Vzhľadom na nízku hmotnosť auta to celkom ide, ale je pravda, že Yeti je pre tento agregát horná hranica.
V.L.
Vzhľadom na nízku hmotnosť auta to celkom ide, ale je pravda, že Yeti je pre tento agregát horná hranica.
V.L.
Motor 1.2 TSI splnil moje očakávania a rozhodne nie je dovod, aby sa stal terčom výsmechu. So základným motorom nemôžete čakať špičkovú dynamiku, ale ani zďaleka nie je lenivý. Viete, často sa u nás stretávam s ľudmi, ktorí pri kúpe šetria na motore a potom mu dávajú neadekvátne do tela a nadávajú naň. V tom prípade je riešenie jednoduché - nešetriť a investovať do silnejších agregátov... Uvidíme, ako sa bude motor držať po odjazdení 100 000 km...to ma naozaj zaujíma.
V.L.
No, podľa konštrukcie sa zdá, že tentoraz bude všetko v poriadku. Má chladič oleja, suché vložky zo sivej liatiny majú zo strany hliníkového bloku drážkovanie (zväčšenie prestupnej plochy odvádzajúcej teplo) a vodné chladenie turba. Aj keď všetko ukáže až reálna prevádzka. Myslím si, že dôležité je motor nepreťažovať. Kto potrebuje auto na ťažšiu prácu, pre toho sú v ponuke silnejšie motory.
V.L.
Tento motor má vo svojom aute aj môj otec a nevie si ho vynachváliť. Ja som s ním najazdil počas dlhodobého testu aj s kolegami 50 000 km a maximálne si ma získal. Je to presne tak, ako píšete, treba sa s ním naučiť jazdiť a dokáže byť nesmierne úsporný. Keď ste k nemu naopak necitlivý, žerie až príliš. To, že sa naň sťažuje väčšina ľudí len dokazuje, aké úbohé sú jazdecké schopnosti väčšiny vodičov, ktorí ho používajú. Myslím, že v mnohých prípadoch je to dokonca skôr o predsudkoch voči samotnej značke Škoda...
Suhlasim sa Vami, mal som to ako jeden zo zdrojov uviest, tak to napravim a hned to tam doplnim. Beriem to na seba, je to moja chyba. Inak ta myslienka ako povinnej vybavy ku kazdej Fabii HTP sa mi paci. Veru, zakaznici by mali byt informovani... Ak budete mat nejaky napad, comu sa povenovat, napiste svoj tip. Uvidime, co sa bude dat robit a mozno rozpracujeme niektoru dalsiu "horucu" temu.
S pozdravom
V.L.
Samozrejme všetko v článku spomenuté opisuje tie isté problémy, ako popisoval Martin Vaculík v clanku, na ktory je tu link. Aby som si bol vecami isty a ozrejmil si niektore skutocnosti, telefonicky som kontaktoval pana Jandu z Cimbu Motorsport, ktory mi velmi ochotne porozpraval, s cim vsetkym sa pri tomto motore mozete stretnut. Okrem neho mi to potvrdili dalsi traja nezavisli technici, takze som sa to rozhodol spisat a urobit o tom takmer identický článok.
Ludia na HTP nadavaju bez toho, aby chapali prečo to tak je. Zmyslom clanku nie je "objavovanie teplej vody" a uz vobec sa nechcem tvarit, ze som ako prvy zistil nieco, o com nikto doteraz nevedel. Je to dobra rada, ktora by sa mala šíriť ďalej, aj keď to v mnohých prípadoch moze vyzerat ako plagiát. Popisovaniu technickych problemov sa venuje malo ludi, čo je škoda. Problemom je totiž naraziť na technikov, ktorí su o tom ochotní rozpravať nahlas. Privítam preto akekolvek namety, comu sa v ďalšej téme venovať.
V.L
Ano, absolutne s vami suhlasim, no zda sa mi, ze pri hybridoch je spotreba na styl jazdy este citlivejsia...
V.L.
Jasné, ako inak. Práca chvatná, málo platná :-) Dík :-)
V.L.
Ďakujem za upozornenie, opravené :-) Neviem, kde som mal oči...
Ano, v Anglicku sú Fordy populárnejšie ako v Nemecku a športovým autám sa v UK mimoriadne darí. Puma bola omnoho schopnejšia ako Tigra. Tigara dobre vyzerala, ale jazdila len priemerne, zatiaľ čo Puma patrí dodnes medzi najzábavnejšie malé autá.
V.L.
Áno, Probe prišlo na trh ešte pred Cougarom, v jeho prípade sa však už vôbec nedá hovoriť ako o nástupcovi Capri. Probe bolo plnohodnotné GT a svojou filozofiou bolo od Capri vzdialené ešte viac ako spomínaný Cougar. Ku charakteru aj schopnostiam Capri (nie však veľkosťou) sa z európskej produkcie najviac priblížila Puma.
V.L.
Dobry den, vsimli sme si, ze s diskusiami su tu pravdepodobne mensie technicke problemy, pretoze je ich skutocne menej a starsie prispevky naozaj zmizli. Urcite sa tak nedeje zamerne, kazdopadne to preverime a pokusime sa problemy odstranit.
Dakujeme za pochopenie
redakcia
Mate pravdu, s touto konstruktivnou kritikou suhlasim :-) Uz som to zmenil...
V.L.
Modelu A4 poskytoval motor 3.0 V6 slusnu dynamiku a robil z neho rýchly sedan strednej triedy, v článku je to myslené ako porovnanie dynamiky A4 a A8 s rovnakým motorom.
Inak, podľa skuseností ľudí (viacerých a na sebe nezávislých), ktorí s verziou A4 3.0 V6 jazdili a mali ju moznost porovnat s konkurencnými autami pohananými benzínovými trojlitrami, A4 sa na ceste prejavovalo letargickejšie a od tejto verzie údajne očakávali viac. Pokiaľ máte s týmto autom niekto osobnú skúsenosť, rád privítam váš názor.
V.L.
Skusim sa na to pozrieť a v budúcnosti sa možno niečo o Cordobe na auto.pravda.sk objaví. Inak, presne v roku 1999 sa v Cordobách objavil motor 1.4 16V (55 kW/75 k), dovtedy sa do nich montoval agregát 1.4 8V (44 kW/60 k). Ak ma pamäť neklame, tieto motory (44 kW) boli pri nesprávnom jazdnom štýle náchylné na predčasné opotrebovanie (mali krátke piesty). Ak sa k nim však vodič správal ako mal, zvládli najazdiť bez poruchy mnoho kilometrov.
V.L.
Absolutne s Vami suhlasim. Technika sa dnes rozpadne, aby sa umyselne zvysovala spotreba obyvatelstva. Zial.
Aj preto rastie technicka hodnota starsich aut do výšin, o ktorých sa pôvodným konštruktérom tychto vozidiel ani nesnívalo...
V.L.
Dakujem za podporu :-) Vsetkym.
S pozdravom
V.L.
Re: Podobne pripady potrebujeme ako sol
Len sme sa nepochopili, co ma mrzi. Clanok neriesi, ci je stacanie trestne alebo nie. V tom mame vsetci dufam rovnaky nazor. Je to trestne a legislativa by sa mala sprisnit. Clanok je o tom, ze treba mat otvorene oci a nedat sa oklamat. Aj ked uznavam, ze to moze byt pre mnohych narocne a takmer nemozne. Ked sa tak uz stane, jednoznacne to treba riesit pravnou cestou. A drzim palce kazdemu podvedenemu, aby bol tak uspesny ako vas svokor. Nikdy to vsak nebude idealne a tak jedinou zbranou, ktora nam ostava, je nas vlastny rozum. A samozrejme sa obetou podvodu mozem stat aj ja, vsetci sme len ludia. Inak stojim si za tym, ze nie je dolezity pocet km na tachometri, ale uroven predchadzajucej udrzby
V.L.
Re: Jazdené
Myslienka clanku bola, ze dolezitejsie ako stav km je technicky stav auta a nie rady, ako zistit skutocny stav auta. Temou posudzovania technickeho stavu som sa uz zaoberal v clankoch, na ktore sa dostanete po klikunti na linku nad hlavnou fotkou clanku... ;-)
V.L.