Jedine riesenie asi bude v dalsich restrikciach - to zas bude vlna nevole na zlu EU.
Jedine riesenie asi bude v dalsich restrikciach - to zas bude vlna nevole na zlu EU.
Nemyslim ze by to nechapali, problem asi bude skor v tom ze cerpacky im to doteraz neumoznili pretoze v biznise s nabijackami maju vlastne plany. Kazda vacsia siet cerpacich stanic uz ponuka aj nabijanie takze pre Greenway tam asi nieje miesto.
To je stare. Vymysli si nieco nove.
Tento hoax hovoril o zluceninach siry a clanok je o emisiach CO2.
"urobili z naftových motorov strašiakov klímy a zakázali im dokonca vstup do centier niektorých miest" - no to je zas dobra sprostost. Vjazd do miest im zakazali pretoze smrdia a vypustaju sadze a karcinogenne oxidy dusika. Vo vyspelejsich krajinach si to uz uvedomili a my este par rokov budeme smrdiet s tym coho sa uz oni zbavili.
Ty si nenapisal kedy ma EV zmysel, ale kedy by daval zmysel tebe.
Ten pravy sa ozval.
10 milionov predanych EV celosvetovo v roku 2023 je podla teba nula.
Podla mna je to asi 10% celkovych predajov a k nule to ma daleko.
Prejde par rokov a predaje prekonaju dizle a ty budes stale tvrdit ze je to nula.
Ludia nechcu take auta o akych ty pises.
Aktualne Tesla predava model 3 - aerodynamicke auto s perfektnou ucinnostou a model Y - SUV. Drviva vacsina ludi siahne po SUV.
Prave Stelantis ma platformu ktora ma baterie rozmiestnene pod sedackami a v stredovom tuneli, cim dosiahol ze nemusel dvihnut profil svojich aut, ale nemyslim si ze je to dobre riesenie. Prides o rovnu podlahu a musis tahat kable a hadice po celom aute.
Stare Hyundai Ioniq mali bateriu pod zadnymi sedackami a pod dnom batozinoveho priestoru - staci ze v zime za tebou niekto nedobrzdi a mozes menit bateriu.
BTW ten Citroen c3 nevyzera o nic horsie ako BMW i3. Pri takom aute chcu ludia praktickost - aby si dosiahol na minimalnej dlzke maximalny priestor.
Neviem ci ludia ktori nemaju pristup k elektrine maju vobec nejake auto. Mozno este tak motorku.
Ak bude hlavnym problemom vacsieho rozsirenia elektromobilov vysoka cena, tak pochybujem ze bude vodik, alebo synteticke paliva vhodnou alternativou. Istu nadej ponuka tazba vodika z pod zeme, ale zatial to vyzera ako vzdialena buducnost. Aj keby sme mali lacny zdroj vodika, jeho cenu bude stale navysovat problematicky sposob dopravy a skladovania (vysoky tlak), pri syntetickych palivach zase cenu navysi proces ktorym premenime vodik na kvapalne palivo.
Mozno si my v Europe zvolime politikov ktori posunu zakaz spalovakov na neskor ale v dlhodobom horizonte ich to aj tak nezachrani a nezachrani to ani europske automobilky. To ale celosvetovy trend prechodu na elektrinu nezvrati, iba spomali.
Velmy dobry clanok o tom ako Cina prostrednictvom elektromobility obsadzuje celosvetovy trh s autami: https://www.auto.cz/jak-cina-ovladne-svet-el…
To je predsa ten C3 ktory sa ma zacat onedlho vyrabat na Slovensku:
https://www.citroen.sk/svet-citroen/novinky/…
Ta aerodynamicka karoseria je pri elektromobiloch dost problem - ked maju bateriu v podlahe tak musia byt vyssie ako spalovaky.
Prave Stelantis je najblizsie k tomu aby dokazal prist s nejakym relativne dostupnym elektromobilom. eC4 je vo svojej triede asi najdostupnejsia volba.
1gram platiny stoji 30 dolarov
Ak jedno auto obsahuje 20g platiny, tak je to 600 dolarov.
Aj keby sa mu podarilo vyrobit palivovy clanok bez platiny, aj tak bude uspora minimalna v porovnani s cenou auta.
Navyse sa zda sa ze Toyota si uz pomohla aj bez tohto patentu:
"According to relevant studies, the platinum loading of the second generation MIRAI stack is reduced by nearly 58% compared with the first generation, which is around 0.17g/kW, so the platinum loading of the second generation MIRAI is about 0.071g/kW"
Skutocnym problemom vodikovych aut je cena vodika a jeho nebezpecnost. Ak niekto tvrdi ze su baterie nebezpecne tak potom by mal vidiet co dokaze taka explodujuca nadrz s vodikom. Vodikovych aut je na svete minumum, ale par nehod tu uz bolo: https://www.ediweekly.com/game-over-for-hydr…
To je len tvoja teoria ze prerabaju na elektrickych autach. Ako som uz pisal, mozno sa prave teraz ukaze ze iba dojili dotacie.
PO - BA je trasa v dlzke 400km
To zvladne vacsina drahsich elektromobilov s 20 minutovou prestavkou na nabijanie. Take auto je pouzitelne aj pre ludi ktori tuto trasu robia pravidelne.
Tie lacnejsie s mensimi bateriami potrebuju aspon 2 zastavky. To sa da prezit ak niekto taku trasu absolvuje parkrat za rok.
Kto mi neveri ten si to moze overit: https://abetterrouteplanner.com/
Elektromobil potrebuje viac casu na absolvovanie dlhych tras, ale v beznom zivote pri dochadzani do prace ma oproti klasickemu autu same vyhody. Ti ktori elektromobil maju, poznaju jeho vyhody. Ti co ho nemaju, rozpravaju hlavne o nevyhodach.
Takze EU prikazuje celemu svetu vyrabat elektricke auta? Nevedel som ze ma EU taku moc?
Mozem sa spytat ake elektricke auto pouzivate ked mate tolko zlych praktickych skusenosti?
Predaje elektrickych aut dokazuju ze tieto obavy maju hlavne ludia ktori elektromobily nemaju a ani nad nimi v blizkej buducnosti neuvazuju. To znamena ze su tieto obavy zbytocne. Aky ma zmysel strachovat sa o nieco co sa ma netyka?
Keby EU zrusila vsetky emisne normy tak by sa toho vela nezmenilo. Predstava ze EU diriguje cely svet je absurdna. Vacsina clenskych krajin by aj tak nedovolila vyrabat nieco co uz raz bolo zakazane. Vsetky zakazy su vysledkom demokratickeho hlasovania.
"Nemci stopli dotacie a v momente sa predaj zastavil." - na take silne slova je este priskoro. Ked Nemecko stoplo dotacie tak VW aj dalsie automobilky prisli so zlavami ktore sa blizia vyske dotacii. To ci sa predaj zastavil mozeme hodnotit tak po niekolkych mesiacoch.
Mozno sa ukaze ze dotacie umelo nafukovali ceny a elektromobily konecne zlacneju.
2 x straty pri elektrine zo slnka su asi prijatelnejsie ako tu elektrinu zadarmo natlacit do siete.
Odporúčame