Doteraz som ti nenadaval, ale teraz mozem jednoznacne povedat ze si trol.
Doteraz som ti nenadaval, ale teraz mozem jednoznacne povedat ze si trol.
Nove elektromobily su stale drahe ale aj nove spalovaky su drahe. Preto si vacsina sukromnych osob kupuje auto z druhej ruky. Pri jazdenkach uz rozdiel medzi EV a spalovakom skoro neexistuje.
Elektromobil moze byt v porovnani so spalovakom vyhodnejsi aj nevyhodnejsi, zalezi ako ho clovek kupi aj ako ho pouziva.
Moje EV ak je vonku teplota par stupnov pod nulou, spotrebuje na vykurenie kabiny odhadom asi 1kWh (trva to menej ako 10 minut), potom si berie asi 1kW. Najprv kuri odporovo a neskor tepelnym cerpadlom. Teplota interieru je nastavena na 20 stupnov.
Mam EV vo velkosti Octavie a elektrina zo zasuvky ma stoji 2 Eura na 100km. Od leta este menej pretoze mam fotovoltaiku. V porovnani s LPG nemam zakaz vjazdu do podzemnych garazi. Cena 4 rocnej jazdenky je podobna ako cena spalovaka.
Tym 50% stratam pri nabijani nemoze uverit ani ten najvacsi dezolat, ci ano?
Esteze ti ubohi Holandania a Nori maju poruke takych geniov ako sme my Slovaci.
To nie je fakt, ty len vidis co chces pretoze si zaujaty.
Takze za rok to bude strata 60% z plne nabitej baterie. Ak ma bateria 60kWh tak to bude 36kWh stratenej energie za rok. Mna stoji 1kWh 16 centov takze sa bavime o necelych 6 Eurach za rok.
"Kto si mysli, ze elektromobily su ekologickejsie ako spalovaky, klame sam seba." A preci si prave ty myslis ze tomu rozumies lepsie ako ostatni? Vysli studie ktore dokazuju ze uhlikova stopa EV je nizsia dokonca aj v krajinach kde sa elektrina vyraba z uhlia. O ostatnych jedoch produkovanych pri spalovani benzinu a nafty ani nehovorim. Bateriu je mozne recyklovat. Benzin je mozne iba spalit a nasledne vdychovat.
Kurenie dojazd ovplyvnuje ale radio alebo navigacia? Bud schvalne prehanas alebo nemas ani paru o com hovoris.
Prave hladam EV jazdenku, asi tak 3 rocnu. Myslel som ze si nieco vyberiem z tych s nulovou zostatkovou hodnotou, ale oni stoja ovela viac ako nula. Stoja tolko co spalovaky.
Co sa tyka nabijania, moje aktualne EV sa na rychlonabijacku dostane asi tak raz za 3 mesiace. Bezne nabijam zo zasuvky a najnovsie zo slnka a zadara.
Ziadny spalovak nema vyssiu ucinnost ako EV. Aj keby mal tych 40% (v nejakom uzkom pasme otacok a zatazenia) tak je to vzdy min 2x horsie ako EV.
V buducnosti sa pocita so zavedenim mytneho systemu pre osobne auta takze ziadna spotrebna dan nebude potrebna. To myto budu samozrejme platit aj spalovaky, plus spotrebnu dan, plus emisne povolenky.
Vlastny solar moze mat kazdy kto byva rodinnom dome. NaSlovensku je to asi polovica populacie. Je polovica obyvatelov mizive percento?
Prave obnovitelne zdroje a elektromobilita su perfektna kombinacia. Vacsina aut stoji pocas dna niekolko hodin niekde na parkovisku alebo pred domom. V rovnakom case mame obrovske prebytky zo slnka ktore nedokazeme spotrebovat. Ja netvrdim ze slnko moze kompletne nahradit vsetky zdroje elektrickej energie, ale ked vdaka nemu spalime o polovicu menej plynu tak to bude super vysledok.
Kto ma doma solarne panely ten moze do prace jazdit skoro zadarmo a vystaci si s vlastnou strechou. Ak si niekto kupi elektricke auto a da si spravit fotovoltaiku tak vo vysledku jeho domacnost zo siete zoberie menej elektriny ako predtym a este sa usetri dalsia elektrina ktora sa nemusi spotrebovat na rafinaciu ropy ktoru EV nepotrebuje.
Len pre nazornost: 10kW stresna elektraren rocne dokaze v nasom regione vyrobit 10MWh elektrickej energie. Ak EV najazdi rocne 15000km so spotrebou 20kWh, tak spotrebuje za rok 3MWh, to znamena ze pre domacnost zostane este 7MWh.
Odporucam poradit sa s Googlom. Oficialne cisla hovoria ze za rok 2024 rastol trh s EV o 20% a dosiahol globalny podiel na predajoch 20%. Titeto cisla zahrnaju EV a PHEV (vacsi podiel mali EV). Slepa ulicka takto rozhodne nevyzera.
Sotva s tym zacali a uz im vsetci predpovedaju neuspech.
Ja by som nebol az taky pesimista. Podla videi na YT to vyzera celkom dobre aj v porovnani s existujucim WAYMO: https://www.youtube.com/watch?v=J-_ALTghkPg
Taka velka bateria je samozrejme zbytocna - pointa je v tom ze ak by dokazali vyrobit bateriu s dojazdom 5000km, tak to znamena ze bateria s dojazdom 1000km bude 5x mensia a zrejme aj 5x lahsia ako dnesne baterie a to uz samozrejme zmysel ma.
Osobne si nemyslim ze nastane nejaky technologicky skok, vlastnosti baterii sa zrejme budu z roka na rok zlepsovat tak ako doteraz.
Kazda automobilka uz elektricke modely ma a este im zostava 10 rokov do toho pomyselneho zakazu. Technologicky to bolo zvladnutelne a samotni politici avizovali ze ten deadline sa moze posunut (co sa nakoniec aj stane). Problem niesu samotne auta ale politika. Populisticki politici zneuzili elektromobilitu v politickej kampani rovnako ako zneuzivaju migrantov, teplosov a vojnu.
Kazdopadne podiel elektromobiliv bude aj tak pomaly rast, pretoze firmy prichadzaju na to ze je pre nich elektromobil vyhodnejsi. Benzin ani naftu si totiz na strechce nevyrobite. A sukromne osoby kupia to co budu ponukat bazare.
A co konkretne bolo take vtipne? RAVka ma ovela vyssie predaje ako Prius. Dokonca to bol najpredavanejsi model Toyoty, neviem ci este stale je.
Odporúčame