Bateria ma 250 ton ale rocne vdaka nej dokazu nespalit az desiatky tisic ton nafty. Toto je ten najefektivnejsi sposob nahradenia naftoveho pohonu elektrinou. Prave v takychto pripadoch to dava najviac zmysel.
Bateria ma 250 ton ale rocne vdaka nej dokazu nespalit az desiatky tisic ton nafty. Toto je ten najefektivnejsi sposob nahradenia naftoveho pohonu elektrinou. Prave v takychto pripadoch to dava najviac zmysel.
V texte je uvedene ze chyba dc/dc menic, tak co sa ti nepaci? Clanok sa snazi vysvetlit problem laickej verejnosti.
Len ci tam este v dohladnom case budu demokraticke volby...
Si uplne mimo. Keby sa EU chovala podla americkeho scenara tak niektore krajiny by mali prisne emisne ciele a Brusel by bol tym dezolatom ktory by ich nabadal aby si dalej zasvinovali ovzdusie. Nastastie to tak zatial nieje.
"Škoda, že v zlých časoch, keď si jej produkty slušný človek nekúpi." - no ved prave preto Slovensko :)
Tie nabijacky uz existuju a na youtube sa daju najst videa ludi ktori ich vyskusali. Ide o kvapalinou chladene kable a kedze je nabijanie extremne rychle tak sa nemusia dimenzovat na to aby nimi tiekol tento maximalny vykon dlhodobo alebo dokonca trvalo. Ten vykon tam bude mozno par minut a zvysok casu bude vykon nizsi alebo tym kablom nepotecie nic. Okrem toho su v tych kabloch senzory ktore v pripade prehrievania obmedzia vykon.
Skratka je to spickovy vykon.
To iste plati aj o pripojeni na siet - zrejme je lacnejsie taku nabijacku vybavit nejakou bateriou ktora pokryje vykonove spicky ako si rezervovat od distribucky nejake sialene vykony. Nikto si nebude rezervovat 1MW pripojku ked ta nabijacka bude dodavat taky vykon len zlomok casu. Namiesto toho si pristavia k nabijackam kontajner s bateriovym uloziskom a postaci im rezervovat si len zlomok toho maximalneho vykonu.
Este by ma zaujimalo s akym naftovym autom porovnavame. Predpokladam ze rovnako velke, rovnako vybavene a rovnako vykonne, ale neviem si pod tym nic konkretne predstavit.
Aj tankovanie na rychlonabijacke je lacnejsie ako tankovanie nafty. Nikto normalny predsa nebude platit najvyssie ceny ked si moze zaplatit pausal ktory mu cenu znizi. Nabijanie zo zasuvky pri cene 15c /kWh a spotrebe 20kWh/100km je vo vysledku 3Eur / 100km.
Pri programe ZSE drive je rychlonabijanie s pausalom v cene 30 - 40c /kwh to znamena 6-8 Eur/100 km
A preco len elektromobily? Spalovaky nevedia posielat udaje o svojej polohe?
Zvlastne je ze ti isti ludia co pisu ako priserne padaju ceny elektrickych jazdeniek, potom pri clanku o elektrickych jazdenkach zase pisu ake su strasne drahe.
Moja skusenost je taka ze po 3 rokoch stoja elektricke jazdenky zhruba tolko isto alebo aj menej ako POROVNATELNY spalovak. Idealne riesenie pre ludi ktori casto jazdia do prace a nepotrebuju velky dojazd. Za rovnaku cenu dostanu viac komfortu a nizsie naklady.
Celkovo su dotacie nizsie ako boli pred par rokmi. Nemecko dotacie malo a uz ich nema.
Ta tvoja jednoducha myslienka ma jeden zasadny problem - ucinnost premeny elektriny na vodik a spat a problematicke skladovanie.
Ak si do toho vodikoveho uloziska natlacis 10kWh elektriny a potom z neho dostanes len 1kWh tak to sa ani neda nazvat uloziskom ale skor deravym hrncom.
Priemerna cena noveho auta ze je 44 tisic? To znie ako dobra hovadina. Hlavne ak je najpredavanejsim Europskym modelom Dacia Sandero.
Lubovolny produkt ktory sa nebude vyrabat v lacnejsich krajinach ale v domacej (bohatsej) krajine bude logicky drahsi. To povedie k znizeniu spotreby pretoze ludia si nebudu moct dovolit kupovat tolko nezmyslov ako si dovolia dnes.
Pre zivotne prostredie je to asi dobra sprava, ale ludia to zrejme neocenia.
Auto po zaruke malokto servisuje v autorizovanych servisoch pretoze ceny su absurdne a pre kazdu sprostost su schopni menit pol auta. Ja sice Teslu nemam ale viem o tom ze na Slovensku existuje minimalne jeden servis ktory riesi aj pohon a baterie (mozno existuju aj dalsie o ktorych neviem). Zvysne veci su rovnake ako v spalovakoch a moze to servisovat akykolvek servis.
Ziadny trend navratu k dizlom nevidim (kazdy si vidi to co chce). Za rok 2024 sa v EU predalo menej dizlov ako elektromobilov.
To ze sa na Slovensko stale vlacia ojazdene smradlave kraksne este neznamena navrat dizlov. To len my chudaci Slovaci este nejaky cas budeme musiet dychat ten humus, kym tie auta dosluzia.
Je zaujimave ze ked niekde smrdi a rachoti nastartovane stojace auto, skoro vzdy je to nejaky stary dizel. Aj to svedci o tom ako malo ich majitelom zalezi na tom aby nezneprijemnovali zivot ostatnym ludom. A teraz netvrdim ze si maju vsetci kupit elektromobil. Staci dodrziavat vyhlasku a vypnut motor ked auto parkuje.
Kolko vazi lahky dizlovy motor so vsetkymi serepetickami ktore potrebuje?
Rozdiel medzi EV a podobne vybavenym dizlom je zvycajne 200 - 300kg
Nie kazdy elektromobil ma velku bateriu.
Takze uz to nieje slepa cesta?
Napisat v jednej vete 'zamatovo pracujuci' a 'TDI' - beriem to ako vtip.
Najprv vyrobit metan a potom z neho vyrabat vodik? To je strasna hlupost. S vodikom je ovela viac problemov ako s metanom. Stavim sa ze v tom ma prsty Toyota, oni su vodikom celkom posadnuti aj ked to nedava ziadny ekonomicky ani ekologicky zmysel.
Odporúčame