"7 nabíjačiek za 7,5 miliardy dolárov. Nie je to vtip"
Spodina slovenskej zurnalistiky sa nezaprie, bulvarne media mozu len tisko zavidiet.
"7 nabíjačiek za 7,5 miliardy dolárov. Nie je to vtip"
Spodina slovenskej zurnalistiky sa nezaprie, bulvarne media mozu len tisko zavidiet.
Nemecku najazdi viac ako 2/3 vodicov menej ako 15 000 km za rok, cize menej ako 290 km za tyzden. Nabijat priemerne raz za tyzden by vacsine z nich nemal robit problem. Aj po znizeni dojazdu na 220 km by to stacilo zhruba 40% nabijat priemerne raz za tyzden, mozno raz za 5 dni aby prilis nevybijali bateriu. Skor je to o rychlosti nabijania a dostupnosti nabijaciek pocas par dlhych ciest za rok. Samozrejme sa najdu taki, co budu vykrikovat, ze potrebuju dojazd minimalne 1000 km.
V clanku chyba jednoducha informacia ake su stupne ADAC hodnotenia
0,6 - 1,5 = sehr gut | 1,6 - 2,5 = gut | 2,6 - 3,5 = befriedigend | 3,6 - 4,5 = ausreichend | 4,6 - 5,5 = mangelhaft,
Ziadne z desiatok hodnotenych aut nedostalo hodnotenie "sehr gut". Teda tieto uvedene cinske, su v skupine, kde je aj drviva vacsina hodnotenych aut podla testu ADAC.
Ty poznas cenu tej baterie?
Napr. Lexus dava zaruku 1 mil. km, aj ked len 70% povodnej kapacity
https://insideevs.com/news/420681/lexus-ux-3…
Cena v Nemecku zacina na € 44.900,-
https://www.autoscout24.de/auto/lexus/lexus-…
Ja iba viem, ze ceny niektorych typov baterii pouzivanych v EV za uplynuly rok klesli na polovicu a ocakava sa dalsi pokles. V pripade litiovych clankov CATL ocakava, ze na konci tohto roka ich bude ponukat za 60USD/kWh, LFP este za menej.
Nie revolucia nas necaka, CATL uz baterie s takou zarukou montuje do EV.
"Nový akumulátor EV vyrobený v CATL má 15-ročnú záruku na 1,5 milióna km"
"Druhú vážnu prekážku vidí Toyota v nabíjacej infraštruktúre. V súčasnosti majú rýchle nabíjačky, kde trvá nabitie na 80 percent za 20 až 60 minút, len 12-percentný podiel na verejnej nabíjacej infraštruktúre."
Na Slovensku je podiel verejnych DC nabijacich bodov 35%, ktore su 50kW-350kW.
https://www.mojelektromobil.sk/pocet-nabijac…
Dnes sa snad uz menej ako 7kW AC palubne nabijacky do EV nedavaju a na takej sa bezne EV s 60kWh bateriou aj z 0 na 80% nabije za 7-8 hodin co pre bezneho vodica, ktory najazdi okolo 15 000 km/rok znamena priemerne jedno nabijanie za tyzden.
"kde sú firmy, ktoré naleteli na elektromobilitu?"
narast predaja vozidiel 2023 oproti 2022:
Toyota + Lexus narast 7.7%
BYD narast 62.2%
Tesla narast 34.8%
Prave Andrejcak publikoval takyto clanok
https://auto.pravda.sk/poradna/clanok/464769…
Ani jedno z tych 50 spalovacich aut by nepreslo na 45L 1000 km, co uvadza v clanku ako priklad zrejme bezneho dojazdu spalovakov, to najlepsie z nich by preslo 820 km.
Andrejcak zase perlil!
"Takmer žiaden elektromobil nezvládne na jedno nabitie toľko kilometrov ako sa uvádza v oficiálnych údajoch."
Tu je realny test EV pri 5.5C
https://insideevs.com/reviews/443791/ev-rang…
Z 10 testovanych EV, polovica mala vacsi realny dojazd ako bol deklarovany vyrobcom. 50% je zrejme podla Andrejcaka "Takmer žiaden".
Iny test
https://www.edmunds.com/car-news/electric-ca…
kde jazdili 60% city, 40% highway
Z 76 EV az 62 malo realny dojazd vyssi ako udava vyrobca, teda vyse 80%.
https://www.carwow.de/volkswagen/id4#gref
a UVP je unverbindlicher Verkaufspreis - nezáväzná predajná cena, obvykle prekladana ako vyrobcom odporucana cena
Novy VW ID.4 Pure 52 kWh 125 kW Pure 5dr 37.352 €
UVP zacina na 40.335 €
Nevidim na tom nic divne, ze 4 roky stare auto ma polovicnu cenu oproti novemu.
"Spaľovák stratí cca 1/3 za 4 roky" - 4 roky stare auto za 2/3 povodnej ceny by som urcite nekupil, 3 roky stare firemne spalovacie auta sa predavaju za polovicu povodnej ceny.
Takze ako obvykle taral Andrejcak. Uz to zmenil v clanku na 2035.
Kto tara Andrejcak alebo Tavares? Jeden z nich urcite.
"Tavares tiež spochybnil, že batériové elektromobily, ktoré majú byť de facto jedinou alternatívou po roku 2025, keď dôjde k zákazu spaľovacích motorov, sú univerzálnym riešením."
Domcek bude nadalej tarat, na skutocnej pravde mu nezalezi. Sirenie hoaxov je Domcekova trvala praca.
Predaj nabijatelnych aut (BEV+PHEV):
3,2 mil. kusov za rok 2020
6,7 mil. kusov za rok 2021
10,5 mil. kusov za rok 2022
13,7 mil. kusov za rok 2023
Lacne EV na europske pomery je napr. Dacia Spring, vylepsena verzia sa v Nemecku predava od 16900 Eur smozrejme bez dotacii. WLTP dojazd je 220 km, dojazd v meste je 300 km.
Predaj nabijatelnych aut (BEV+PHEV):
3,2 mil. kusov za rok 2020
6,7 mil. kusov za rok 2021
10,5 mil. kusov za rok 2022
13,7 mil. kusov za rok 2023
Je uspech, ze pan Andrejcak uz aspon vie, ze Tesla je v zisku, ale ta nie je jedina, co ma zisk z predaja aut. BYD, ktory vyraba len nabijatelne auta (EV + PHEV):
Čistý zisk sa v minulom roku takmer zdvojnásobil na 30 miliárd juanov (4,2 miliardy dolárov) zo 16,6 miliardy juanov (2,3 miliardy dolárov) v roku 2022, uviedla v utorok spoločnosť so sídlom v Shenzhene. V roku 2023 celkovo predal BYD celosvetovo rekordných 3,02 milióna vozidiel, čo je o 62 % viac ako v roku 2022.
BYD je najvacsi vyrobca nabijatelnych aut na svete. Vyraba iba EV a plug-in hybridy. Za minuly rok ma cisty zisk 4,16 mld.USD.
"Čistý zisk dosiahol vo štvrtom štvrťroku 8,67 miliardy juanov (1,20 miliardy USD), čo predstavuje nárast tržieb o 15,1 % na 180,04 miliardy juanov. Za celý rok 2023 zaznamenal výrobca nových energetických áut nárast čistého zisku o 80,7 % na 30,04 miliardy juanov, uvádza agentúra Reuters."
Kolko by to tak mohlo stat ked mam na EV zaruku 7 rokov a na bateriu 8 rokov, bezplatne rocne prehliadky 5 rokov. Takze po 6,5 roku by to bola jedna platena servisna prehliadka, za cca 200 Eur vratane vymeny filtrov a vhodny cas vymenit pneumatiky z dovodu ich veku.
Podstatne viac nez nejake navysenie hmotnosti o 10%-20% ma vplyv na opotrebovanie pneumatik sposob jazdy.
Ak sa opotrebuvaju pneumatiky o 20% rychlejsie na EV oproti spalovaku ako tvrdis, tak to pre vodica s priemernym najazdom km nic neznamena pretoze vymiena pneumatiky z dovodu ich veku a nie optrebovania. A teda tvrdit, ze na EV treba menit pneumatiky kazdy rok je hoax.
Odporúčame