No, tak to dnes jednoducho je a hoci mi je z toho občas smutno, v dohľadnej dobe sa zmien v správaní zákazníkov a automobiliek asi nedočkáme.
No, tak to dnes jednoducho je a hoci mi je z toho občas smutno, v dohľadnej dobe sa zmien v správaní zákazníkov a automobiliek asi nedočkáme.
Nevidím dôvod vyhýbať sa mu na kilometre. Renaultu držím palce a článok určite nebol koncipovaný ako antireklama. Je to skôr popísanie toho, ako Mégane Coupé vnímam ja. Nechcem nič prifarbovať, no zároveň ani zbytočne očierňovať. To auto je skutočne zábavné a nie je v tom žiadna irónia.
Keď sme pritom, môžem sa opýtať, ako Vám slúži Laguna 1.5 dCi? Motor drží?
Tá hmotnosť zaujala aj mňa, osobne som auto nevážil, no tento údaj mal testovaný Mégane Coupé 1.6 dCi uvedený v technickom preukaze. S tými hmotnosťami je to všeobecne pomiešané a najideálnejšie by bolo každé auto prevážiť. Možno by sme ostali všetci zaskočení, koľko jednotlivé autá skutočne vážia.
No, to je dobré zamyslenie. Aj na servisných plánoch automobiliek je vidieť snahu zarobiť komplexne. Teda pravidelne meniť drahý spotrebný dielec a naopak pozdržať v aute diel, ktorý je relatívne lacný a motoru "pomôže" k rýchlejšiemu opotrebovaniu. Nie som skeptik, ale realista. Dlhý interval oleja je ako tak zdôvodniteľný veľkou olejovou náplňou, častým dopĺňaním oleja a jeho riadenou spotrebou, alebo patrične dimenzovaným olejovým filtrom, automobilky však intervaly predlžujú len z dôvodu vykázania nižších servisných nákladov za určité časové obdobie.
Dnes hrá úlohu každý zhodený kilogram, bez ohľadu na to, z akej východzej hmotnosti to je. Tým však nebránim Škodu, pretože ako novinár jazdiaci na nových autách vnímam aj odvrátenú stránku odľahčovania - karosérie sa rýchlejšie unavujú a strácajú pôvodnú pevnosť. Úlohou tohto zvráteného systému je vytvoriť ideálne podmienky na cyklickú spotrebu. Čo je dnes vlastne kvalita? Trvanlivosť? Odolnosť? Myslím, že ani jedno. Sme svedkami doby, kedy sa mení definícia kvality... Vyrobiť trvanlivý produkt nie je problém, životnosť ohrozujúca cyklickú spotrebu je však na zozname nechcených vlastností. A autá nie sú výnimkou...
Autor by mal na príspevky k svojim článkom reagovať automaticky. V tom vidím na slovenských weboch medzery, aj keď chápem, že sa nedá odpisovať na všetko a tiež je tu pár špekulantov, ktorí v debatách zneužívajú svoju anonymitu. Táto komunikácia je však výbornou spätnou väzbou, ktorú nie každý zatiaľ doceňuje. Nejaké porovnanie lacných konkurentov už mám v hlave, len to celé ešte musím poriadne premyslieť. Ku Golfu VII sa zatiaľ vyjadriť neviem, na podrobný test som ho zatiaľ nemal k dispozícii. Mojim posledným testom tu je Citroen DS5 2.0 HDi. Inak, naozaj privítam aj do budúcna akýkoľvek podnet.
Úlohou novinára nemá byť kopírovanie PR správ, ale ich overovanie a konfrontácia s realitou. Súhlasím na 100 %. Na druhej strane sa mi práve toto vyhlásenie Dacie zdalo užitočné a na rozdiel od správ typu "auto má dynamické línie...a iné hlúposti" táto obsahovala aspoň niekoľko užitočných údajov. Neúprimnosť automobiliek mi lezie pekne na nervy a verte, že uverejňovanie klasických PR správ je to posledné, čo chcem robiť. Aj keď rozumiem, že zverejnenie cien servisných úkonov je výborný marketingový nástroj. Každý bojuje inými zbraňami, jeden postupným odhaľovaním auta, druhý ukazovaním jeho technológií a tretí zverejnením cien servisu. Je to neprehľadná hra so zákazníkmi, ktorej úlohou je vytvoriť chaos, v ktorom sa nikto nevyzná.
Prehlásiť, ktoré auto sa vám finančne oplatí najviac, jednoducho nejde. Každopádne ďakujem za podnet a či sa mi to páči, alebo nie, niečo pravdy na Vašich slovách je.
Chcem sa opýtať (myself), mali ste v minulosti nejaký konkrétny problém so zavádzaním alebo nepravdivým informovaním zo strany Dacie? Dacia zatiaľ takto zverejnila len ceny servisných prehliadok modelu Lodgy. To nie je provokačná otázka, úprimne ma to zaujíma. Akúkoľvek osobnú skúsenosť v tejto oblasti len privítam. Či už pozitívnu alebo negatívnu.
Pokiaľ poskytne podobné informácie akákoľvek iná automobilka, radi to zverejníme. Mne osobne sa prístup Dacie zverejňovať ceny servisných prehliadok formou oficiálneho vyhlásenia páči a len by ma potešilo, ak by sa to neskôr stalo pravidlom pre všetkých. Nejde o reklamu, skôr to považujem za prvý výstrel, ktorý by mal odštartovať zverejňovanie podobných nákladov aj zo strany ostatných dovozcov.
Áno, Octavia je čo sa týka platformy kópiou Golfu a Leona, no v konštrukčných detailoch sa môže líšiť. Príkladom je aj použitie jednoduchej zadnej nápravy pre širšie spektrum motorov. Octavia dostane viacprvkovú zadnú nápravu pre verzie 1.8 TSI, RS, 2.0 TDI (s výkonom nad 110 kW/150 k) a 4x4 (bez rozdielu výkonu).
Na prezentácii veľa detailov neprezradili, automobilka zatiaľ neodhalila ani presné špecifikácie použitých motorov.
Určite má, no Dacia v oficiálnej správe k Sanderu žiadne nekonkretizuje.
S tou spotrebou je to vždy tak trochu chôdza po tenkom ľade. Veľmi záleží na aktuálnom počasí (odpor vzduchu, vlhkosť vzduchu, jazdné odpory na vode...), čiastočne na zaťažení vozidla a samozrejme na hustote aktuálnej premávky. Pre presnosť meraní je tiež potrebné merať v oboch smeroch jazdy (sklon vozovky) a jeho toho samozrejme ešte viac. Práve preto treba mnou dosiahnuté spotreby na jednotlivých úsekoch považovať skôr z informačné hodnoty, na orientačné porovnanie však poslúžia dobre. Motor verzie 520d je naozaj výborný, čo sa týka životnosti komponentov vstrekovania, to uvidíme. Idealista by som však nebol, aj výrobcovia vstrekovaní musia z niečoho žiť .-)
Áno, s tými panelmi ste mali pravdu, už som to zmenil. Ďakujem za upozornenie. Tie výstuhy sú možno dobrou cestou ako udržať tuhosť vyššej karosérie pri zachovaní jej akceptovateľnej hmotnosti. Niečo podobné BMW použilo aj pri klasickom sedane radu 5, ale ťažko povedať. Každopádne je dobre, že tam sú.
Z doterajších skúsenosti môžem potvrdiť, že aj bohatí klienti sú na spotrebu citliví. Nejde im primárne o nízke čísla, ale o pocit, že šetria. Je to zvláštny psychologický úkaz, ale na jednej strane sa budú biť o lekárničku, gumové koberčeky, či iné drobnosti a na druhej strane bez mihnutia oka vyhodia peniaze za silnejší motor, aj keď ho v skutočnosti vôbec nepotrebujú. Slováci majú v sebe zakorenené, že sa potrebujú prezentovať práve autom, preto sa u nás tak dobre darí najsilnejším verziám. Často tak nejde o napĺňanie reálnych potrieb, ale o "masírovanie" vlastného ega. Pomaličky však tento trend ustupuje a aj verzie ako táto začínajú byť pre rozumných ľudí zaujímavé. Považujte to však skôr za môj súkromný názor.
Ďakujem, potešilo... Ja sa na autá pozerám vždy skôr technickým pohľadom, mám k tomu blízko a pravdupovediac, človek sa pátraním po technických detailoch vždy niečo nové dozvie. Nikto sme z neba nespadli učení a tak vítam akúkoľvek reakciu (aj zápornú). Osobne si myslím, že na weboch (nielen slovenských) chýba viac komunikácie medzi autorom a čitateľmi. Rád diskutujem, hoci je pravda, že k starším článkom sa už tak často nedostanem...
Ďakujem za podnety. Napísať zodpovedné porovnanie s konkurenciou je trochu zložitejšie, než by sa mohlo zdať. Potrebujete mať všetky autá s podobnou motorizáciou, skúšať ich v rovnakom čase a na rovnakých trasách. Poriadne si značiť všetky podnety a čo je dôležité, zodpovedne preštudovať ich techniku, aby ste rozumeli niektorým ich charakteristickým jazdným prejavom. Súhlasím, že kritika je mimoriadne dôležitá, no nemôžete si ju mýliť so subjektívnymi názormi. Pozrite, BMW už dávno nie je tak športové ako bývalo, Mercedes upustil od svojej niekdajšej poddajnosti a Audi (A6) už nejazdí tak tragicky ako v nedávnej minulosti. Do testu nemôžete ísť s predsudkami. Ak ste presvedčený o tom, že Audi je zlé, tak ho tak nakoniec aj budete vnímať, hoci realita bude niekde inde. Inzercia? Nemyslím. Aktuálne Audi A6 je najlepšie jazdiacim Audi, aké doteraz vo fabrike postavili (okrem R8). A8 im nevyšlo, A4 tiež niečo chýba, no tu sa konečne trafili (môj názor).
Slovo "zahájiť" opravené, máte pravdu, nemalo tam čo hľadať. Ďakujem za upozornenie.
Odporúčame