Ale ty sa nevratis pretoze si neodisiel.
Ja hovorim o ludoch ktori maju aj ine priority ako vozit sa za co najnizsiu cenu.
Niektori ludia beru do uvahy aj to ci ostatnych neobtazuju hlukom a smradom a dalsie veci ktore ty urcite nechces pocut.
Ale ty sa nevratis pretoze si neodisiel.
Ja hovorim o ludoch ktori maju aj ine priority ako vozit sa za co najnizsiu cenu.
Niektori ludia beru do uvahy aj to ci ostatnych neobtazuju hlukom a smradom a dalsie veci ktore ty urcite nechces pocut.
Pride den ked kazde osobne auto bude platit myto za pouzivanie ciest, ale to neznamena ze sa zrusi dan z fosilnych paliv. Auta na fosilne paliva budu platit aj myto aj spotrebnu dan. Benzin a nafta navyse budu zatazene emisnymi povolenkami ktorych cena bude kazdorocne rast.
Este si zabudol Europsku uniu, NATO a vojnu na ukrajine
Vsetko su to temy ktore rozdeluju slovensko na 2 tabory. Zvycanje maju ludia z jedneho tabora podobne nazory na vsetky tieto temy.
"zdá sa, že ide o posledný nárast" - to su frazy hodne bulvaru.
VW znizil ceny zhruba o vysku dotacii (https://www.mojelektromobil.sk/vw-znizuje-ce…)
Treba si priznat ze automobilky na dotaciach ryzovali a zlate casy sa im koncia.
Uvidime o rok, ale predstava ze si teraz zase vsetci zacnu kupovat dizle namiesto elektromobilov, je absurdna.
Napchat 0.5 kg vodika do tej kapsule je nerealne. Navyse kazda kapsula by musela mat ventil, ktory patri k jednym z najdrahsich casti nadrze - to by bolo absurdne mrhanie penazmi.
No a spalovat ten drahy vodik v spalovacom motore to je dalsia zhovadilost - zlocin proti fyzike. Toto musel vymysliet nejaky petrolhed, lebo inzinier by sa za to hanbil.
Predpokladam ze si elektromobilista ked to vies takto zhodnotit.
Kto chce prejst na elektroauto, ten prejde aj ked byva v bytovke a kto nechce ten neprejde ani keby byval v rodinnom dome.
Kazda dalsia nabijacka moze sucasnu situaciu len vylepsit.
Tu ani nejde o tvoje zastarane myslenie ako o to ze vedome siris klamstva.
Ked povies iba ze su EV nafigu tak je to tvoj nazor, proti tomu nic nemam. Ale ty uz dlhy cas tvrdis ze sa EV nepredavaju alebo ze sa predavaju cim dalej tym menej, a to uz je normalne klamstvo.
V krajinach kde nieje elektromobil sproste slovo uz funguju aj nezavisle servisy a nejake su uz aj v Cesku (a mozno aj u nas). Nevidim dovod na nejake extra vybavenie servisu. Ani bezny servis nerozobera motory alebo prevodovky, to znamena ze nepotrebuje rozoberat ani baterie elektromobilov. Pri beznom zervise nemusi nikto vyberat alebo rozoberat bateriu. To skolenie je jedina vec ktora je navyse.
Tu si mozete pozriet ze aj klasicki mechanici sa mozu preorientovat na elektromobily: https://www.youtube.com/watch?v=t3S4xdCmkAs&…
Na youtube sa da najst vela videi kde mozu aj tunajsi 'experti' vidiet ze spolu s rozsirenim elektromobilov vznikaju aj nezavisle servisy, ktore vedia aj servisovat baterie. Ludia si vzdy poradia.
Takze toto je ten zlom o ktorom si rozpraval? Znamena to ze od teraz uz budu predaje elektromobilov iba klesat?
Nezabudni si to niekde poznacit aby si to mohol o rok skontrolovat...
Dovodom poklesu asi bude aj to ze Kamaz musi produkovat pre armadu (ich straty su obrovske) a preto nema kapacity pre civilny sektor.
Ak veris takym veciam uz dnes tak si kludne mozes pridat do zoznamu dalsiu. Ja takym nezmyslom neverim.
Porusenie GDPR by to bolo ak by to bolo naviazane na majitela auta. Ale nic take sa nedeje. Data su previazane len s konkretnym autom.
"Niektorí experti sa však domnievajú, že v blízkej budúcnosti by mohli slúžiť ako podklad pre zdaňovanie áut so spaľovacími motormi na základe ich reálnej spotreby."
Zaujimali by ma ti 'experti' co toto tvrdia. Zas nejaki konspiratori.
Ak by som chcel zdanovat auta na zaklade realnej potreby tak uvalim dalsie dane na palivo.
Snivaj dalej...
Vlastne nemozes, lebo musis skrabat :)
A co ak chcem cestovat bez prestavky 2000 alebo 3000km ? V tom pripade su spalovaky nepouzitelne.
Vacsina ludi nastastie take nesmyselne poziadavky nema.
Cim to je ze ti isti ludia ktori spinia na EU, sympatizuju s Ruskom, neznasaju cudzincov, neznasaju gejov a vsetkych naokolo strasia apokalyptickou buducnostou?
To je to Ruske videnie sveta...
Ak sa bavime o Slovensku tak to sa stava vynimocne. V poslednom obdobi sa osadzuju nabijacie miesta niekolkymi stojanmi a kazdy ma 2 konektory. Elektromobilov je u nas malo a nabijacky stale pribudaju.
Vacsina elektrickych aut sa da rozmrazit na dialku cez mobilnu aplikaciu a po prichode vodica su okna ciste a interier vykureny.
Nie kazdy cestuje pravidelne k moru alebo napriec Europou. Nie kazdy cestuje pravidelne z vychodneho Slovenska na zapad. Vacsina ludi sa autom pohybuje v ramci svojho okresu a parkrat za rok urobia aj dlhsiu cestu - mozno 300 - 500km. Takym ludom bez problemov posluzia aj elektromobily s mensou bateriou. Ak niekto cestuje pravidelne na vacsie vzdialenosti tak si moze kupit auto s vacsou bateriou (ak na to ma). Ak niekto poklada nabijanie kazdych 300km za robenie kompromisov tak potom elektromobil naozaj nieje prenho. Ja si myslim ze absolvovat viac ako 300km bez prestavky nieje bezpecne.
Odporúčame