Taká banka existuje - Štátna pokladnica, kód banky je 8180, povinne tam majú účty štátne úrady, ministerstvá, príspevkové organizácie, aj zdravotné poisťovne vrátane súkromných...
Taká banka existuje - Štátna pokladnica, kód banky je 8180, povinne tam majú účty štátne úrady, ministerstvá, príspevkové organizácie, aj zdravotné poisťovne vrátane súkromných...
ale nebuď smiešny prosím ťa...nik nikoho nenúti mať v dsske prachy, ale je tu možnosť voľby so všetkými plusmi a mínusmi. Aká je alternatíva voči prvému pilieru?? Cez prvý pilier prispievam na dôchodky aj takým čo za minulého režimu chodili do práce spať či kradnúť materiál, ale to ste vy socani čo chcete mať nemecké dôchodky, kubánske ceny a nič nerobiť...len načahovať červené paprče od ľudí kde sú peniaze..cudzie peniaze..tým neobhajujem DSSkz, skôr by som bol keby sa časť odvodov v rukách štátu ušetrilo a tie investovali napr. do bytovej výstavby a z nájomnéjo by sa to zhodnodcovalo..prečo to Fico neurobí??
1. na prípady neplatenia odvodov by štát mal mať páky ako dlžníkov dotlačiť k uhradeniu...a ide to mimo zamestnanca lebo ten neovplyvní uhrádzanie odvodov zo strany zamestnávateľa
2. na takéto prípady existuje garančný fond kde prispievajú všetci platitelia odvodov
3. myslím že každý má právo v rámci určitých pravidiel si zvoliť spôsob sporenia na dôchodok, DDSky si konkurujú ale to si treba aj všímať, voči čiernej diere SoPoist nie ej bohužiaľ alternatíva
veľká časť rýchlikov už vyzerá ako tak obstojne (klimatizované vozne)...v EÚ sa diaľková doprava nedotuje, tá je nechaná na samofinancovanie..našťastie aj nové súpravy bude možné použiť na diaľkovú dopravu mimo stanovených trás, ale až po piatich rokoch
Aj ten súkromný dopravca má nárok na čerpanie z eurofondov na nákup súprav. S tým že v rámci projektu musí súpravy využívať podľa podmienok fondu min,. určitý čas na určitej trase len na regionálnu dopravu. V skutočnosti má ten dopravca vlaky cez operatívny lízing, platí vždy iba za ten počet čo aktuálne využíva, ak nejaký vlak nepotrebuje tak ho vráti a o to sa mu znížia lízingové poplatky, keď sa nejaký vlak pokazí napr. vinou konštrukčnej vady tak mu lízingovka poskytne nový...no je mu to zatiaľ výhodnejšie
žiadne štátne peniaze sa tam nevkladajú. Všetko sú to strhnuté odvody z práce zamestnancov či SZČO, len sa delia v pomere 4:14, predtým 9:9. Celé je to o tom, že keď druhopilieroví prídu do dôchodku, SocPoist im za obdobie sporenia v 2P vypočíta polovičný dôchodok (9:9) za obdobie odvádzania 4% až skoro 75% z vymeriavacieho základu ( 14 osemnástin). Vyšším odvodami do SP vzniká v budúcnosti vyšší nárok na penziu z prvého piliera čo si dnes málokto uvedomuje. Zvyšok pokryje druhý pilier. Navyše kým so socpoist sa nedá pohnúť, na trhu je v konkurencii 5 DSSiek s možnosťou prestupu medzi fondami (nie DSSkami). Takže stačí sa len zaujímať o veci okolo seba trošku viac a nie veriť drístom na diskusných fórach...
ešte je jedna zmena pri vývoze mimo EÚ - platí sa aj DPH z rozdielu medzi výrobnou a vývoznou cenou
Princíp je jednoduchý:
dva platcovia DPH v rámci EÚ si DPH medzi sebou neúčtujú
dvaja neplatcovia DPH samozrejme takisto
ak neplatca predáva tovar platcovi, neúčtuje sa žiadne DPH
ak platca predáva tovar neplatcovi, účtuje sa DPH
ak neplatca DPH (na Slovensku firma ktorá má tržby za rok nižšie než myslím 50 000E nie je povinná sa registrovať ako platca DPH) predáva tovar, neodvádza z hodnoty predaného tovaru DPH, ale uhrádza DPH z ceny vstupov
zahraničný obchodný reťazec (Lidl, Tesco..) musí mať v SR min. organizačnú pobočku a byť platcom DPH. Lidl DE a Lidl Sk si medzi sebou neúčtujú DPH, Lidl SK odvádza do slovenského rozpočtu DPH za všetok tovar bez ohľadu na krajinu pôvodu
slovenský výrobok predaný v zahraničí sa zdaňuje podľa sadzby v danej krajine kde aj DPH z jeho ceny ostane
ak je na elektrickú energiu uvalená spotrebná daň, platí sa podľa danej sadzby v danej krajine
daň z nehnuteľnosti si rieši obec podľa druhu a veľkosti zastavanej plochy v jej katastrálnom území
nemáš celkom pravdu, na mnohých klimatizovaných vozňoch sú malé otvárateľné okienka pre prípad poruchy klímy, faktom je že častokrát sú tieto okná otvorené aj počas normálnej prevádzky klímy a klíma sa potom môže aj zblázniť..častokrát toto je príčinou nefunkčnosti klímy
Ty si ale múdry. Mohol by si vedieť, že v Afganistane nežijú iba Paštúni, ale aj Tadžikovia či Uzbeci. Taliban vznikol v 90tych rokoch ako čisto paštúnske náboženské hnutie, ktoré v občianskej vojne bojovalo proti iným národnostiam v Afganistane. Na vrchole moci Taliban ovládal cez 95% územia, zvyšok mala tzv. Severná aliancia čoby legálna vláda Afganistanu pod vedením Uzbeka Abdula Rašída Dostúma a iných. K nej sa pripojili najmä Tadžikovia. To len toľko. Táto aliancia na svojom území nezakazovala vlastným občanom televíziu či vzdelávanie žien. Taliban toto zakazoval. To len tak keď chcú miestni obyvatelia aby ich neukameňovali keď ich dcéru pošlú do školy tak im musí pomôcť okolitý svet aby sa obránili bláznom z Talibanu
Neprotirečíš si náhodou?? Sú aj iní dopravcovia na železnici, nielen Cargo. A konkurujú cenami aj kvalitou služieb Cargu. A za jazdenie po koľajách aj na zriaďovačky musia poctivo platiť. Ty navrhuješ de facto monopol Carga, keď si jednotné železnice budú sami sebe poskytovať služby zadarmo. A od iných si budú pýtať platby. To jasné že tak sa konkurovať nedá a firmy si potom skôr vyberú kamióny keď cargo bude monopol.
Zadarmo to nebude, to nik netvrdí, stále si to firma zahrnie do cien. Tu ide o to, že súkromný "pumpár" ak bude chcieť zarábať tak si vytvorí "vlastné" zásoby a náklady na ich obhospodarovanie kľudne môžu byť nižšie ale aj vyššie než u štátnej správy
len taký detail - vchod na kúpalisko je tak 200 metrov od železničnej stanice na trati Bratislava - Zvolen, stanica v Banskej Štiavnici je na odbočnej trati na samom jej konci na juhovýchodnom okraji po kopcoch rozťahaného mesta, do centra mesta je to aj 2 kilometre, do niektorých častí mesta aj 5 km. Mesto nie je schopné zabezpečiť prípojné autobusy. Pritom autobusové spoje z BS smer ZH alebo BB majú len v samotnom meste 7 zastávok. Prevádzkovateľ kúpaliska si vie zabezpečiť návštevnosť aj plnú stanicu, mesto BS asi len čaká že niekto bude platiť vzduch vo vlakoch a oni len čakať...
bežne chodia uhoľné vlaky cez celé Slovensko ...do teplární..ale tam to je kvôli tomu že blízko teplárne je mesto ktoré odoberá teplo...plus čo to sa vyrobí aj elektriky..ale aj pri klasicke elektrárni sa musí zohľadniť zdroj vody, v banskej oblasti nemusia byť vodnaté rieky s dostatkom vody na chaldenie tak sa uhlie občas vozí preč...
celá sranda je podľa mňa v tom, že elektrika z veterníkov či panelov musí byť vykúpená prednostne za premrštené ceny, keď prestane fúkať vietor či svietiť slnko, tak musia zaskočiť klasické elektrárne, keď zasvieti slniečko alebo zafúka vetrík, je časť kalsických elektrární na nič a tak len stoja...problém je že v mnohých prípadoch je neefektívne odstaviť elektráreň na pár hodín, respektíve ju držať v non stop pohotovosti, čo ak prestane fúkať. Preto majitelia klasických elektrární majú oči pre plač lebo je obrovský nadbytok výkonu v dobe keď vyrába vrtuľka a predáva za obrovské ceny
Môj jeden dobrý kamarát je rušňovodič a zrovna on mal to šťastie odviesť vlak s rudou zo Štetína do Košíc. Celú cestu viedol vlak, mal však pomocníka poľského rušňovodiča ktorý poznal trať a všetky predpisy. Cargo má pár rušňov ktoré sú schválené na prevádzku v Poľsku, majú napr. doplnený poľský vlakový zabezpečovač. Vtedy tuším chodili na základe dohody s miestnym súkromným dopravcom a tak vlastne boli "zapožičaní" len aby si nemuseli vybavovať licenciu, ale celú cestu išiel slovenský rušeň. je dosť možné že Cargo si medzičasom vybavilo licenciu v Poľsku, ako dopravcovi s licenciou v jednej krajine EÚ to musí byť umožnené v celej únii
V škole nás učili že na výrobu tony surového železa (oceľ je len vlastne železo zbavené uhlíka legované prímesami ako mangán či chróm) treba cca. 2,2 tony rudy, cca. 1,2 tony koksu, necelú tonu vápenca. Teda z toho vyrobíme tak 150 tisíc ton, pri tých 4 miliónoch ton je to na dva týždne. Faktom však je že USSK kupuje rudu z rôznych zdrojov po relatívne malých dávkach podľa aktuálnej ceny, takže nabudúce to môže byť opäť z Ukrajiny keď ponúknu nižšiu cenu. Ešte dodatok, koks by sa mal voziť z Ukrajiny a potom z Česka, po hlavnej trati chodí veľa uhoľných vlakov v réžii Carga
neúspešná, tú elektrizačnú sústavu (čoby diaľkové vedenia 220 a 400kV plus rozvodne a transformovne ) vlastní Slovenská elektrizačná a prenosová sústava a.s. v 100% vlastníctve štátu. ZSE, SSE a VSE vlastnia iba distribučnú sieť od štátnej rozvodne po koncového zákazníka
v niečom má pravdu. V Rakúsku musíš mať po 90tich dňoch pobytu svoje auto na ich značkách. Keď Rakúšan odíde preč na polroka a zabudne sa odhlásiť, stále mu vznikajú povinnosti voči štátu čo sa týka auta alebo aj iné a ani si ich nemusí Odhlásením sa z pobytu v krajine tieto povinnosti zanikajú. Takisto mnohé sociálne dávky, štipendiá či iné sa viažu na prechodný pobyt v danej krajine. V Rakúsku alebo aj inde asi nebudú radi keď posielajú dávky ľudom ktorí v Rakúsku vlastne ani nie sú...majú to tam dobre vymyslené
Ty môžeš mať aj trvalý aj prechodný pobyt na dvoch rôznych adresách v rámci EÚ. Ja konkrétne 200km od seba. Keď sa v rámci Slovenska presťahuješ napr. za prácou, na mieste práce by si sa mal prihlásiť na prechodný pobyt, ak tam plánuješ bývať min. 90 dní, keď som si to hlásil ja tak sa dával na 5 rokov alebo tak nejak, teraz tuším neobmedzene tak že hlásia ho napr. zamestnanci hotelov alebo ubytovní obecnému úradu a prihlásením prechodného pobytu zaniká ten predošlý. Trvalý pobyt zostáva nezmenený. Kto ide do zahraničia ako turista na mesiac, nemusí nikomu nič hlásiť a žiadny z pobytov nezaniká, takisto ako práva a povinnosti k nim. Pri plánovanom dlhšom pobyte sa proste odhlásiš z prechodného pobytu na Slovensku s tým že trvalý pobyt Ti nezanikne a v novej krajine sa musíš prihlásiť po 90tich dňoch
Odporúčame