Malomeštiaci.
Samozrejme na stranu mínusov treba zarátať zvýšené ceny plynu a taktiež spotrebné dane na fosílne palivá, ktoré väčšina ľudí pozná pod názvom emisné povolenky.
Keď sme vstupovali do EÚ, podmienkou bolo rozdeliť veľké energetické spoločnosti na dve časti. Jedna firma zabezpečovala distribúciu a druhá predaj služby koncovým zákazníkom. Podobne to bolo aj pri železničnej spoločnosti, ktorá sa rozdelila na dve časti. Jedna časť sa stará o rozvoj a úpravu infraštruktúry a druhá infraštruktúru využíva na prepravu cestujúcich. Cieľom takéhoto rozdelenia bolo zvýšiť konkurenciu a znížiť ceny. Čo robí EÚ v posledných rokoch ide proti týmto princípom a nelíši sa to až tak od plánovaného komunistického hospodárstva. Obmedzovanie konkurencie nie je v záujme spotrebiteľa a zvyšuje ceny. Ďalšia nevýhoda LNG je, že transport je energeticky náročnejší. Používanie LNG je v rozpore s klimatickými cieľmi EÚ. EÚ nás iba ožobračuje. Bolo by na čase spočítať všetky plusy a mínusy, nech sa ukáže, či je členstvo v EÚ až také výhodné.
Podľa údajov WikiLeaks medzi rokmi 2004 a 2009 zomrelo v Iraku násilnou smrťou 109 tisíc ľudí z toho nadpolovičná väčšina boli civilisti. To sú údaje Američanov, za ktoré sedel Assange veľa rokov vo väzení. Čo potrebovali Američania skrývať ?
Demokracia podľa Bruselu - bude sa hlasovať dovtedy, kým nezvíťazí správny kandidát
Tvrdenie, že „v každom druhom nemeckom tanku bol Čech“, nie je doslovne pravdivé, ale obrazne poukazuje na významný podiel českého priemyslu na nemeckom zbrojení počas 2. svetovej vojny. Po okupácii Čiech a Moravy v roku 1939 boli zbrojovky ČKD (ako BMM) a Škoda začlenené do zbrojného systému Tretej ríše. Tank Panzer 38(t), vyrábaný v Prahe, tvoril podstatnú časť nemeckých tankov aj počas invázie do ZSSR v roku 1941 (operácia Barbarossa). Tisíce týchto strojov a náhradných dielov pochádzali z českých fabrík. Škoda dodávala aj diely, delá a muníciu. Desiatky tisíc Čechov pracovali vo vojenskej výrobe – často nedobrovoľne – a ich práca pomáhala udržiavať bojaschopnosť Wehrmachtu na východnom fronte. Tvrdenie je teda symbolické – nejde o priamu účasť Čechov v tankových posádkach, ale o ich kľúčovú rolu v technickom zázemí nemeckej armády.
Alkohol je silný karcinogén, porovnateľný s azbestom či tabakom, a spôsobuje najmenej 7 druhov rakoviny – vrátane prsníka a čriev. Každý alkoholický nápoj, bez ohľadu na kvalitu, zvyšuje riziko rakoviny, pretože etanol sa v tele rozkladá na škodlivé látky. Riziko rastie s množstvom, no až polovicu prípadov rakoviny spôsobených alkoholom má na svedomí aj „ľahké“ až „mierne“ pitie – napr. <1,5 l vína či <3,5 l piva týždenne. V EÚ je najvyšší výskyt týchto prípadov a rakovina je tam zároveň hlavnou príčinou úmrtí.
Ešte k tomu Maďarsku, plyn síce prichádza z Balkánu, ale je pôvodom ruský. Kapacita plynovodu TurkStream je daná technickými obmedzeniami a nedá sa navyšovať bez investícií. V čase, keď sa TurkStream staval, nikto nepočítal s tým, že sa odstavia oba plynovody Nord Stream + tranzit cez Ukrajinu. Keď máte päť litrovú bandasku na benzín, nebude vám to stačiť na cestu okolo sveta.
Závislosť od Ruska vyplýva z geografických podmienok. Ak by ste sa niekedy pozreli na mapu zistili by ste, že Slovensko je suchozemský štát a teda nemôžeme stavať terminály ako Poliaci. Po druhé, diverzifikácia neznamená, že jednu závislosť nahradíme druhou. Tak ako nás dnes vydiera Ukrajina, o pár rokov to môže byť napríklad Nemecko. Je potrebné budovať prepojenia na všetky smery kvôli zvýšeniu spoľahlivosti, ale ak dokážu Rusi dodať lacnejší plyn, treba to využiť. Plyn zo západu je drahší kvôli tranzitným poplatkom. Cena na burze je jedna vec, ale surovinu je potrebné k nám dopraviť a to nie je zadarmo. Aj západní kapitalisti musia z niečoho žiť a nepredávajú nám plyn kvôli našim modrým očiam. Po tretie, viac plynu na trhu znamená nižšie ceny. Vyplýva to zo základnej ekonomickej teórie o dopyte a ponuke. Obnovenie tranzitu cez Ukrajinu by prispelo k zníženiu cien.
Prečo by som mal podporovať členstvo Ukrajiny v EÚ, keď nás tento štát hospodársky poškodzuje ? Nevidím na to dôvod. Partnerstvo musí byť obojstranne výhodné a to v tomto prípade nie je. Dá sa očakávať, že po vstupe Ukrajiny do EÚ nás bude vydierať naďalej aj v iných oblastiach.
Minister je tu pre občanov SR a nie pre zahraničných "expertov". Títo ľudia nemajú žiadnu zodpovednosť za svoje kvákanie. Ak to myslia vážne, nech si pokojne zoberú 350 medveďov do svojho štátu, nebudem proti. Ak si ich nebudú chcieť zobrať, potom iba tliachajú.
Prečo nadzvukové lietadlo lieta nízko a ešte k tomu nad husto osídlenou oblasťou ? Kde je logika ?
Prečo je problém s tým, že Fico jediný z EÚ a NATO ide do Moskvy ? Matka Tereza a Albert Einstein boli tiež jediní svojho druhu. Pre mňa tento argument nesedí, práve naopak, je dôkazom Ficovej výnimočnosti. Robí to, na čo Gröhling a jemu podobní nemajú odvahu. Vojaci červenej armády, ktorí zomreli pred 80 rokmi, nemôžu za to, akú politiku robí dnešné Rusko. Pri tejto logike by Gröhling mal odmietať návštevu mohyly Milana Rastislava Štefánika, lebo o 106 rokov neskôr vládne Slovensku premiér, ktorý sa mu nepáči.
Ešte chýba, aby na frontu nastúpil Syrskyj, Zelenský, Putin, Gerasimov a Šojgu a vojna sa rýchlo skončí.
Počas vojny vedie každá z bojujúcich strán propagandu. Netreba hneď veriť všetkému. Čas ukáže, ako to naozaj bolo.
Každý deň sa na svete deje niečo zlé a nedá sa všetko komentovať. Tým ľuďom to aj tak nepomôže. Väčšina politických strán, ktoré sa dostali do parlamentu, odsúdili vojnu na Ukrajine. Jedinou výnimkou je ĽSNS. Ficov postoj je dlhodobo známy. Stačí, aby si opozícia otvorila noviny, ale to by najskôr museli vedieť čítať. Aj keď Fico n+1 prvý krát povie, že odsudzuje vojnu na Ukrajine, opozícii to stačiť nebude, lebo Fico.
Keď je Pellegrini zástancom nosenia rúšok, prečo chodí bez neho ? Nebojí sa, že niekoho nakazí ? Ak by dôsledným nosením rúška zachránil aspoň jeden život, stojí za to, chodiť celý život zarúškovaný. Vidím to tak, že Pellegrini vodu káže, víno pije.
Clá zaplatia americkí spotrebitelia. Dôsledkom bude menší výber tovarov, vyššie ceny a nižšia kvalita. Štatisticky, ak máte väčší trh, je väčšia pravdepodobnosť, že niekto iný dokáže vyrobiť rovnaký tovar, možno dokonca lacnejšie alebo kvalitnejšie. Je nereálne očakávať, že sa v dnešnom svete dá dosiahnuť stopercentná sebestačnosť. Ak áno, bude to mať tie dôsledky, ktoré som uviedol. Má zmysel sa baviť o rozumnej miere sebestačnosti napr. z pohľadu národnej bezpečnosti, aby sme neboli vydierateľní. Ale chcieť si vyrobiť všetko doma, to nedokážu ani Spojené štáty.
V Číne nie je demokracia a štát prosperuje. Podobne v Singapúre. V Číne si môžete nechať batožinu na ulici na niekoľko hodín a nikto vám ju nezoberie na rozdiel od liberálnej a demokratickej Európy. Vaša teória sa rozchádza s praxou.
Odporúčame