Elektromobily niesu na ustupe, iba sa spomalil rast ich predaja.
Elektromobily niesu na ustupe, iba sa spomalil rast ich predaja.
V kazdej praci kde clovek 90% casu pracuje a 10% casu sa vozi, je elektricke auto v pohode. Ak sa niekto vozi viac a nieje to sofer z povolania tak je otazne aky ma ta praca zmysel.
Nikym nevolena? To je typicke klamstvo nikym neplatenych trolov.
'zistilo sa, že syntetické palivá nie sú tak strašne drahé' - to je typicke klamanie z autofora. Nazov hovori o syntetickych palivach a z clanku sa dozvieme ze jazdili na HVO naftu. HVO nafta sa vyraba z odpadovych tukov a olejov a rozhodne sa nejedna o produkt ktory by dokazal plosne nahradit fosilne paliva. Aj keby sme vsetok dostupny odpadovy material premenili na HVO, tak by to dokazalo nahradil len velmi male percento z dnesnej spotreby nafty. HVO je mozno dobry sposob ako zuzitkovat odpady aj ked netusim aka je energeticka bilancia takeho paliva. Urcite to nieje take ekologicke ako sa nas snazia rafinerie presvedcit. Stale sa musi ten odpadovy produkt zozbierat, prepravit do rafinerie a tam nasleduje energeticky narocna uprava a zase doprava na cerpacie stanice. Neprekvapilo by ma keby sme sa o par rokov dozvedeli ze uhlikova stopa takeho paliva je horsia ako pri palive vyrobenom z ropy.
OMW buduje na svojich benzinkach 350kW nabijacky.
Tankovanie a MW? Keby som bol Fero z krcmy tak na teba uznanlivo pokyvam hlavou, ale ako obycajnemu inzinierovi mi take spojenie nedava zmysel.
Imperializmus v dnesnej dobe niesu vojaci s mecmi ale pravnici v oblekoch. Cina si podmanuje celu Afriku a vsetko jej nerastne bohatstvo.
To zalezi na tom ake percento z celkoveho poctu aut budu tvorit elektromobily. Myslim ze na Slovensku mozem byt kludny - este dlho bude to percento mizive.
Ale viac pravdepodobne je myto pre osobne auta ako nejaka spotrebna dan z komodity ktoru si v najhorsom pripade viem vyrobit na streche.
Ano presne ako vsetky auta ktore po zaruke rovno srotujeme.
Nejake tarify pre elektromobily uz existuju - cena je vyhodnejsia, ale v najhorsom pripade si vie clovek pomoct fotovoltaikou na streche.
Emisne povolenky na paliva uz zacnu platit coskoro - cenu benzinu to rozhodne neznizi.
Auto malo 3-4 roky a bateria ma zaruku 8 rokov.
Polovica obyvatelov Slovenska byva v rodinnom dome takze s nabijanim nemaju ziadny problem. A vacsina ludi nerobi pravidelne dlhe trasy takze ani dojazd pre nich nemusi byt problem. Najvacsi problem je cena, ale ked su ojazdene elektromobily take lacne ako sa nas snazi presvedcit tento clanok, tak ani ta cena uz nemusi byt pri 5 rocnom aute problem. Zalezi na tom ci si clovek dokaze spocitat celkove naklady na prevadzku vozidla a nepozera sa len na kupnu cenu. EV navyse ponuka vyssi komfort ako porovnatelny spalovak takze vyssia cena je ospravedlnitelna.
Aktualne su ludia ovplyvneni silnou antikampanou (vsetko co podporuje EU je zle), ale to casom pominie...
"Auto z článku bolo aj napriek zlej cene drahšie ako zvyšné 2 autá" - EV z clanku ma 3-4 roky, zatial co spalovaky z clanku maju 8-9 rokov.
Ak by mal EV tiez 8-9 rokov, bol by lacnejsi ako spalovaky? V tom pripade by to bola skvela kupa napr. na jazdenie do prace - nizsia cena a stvrtinove naklady v porovnani s benzinom.
Cena nabijania je oproti cene benzinu zanedbatelna aj ked nemas vlastnu fotovoltaiku a nabijas zo zasuvky. 1kWh elektriny stoji cca 15 centov takze 100km vies spravit za cca 2.25 Eura (pri spotrebe 15kWh/100km). Oproti benzinu vies kazdych 100km usetrit asi 7 Eur.
Takze pri niektorych modeloch zapocitali do spotreby aj rekuperaciu a pri inych nie? Aky ma potom zmysel take hodnoty porovnavat?
Jedina objektivna hodnota v tomto teste je dojazd. Spotreba mala byt vypocitana z dojazdu.
To si uz nemohli vybrat rovnako stare auta s rovnakym najazdom? Ja viem ze ten elektromobil by zase dopadol najhorsie, ale aspon by tam bolo vidiet snahu o objektivitu.
Tie cisla su nejake divne - v clanku chyba informacia o tom ako bola merana spotreba.
Pre Renault Scenic sa uvadza ze ma bateriu s kapacitou 88kWh, ale pri spotrebe 21.3kWh/100km dokazal prejst 562km, co znamena ze musel spotrebovat asi 120kWh elektrickej energie.
Ak udaje o spotrebe odcitavali z auta a kazde auto ten udaj pocita inac tak aky ma zmysel tento udaj porovnavat?
Ak sa nejedna o baterie pre elektromobily tak preco je ten clanok publikovany v sekcii auto? Zeby snaha o vystrasenie uz aj tak dost vystrasenych slovakov?
Dotaciami skrz naskrz prehnity je aj ten cinsky 'kapitalizmus' - to je dovod preco tie automobilky EU presetruje. Jediny rozdiel je v tom ze u nas o tom mozes filozofovat kolko chces a v Cine by si za take filozofovanie sedel niekde v pracovnom tabore.
Navyse obchodnu vojnu vedie Cina nielen s EU ale hlavne s USA. Populacia EU a USA je zhruba rovnaka ako populacia Ciny a kupna sila je stale vyssia ako kupna sila Ciny takze predstavy o tom aka je Cina v porovnani so 'zapadnymi krajinami' obrovska a aki sme my bezvyznamni nieje namieste. Akekolvek sankcie z jednej aj druhej strany budu mat citelny dopad na vsetkych ktorych sa to dotkne.
Odporúčame