Ten co veri iba tomu co je na autoforum.cz ide nieco pisat o tom kto tu veri nezmyslom?
Ten co veri iba tomu co je na autoforum.cz ide nieco pisat o tom kto tu veri nezmyslom?
Tazba ropy, to uz je len ekologicka vec. Metanove oblaky vypustane pri tazbe, spalovanie dalsich plynov, ktore unikaju pri tazbe. Tazobne plosiny, ktore zhoreli a vytiekli do oceanu miliony barelov ropy, tomu hovorim ekologicka tazba. Litia su plne oceany, dokonca by sa mohlo z oceanov tazit, ale ked sa potopi tanker s ropou, tak to je iny problem pre faunu a floru.
Kto cita len autoforum, nema sancu vidiet realne problemy a cisla.
Clanok ospevujuci predaje Mazdy na autofore ukazuje jeden trh, kde sa im zatial dari.
Celosvetove statistiky uz take vesele pre Mazdu nie su. Globalny pokles produkcie o 2.7% za prvych 9 mesiacov roku 2024. Pokles na domacom trhu az 25.5% za prvych 9 mesiacov roku 2024.
Cina stavia aj uholne elektrarne, ale stale viac sa zvysuje podiel vyrobenej elektriny z obnovitelnych zdrojov a klesa podiel elektriny z fosilnych paliv. Je pravdepodobne, ze uz v roku 2030 vyrobia vacsinu elektriny z obnovitelnych zdrojov.
"Celková výroba čistej elektriny bola v prvom polroku 2024 1 751,4 TWh, čo je takmer o 17 % viac ako v prvom polroku 2023.
Výroba z uhlia klesla o 8 % oproti druhej polovici roku 2023, zatiaľ čo výroba zo zemného plynu klesla o 10,6 %.
Podiel na celkovej výrobe elektriny v Číne z fosílnych palív bol 62,7 % počas prvého polroka 2024 v porovnaní so 65 % podielom v druhom polroku 2023 a 65,7 % počas prvého polroka 2023.
Medzi rokmi 2018 a 2023 sa celková kapacita výroby čistej elektriny v Číne zvýšila o 104 % v porovnaní s 21 % nárastom kapacity výroby fosílnych palív za rovnaké obdobie"
"(360 z celkových 36 000), došlo vraj k požiarom"
Ten zdroj, na ktory sa Andrejcak odvolava uvadza: "požiar vozidla, kábla alebo tlejúci požiar"
Poziar kabla alebo tlejuci poziar su sice problem, ale neznamenaju znicenie vozidla. Porsche predalo okolo 140 000 vozidiel Taycan a podla toho 36 000 kusov ma problem, ktory by mala zvolavacia akcia vyriesit.
"nezvyklo krátka záruka na batériu Taycanu, len 60 000 kilometrov (bežne to býva 150 000 km)"
Andrejcak zase bluzni.
the expiry of eight (8) years from the Warranty Commencement Date; and
1.6.2.2. the accrual by such Porsche Vehicle of 160,000 kilometres (the “BEV Battery
Warranty”);
70 % of the net battery capacity within eight years or up to 160,000 km mileage after initial
delivery or initial registration.
Baterie EV vieme uz v sucasnosti recyklovat na 95-96% na rozdiel od spaleneho benzinu/nafty.
Montuju sa uz do EV aj baterie, ktore ziadne litium neobsahuju, napr. sodikove baterie, ale pripravuju sa aj dalsie druhy baterii bez obsahu litia, najme solid state baterie bez litia s pouzitim sodika alebo horcika.
"Prečo majú dnes najväčšie problémy automobilky, ktoré sa rozhodli, že budúcnosť bude čisto elektrická?"
Toyota reported a 7% drop in global sales in September to 853,149 vehicles, with U.S. sales slumping 20%, those in China down 9% and domestic sales slipping 6%.
BYD's hot streak continues as the company reported record-breaking sales for September 2024. The company sold a staggering 419,426 NEVs, marking its fourth consecutive month of record sales. This impressive figure represents a 45.91% increase compared to the same period last year
Mal by si navstvit lekara, chyba Ti minimalne jeden zmysel.
Je to sice nelogicke, ze 47%-38% je 9 percentualnych bodov a nie 9 percent ako je to logicky snad pri vsetkych inych jednotkach zachovat rozmer, ale zjavne jazykovedci presadili percentuakne body, tak ako pises.
A co sa tyka BEV, tak to je len diel zo skladacky, ktory nam pomoze mat cistejsie ovzdusie. Viem si namiesto spalovacieho auta kupit BEV a vyrobit viac elektriny ako spotrebujem, ale neviem zavriet uholnu elektraren v Polsku, tak prispievam svojim malickym dielom.
Taki co chcu nadalej smradit z vyfuku, mozu to pokojne robit dalej a zatial aj podporovat produkciu benzinu/nafty z ruskej ropy.
Keby VW nepodvadzal s emisiami, nemusel by zaplatit 30 mld. Eur na pokutach a odskodnom a mal by na rozvoj novych technologii, ktore su konkurencieschopne aj mimo zaostaleho europskeho trhu, kde europske, ale aj japonske automobilky stracaju podiely na predajoch.
Ja som napisal "narast podielu o 9%" a tak to aj je spravne, 47%-38%=9%
Predaj BEV sa vyrazne neprejavi zo dna na den, pretoze drviva vacsina aut su stale spalovacie, ale je to krok k znizeniu emisii najma v mestach. Obrovsky dopyt po cinskych vyrobkoch zvysuje naroky na mnozstvo vyrobenej elektriny, ale Cina je absolutnym lidrom v budovani obnovitelnych zdrojov a najvacsimi znecistovatelmi na obyvatela su rozne bohate ropne krajiny
Katar 38.8t, Saudska Arabia 22.1t, Kuvajt 20.5t
ale aj USA 14.3t, Kanada 14t
Cina s 8.4t na obyvatela je na tom omnoho lepsie.
Pri podieloch na predajoch cez 90%? Ludia z vidieka si nove auta nekupuju? Prave mnozstvo odlahlych byvani ci chat desiatky km od elektrickej pripojky mozu napajat svoj dom ci chatu z elektrickeho auta. Raz za tyzden idu nakupit a nabiju aj elektromobil, ktory im dalsi tyzden moze napajat dom. Bezny dom potrebuje priemerne 5-6 kWh/den.
Nori daleko viac dbaju na ochranu zivotneho prostredia. Keby s krokmi vlady ohladom elektromobility vyrazne nesuhlasili, tak si zvolia inych zastupcov, ale prave preto, ze podporuju ochranu zivotneho prostredia podporuju aj kroky vlady a parlamentu suvisiace elektromobilitou.
A ma majitela vozidla nejako zasadne trapit degradacia baterie ak je na urovni pod 10% za 10 rokov pouzivania vozidla?
Prave skor nabijes elektrinou "niekde na konci sveta" nez zozenies plnu nadrz benzinu. Vacsina obci nema CSPM, ale elektricku pripojku ma. Mame viacere nabijacie huby na Slovensku kde bez problemov moze nabijat viac vozidiel sucasne prikonom 350 kW. Oblast kde sa vozidlo nabija vysokym vykonom je obvykle 10-80%, aj ked to nie je konstantna hodnota, stale moze byt priemer cez 70% maxima a pri baterii 100kWh a 5C je tych 70% 350 kW, teda skoro cely cas sa nabija za vhodnych tepelnych podmienok 350 kW. O vhodne tepelne podmienky sa stara tepelny manazment, ktory dokaze velmi slusne pripravit bateriu ak je zadane miesto nabijania kam sa vozidlo blizi.
Zaujimave, ze v Norsku kde sa podiel novoregistrovanych EV na celkovych registraciach uz pohybuje cez 90%, s tym problem nemaju. Len na Slovensku mame arkticke zimy, kde to urcite bude problem.
"momentálne povinné elektromobily"
To je kde v EU? Ci iba zase vyplod niekoho, kto patri do skupiny "rozumovo obmedzení ľudia"
Buducnost aut ma byt predovsetkym neotravovanie inych takym mnozstvom emisii ako to robia mnohi dnes, neobtazovanie zbytocnym hlukom a maximalna mozna recyklacia. Uz mame fabriky, ktore dokazu recyklovat EV baterie na 95-96%, ale emisie z vyfukov zatial prilis nerecyklujeme na benzin/naftu.
"„rychlonabijanie“ 350+ kW je parodia oproti tankovaniu),"
Modely, ktore maju WLTP spotrebu 12,5 kWh/100 km (niektore Tesly, Mercedesy, Lucid Air....) na nabijacke s vykonom 350+ kW, pri pouziti najmodernejsich baterii (nabijaci prikon 5C alebo uz aj 5.5C) sa na dalsich 500 km jazdy nabiju pod 11 minut a je jasne, ze cas nabijania sa bude dalej skracovat. Ale samozrejme sa najde hundros, ktoremu to nikdy nebude stacit.
Chirurg specialista zjavne v Tvojom ponimani nie je sikovny clovek pretoze si nedokaze vymenit taku podla teba jednoduchu vec akou je vstrekovac?
80% ludi si nedokaze vymenit ani pneumatiky, ktore nie su na diskoch a nieto este vstrekovac.
Na vysokonapatove baterie su zaruky 7-10 rokov podla modelu, smerujeme k tomu, ze tato doba sa bude predlzovat, uz su modely, kde je vyrobcom poskytovana dozivotna zaruka.
Odporúčame