jazdil som vw koncern, momentálne mám aurisa, moja tretia toyota. koncern má zavreté brány do mojej garáže.
jednoducho človek zistí, že kvalita motora je dôležitejšia ako prestíž značky a design...
super čítanie pán Lipavský, ďakujem
Podľa:vlákien iba prvá úroveň času |
najnovšie po najstaršie najstaršie po najnovšie |
Ďakujem. Čím dlhšie robím s autami a čím viac si všímam ich konštrukciu, tým zaujímavejšie je sledovať, ktorým smerom sa tá ktorá automobilka uberá. Kým pred časom väčšina automobiliek neprimerane šetrila (najmä na kvalite komponentov a jej výkyvoch počas životného cyklu auta, počas života sa totiž kvalita a cena komponentov na tom istom aute mení), tak dnes vidieť, že konštruktéri a ekonómovia musia byť vynaliezavejší. Myslím, že dnes už vývoj aut (teda ich konštrukcií) nabral opäť správny smer...
Nepochybujem o tom ze japonci su jedni z najlepsich
Ale ked si kupim p301 napr za 10 000
Tak mi este ostane 10 000 eur na naftu
Ak miniem 100 mesacne,priemerne
Za rok 1200 eur
Tak mam 8 rokov este na vozenie
P301,1.6 napr ma tiez nizku spotrebu
Tak co sa viac oplati?:-)
Japonec. Pretoze na nom budes moct jazdit. Peugeot v servise ti je na nic. A Toyota ma dlhsiu zaruku.
Pozri si statistiky spolahlivosti, TUV napr. 5 rocna Toyota je spolahlivejsia ako novy Peugeot.
aka je pravdepodobnost ze si kupim p301 ktore sa pokazi
:-) a nie to ktore sa nepokazi
tak diskusia k tomuto testu ma presvecila iba o jednom..je uplne jedno,kto ake auto vyrobi, tak ci tak su experti, ktori zhania kazdu jednu znacku.....ak je zly VW,tak je lepsi japonec...pride japonec, tak temn je zly, lebo toto.....
niektorym nie je ani rady,ani pomoci...
Z Bratislavy do Piešťan sme sa starou cestou priemernou rýchlosťou 69 km/h (hustá premávka, pár predchádzaní s plynom na podlahe) dostali za 3,9 l/100 km. Na druhý deň nás čakala cesta do Banskej Bystrice (po diaľnici D1). Z Bratislavy do Trnavy (ø 107 km/h) Civic spotreboval priemerne 4,5 l/100 km, zatiaľ čo z Trnavy do Banskej Bystrice (ø 123 km/h) to bolo len 5,2 l/100 km. Keď sme sa na druhý deň vracali späť, celú trasu sme priemernou rýchlosťou 119 km/h zvládli za rovných 5 litrov (pri obsadení dvomi osobami, s vypnutou klimatizáciou).
Tak mne sa taketo hodnoty bezproblemov dari dosiahnut s novym beckom od mercedesu. neviem ako je odhlucneny tento civic ale becko je excelente tiche. Taha od 1400 otaciek za minutu a kultura chodu motora je fantasticka.
Slová "výsmech hybridom" by som nabudúce pozvažoval. Zvlášt pri mestskej spotrebe 4,9. O triedu vyšší hybrid jazdí v čisto mestkej premávke reálne do 4 litrov.
Trasa BA>ZA mimo dialnic 3,8l/100km (220m prevýšenie) rovnako hybrid strednej triedy.
Čiže OBJEKTÍVNY nadpis by mal znieť nejak takto:
"Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC – priblíženie sa hybridom"
Zaujimavy udaj. Akym autom si siel? Bolo to v lete ci v zime? Akou rychlostou si siel? Sorac za tie otazky ale zaujima ma to. A este kolko km mal motor najazdene?
mam rovnake skusenosti ako Tomi, auto je posledny prius s 3.000km, rychlost: limit+10km/h. Ak nejdes na dialnicu, tak vzdy max 4.2l, vacsinou ale pod 4.0. Ak aj na dialnicu tak zhruba 5.5.
Zaujimave, necakal som taku uspornu jazdu. Vsetky testy novinarov skoncili viacmenej zalostne co sa tyka spotreby hybridov. Dakujem za info.
Lebo vacsina novinarov pristupuje k testom hybridov s cielom najst dovod, preco to nefunguje, navyse jazdia s hybridmi ako s inymi autami. Inak sa jazdi s hybridom, inak sa jazdi s dieselom a inak s benzinom.
Inak... Tato Honda stoji tolko, co Auris Hybrid v plnej vybave. Takze nie je co riesit. Hybrid. V meste vzdy nizsia spotreba, vyhody benzinu v zime, menej pohyblivych suciastok (auto nema prevodovku, ani alternator, ani akumulator)...
Budete síce nadávať,ale ak nepôjdem na diaľnicu tak pri dodržiavaní limitov 4,2 nie je problém a na diaľnici 5,5 tiež.
U vás nenávidená oct.1.6 TDI-cr. Motor 105 tis.minulý rok 6x Gradac t.j cez 1000km mimo diaľnice +20, diaľnica 140, spotreba najmenej 5,5 max 5,8. Netvrdím,že PC neklame.
Včera ZA-BA 200km tempomat 130. Spotr.5,4 Naspäť 5,7.
Auto Renault Grand Scienic rok vyroby 2006 1.9 tdi v lete 4000km po Francuzku dialnice alpy mestka premavka proste vsetky mozne cesty traja dospeli plus batozina premerna spotreba na palubnom 5,5lna 100km.Chorvatsko 2000km priemerna spotreba 5,2 usporna jazda v oboch pripadoch maximalne vyuzivany tempomat neviem ci je to zle alebo dobre. ale hlavne je to o stile jazdy a podla mna tempomat uroby vela.Sam dokazem urobit 4,5 v pohode pri uspornej jazde.
Titulok treba brať trochu s rezervou, spomenul som to aj v samotnom texte, každopádne, z celkového pohľadu sa tento diesel reálnou spotrebou vyrovná hybridom (v niektorých aspektoch je lepší, niekde horší, záleží od situácie). Jeho výhodou je však menšia citlivosť na jazdný štýl a vyššia porcia krútiaceho momentu, o ktorý sa motor dokáže "oprieť". Hádať sa však, ktoré auto je úspornejšie, nechcem. Ani sa to v podstate určiť nedá. Inak, ladenie konvenčných motorov považujem za šťastnejšie riešenie, ako hybridy (môj súkromný názor).
mam rad Vase clanky a pokladam Vas za znalca. Musim vsak oponovat vete "Jeho výhodou je však menšia citlivosť na jazdný štýl"
Prave vyhoda hybridu je v tom, ze lepsie "vzdoruje" meniacim jazdym stylom, resp nejakym nahlym akceleraciam a predbiehackam.
Mimochodom, prius ma lepsiu spotrebu pri rychlych odpichoch z krizovatky, nez pri rozbiehani s "rozumom" :)
Dávam Vám za pravdu, že nová generácia hybridov je na tom v otázke spotreby pri dynamickejšej jazde naozaj dobre a spomínaná citlivosť je stále menšia. Mne osobne na hybridoch chýba priama väzba medzi pokynmi plynového pedálu a odozvy hnacieho agregátu...ťažko sa to vysvetľuje, jednoducho hybrid akoby len vykonával vyše pokyny, zatiaľ čo konvenčné auto sa s Vami občas na ceste poháda a dá Vám jasne najavo, čo znesie a kde sú jeho hranice (s manuálnou prevodovkou). Ale chápem, že je to len môj pohľad na vec. Nedávno som s Kiou Optima hybrid absolvoval cestu z BA do KE a poviem Vám, jazdila výborne...a úsporne, aj keď sme sa ponáhľali. Z hybridov sa už stali reálne použiteľné autá.
p. Lipavsky robite vyborne svoju robotu len mala poznamocka motory HDI su uz roky odskusane su na nich vychytane vsetky nedostatky, viem co hovorim jazdim 1,6 e-Hdi a tento motor od Hondy je novy a az buducnost ukaze ako spolahlivy. Rozum mi hovori, ze nie je dobre kupovat novinky - platilo to tak o TDI, HDi ako aj TSI....
V tom máte absolútnu pravdu. Konštruktéri motora HDi si už preskákali svoje a za roky vývoja prišli na veci, ktoré len spoza počítačov nezistia (odstránenie ochranných sitiek z olejového okruhu, zjednodušenie rozvodov, nekonečné úpravy vstrekovačov, zmeny dodávateľov a pod.). Navyše mám pocit, že na rozdiel od Nemcov (TDI) až tak nešpekulujú nad šetrením a vymýšľaním "zlepšovákov", ktoré ušetria centy, ale žerú mechanikom a zákazníkom nervy. Pritom sú motory HDi dosť pokrokové (verzie tých istých motorov vo Fordoch sú jednoduchšie). Uvidíme, čo Honda. Bez nejakých detských chorôb to asi nebude. Navyše 1.6 i-DTEC je aj z hľadiska konštrukcie "ekonomickejšou" verziou motora 2.2 i-DTEC (menej pokrokových a drahších konštrukcií). Som zvedavý, čo ukáže čas.
...tak si kup skodovku (fabiu, roomster) a dostanes konzervativny dizajn, ale motoricky budes v praveku.
Dakujem Vam pan Lipavsky za tento clanok, rad citam Vase rcenzie.
Súhlasím s Postrehom. Dizajn predchádzajúcej generácie bol podľa mňa pokrokovejší a vyzerá to tak, ako keby súčasná generácia bola predchodcom predošlej :-)
Odporúčame