska doprava - sbahn s väčším počtom zástavok ....
medziárodné vlaky by stáli an novom meste s prestupom na mhd, predmestké autobusy smer východ a juh a miestne spoje - sbahn ...
to by vyžadovalo prepojiť ivánku cez letisko na trať z petržalky ... cca 4 km tunelu a zároveň by sa prepojilo letisko ....
ale potom kde? v stupave je to bližšie? naozaj? pretože tam kde je hlavná stanica to bude dobré tak za 20 mld. eur ....
bližšie centra mesta nie je žiaden priestor vhodnejší na stanicu ako nové mesto .... /ak to už všetko neprivatzizovali
aj keď viedeň postavila hauptbahnof (a to je hodne mimo centra) .... význam ostatných stanic hutteldorf, mitte sa skôr posilnil oproti minulosti ako oslabil .....
ak chce byť bratislava veľkomesto ... tak centurm nemôže končiť na šancovaj a kardžičovej ... .ale minimálne na trnavskom mýte ....
ale teraz miešaš dve rôzne veci.......
to, že durkovský nemal podpisovať ten projekt je niečo úplne iné .... ja som za ten projekt nikdy nebol a videl som v tom investičnú rozkrádačku .... tak ako PKO, celé pasienky, stanoca nové mesto, filiaálka to bola daľšia z viac alebo menej podarených rozkrádačiek... okrem iného aj z dôvodu, že mesto nemalo žiadnu predstavu o svojej "budúcnosti".... mal som urbanisticky úplne inú predstavu rozvoja území ale žiaľ až vallo ako tak začal o tom hovoriť ... (nie že by som s ním vo všetkom súhlasíl ...)
to, že projekt v žiadnej podobe neriešil problém hlavnej stanice je úplne iná vec a s tým neurobí žiaden primátor nič, pretože železnice nie sú jeho majetok a on im nemôže prikazovať ...
problém je, že železnice nemajú žiadnu prestavu a mesto nemá žiadné kritéria, podľa ktorých by tu "žiadnu" predstavu posúdilo ....
opakujem otázku ...
ako by zmenil ten projekt v akejkoľvek podobe stanicu .....
ako môže mesto prinútiť ZSR aby riešili problémy hlavnej železničnej stanice?
má otázku ....
bol si niekdy na hlavnej stanici v bratislave?
bol si niekedy na ostabahnof? a na hauptbahnof?
lebo niečo cituješ ale zdá sa mi, že si úplne mimo reality ... myslím skutočnej reality ....
Odporúčame