A takto budú automobilky konvergovať až k ležatej osmičke prevodov a objavia teplú vodu (bezstupňovú prevodovku s meniteľným prevodom).
A takto budú automobilky konvergovať až k ležatej osmičke prevodov a objavia teplú vodu (bezstupňovú prevodovku s meniteľným prevodom).
Preboha už tu prestante šíriť tie bludy o naštartovaní metabolizmu a podobne.
Keď štrajkovali lekári - začali si (potenciálni) pacienti "poriadnejšie" všímať ich prácu?
... strane stále čítame o sudcoch, lampasákoch, dozorných radách štátnych akciovie a pod, kde to záhadne ide. Tieto články nie sú náhodné, ani ich radenie v novinách, lebo redaktori sa snažia udržať medzi ľuďmi určitú mieru podráždenia, ktorá dobre predáva.
Podľa mňa jediným spôsobom, ako učiteľom pridať je zefektívniť celý systém vzdelávania. Nerozumiem, ako je možné, že aj v malom meste sú často dve - tri školy podobného zamerania, kde je 3x riaditeľ, 3x vedenie, 3x vykurovanie a všetko ostatné a kapacita podliezaná všade. Tiež spôsob platenia normatívu na žiaka (hlavu, kus), bez ohľadu na kvalitu osobnosti je nezmysel, mezmyselné študijené programy s nehasným profilom absolventa, len aby to dobre znelo v názve. Jednoducho nie je možné udržať súčasný stav školstva s takýmito kapacitami a zároveň zvyšovať mzdy bez zefektívnenia. Či na to niekedy bude najmä politická vôľa? Asi nie, neviem. Ale bude to nevyhnutnosť.
Ja už som dávno prestal čítať komentáre pod článkami o tomto tzv. štrajku. V zásade sú tu dva názorové prúdy:
1. Učiteľom nič netreba pridať, lebo aj iní zarábajú málo a učitelia majú navyše samé voľno, ich pracovná hodina trvá prakticky iba 10 minút a vlastne vôbec - nech idú kamsi.
2. Učiteľom treba pridať, lebo sú nedocenení.
Ak by sa dalo na tieto skupiny reagovať; bod 1. vypisujú ľudia, ktorí nemajú ani šajnu o tom, aký bordel je 22 rokov v školstve. To platí na všetkých úrovniach a miera a spôsob oceňovania zamestatncov je len vrchol pokriveného systému. Sú to tiež ľudia, ktorí si toto povolanie v živote neskúsili, nepoznajú pozadie fungovania systému vzdelávania, trpia nejakým komplexom z nenaplnených ambícií alebo ich rozmaznaný miláčik, ktorý vysedáva po večeroch pri Facebooku a vie iba brnkať do iPodu, priniesol päťku
z diktátu.
K bodu 2. Ak pridať, tak je otázka, odkiaľ. To, že je prázdna kasa je jasné, na druhej...
"Mám nádej, že by sa mohli stať základom dohody a asi by týmto návrhom neurobilo dobre, keby sa hneď mediálne pomenovali", zaveršoval po rokovaní Kažimír a odtancoval s lúčnymi vílami vo fialovom svetle.
Zmierme sa stým, že podobné autá sú pridelením určitého statusu. Ako v ktorejkoľvek inej podpriemernej banánovej republike.
Jasné, že to cirkev pobúrilo. Svetožiaru predsa svätci používali namiesto fakle alebo baterky. Akoby na tom záležalo, čo budú mať nad hlavami (sutanu - svetožiaru - nič?). Návrh je aj takto veľmi pekný.
1. Nauč sa gramatiku.
2. Hľaď si svojho a nezastávaj sa nejakých darmožráčov. Sú tu aj naliehavejšie problémy ako vykrmovať lampiónov.
Keď čítam tieto bludy (nemyslím, že je to recesia), tak by mali pýtať navýšenie aspoň o 50%.
Podľa toho, koľko jednohlavých áut som pred chvíľou videl v meste slovenský národ evidentne nepotrebuje vôbec žiadnu mestskú dopravu. Strašné táto kríza.
Nemám nič proti trojvalcom, len musia to byť dva rady vedľa seba :)
Ale vážne: vidím tu pár slabých miest:
1. Hmotnosť 1300 kg +- sa mi vidí na trojhrniec priveľa. To znamená, že iné verzie Focusa majú už len viac. Kedy si konečne aj vo Forde uvedomia, že svetové rekordy v litrovom výkone sú jedna vec, ale spotreba by išla dole aj zmenšením hmotnosti vozidla.
2. Turbo ako súčasť hlavy sa mi vidí do budúcnosti ako pekne nákladná oprava, ak to bude nutné meniť všetko ako celok (a to sa teda bude, lebo už vidím, ako budú vodiči tieto notory šetriť; časovaná bomba, plus pre servisy).
3. Remeň mazaný olejom. Čo spraví s remeňom degradácia oleja (SK oleje zo suda a pod.)? Pochybujem, že tribologické skúšky dali pri testoch na toto odpoveď, je to otázka dlhodobého pôsobenia maziva 240 tis km = cca. 8-9 rokov jazdenia?
4. 5W-20. Predpokladám, že Castrol si nechá pre špecifikáciu Ford za podobný olej nie bežnej špecifikácie pekne zaplatiť.
Stará dobá atmosféra nadobro vymiera.
3.
Príspevok som prestal čítať od bodu, keď tam bolo napísané INESS (takže vlastne od prvého slova).
Vlakmi nejazdia ľudia preto, lebo chodia v zlých časoch, dobytok sa vozí kultúrnejšie a nie je na ne spoľahnutie. Zmenší sa počet cestujúcich, dopravca okresá spoje, čím vlakom chodí ešte menej ľudí. Takto to ide stále dookola, až kým dopravca nevyhlási, že sa mu to neoplatí, lebo vypudil ľudí z vlakov svojou nepochopiteľnou politikou úplne.
1. Pravidelný takt - vlaky v rovnakú dobu (uvidím od decembra od NG). Keď si ľudia zvyknú, že to vtedy chodí, nepotrebujú držať v hlave cestovné poriadky s 1mil. výnimiek.
2. Slušné súpravy, primerané počtu cestujúcich. Čo je ekonomické na prevádzke, ak 3000 kW lokomotíva ťahá 1-2 vozne?
3. Záchytné parkoviská, príp. skombinovať jeden doklad na vlak povedzme s MHD, ale integrovaná (reálne fungujúca) doprava tu nikomu nič nehovorí.
Kto vyhral?
Mečiarovský chmatáci a kriminálnici alebo nesympatický starý ujo kubánsky komunista? Hnusia sa mi zhodne.
1. Odkladacie priestory na drobnosti nemrzia - mobil nepatrí do auta a nechať ho v priehradke znamená zabdnúť ho v aute.
2. Ostrý plech na dverách je zúfalstvo.
3. Nafťák v meste na trojku nie je žiadna sláva, ale pár rokov dozadu to mal takto každý druhý vznetový motor (prevodovka je asi stavaná skôr na mestskú 60ku). Plstený kryt nemusí byť znakom šetrenia, ale zámer - absorbcia hluku je lepšia u pórovitého materiálu, než jeho tlmenie a "zrážanie" tvrdým plastom.
4. Volant považujem stále za vtip - zrazenie by mohlo byť, ale je strašne vypuklý. Toto je ale bohužiaľ u všetkých súčasných Citrónov.
5. Neviem, kto si kúpi takúto masovku v najvyššej výbave. To už ozaj radšej hatchback so základným benzínom, ale v lepšej výbave. Importér sa chcel asi blysknúť, ale 90% áut bude v základe, nanajvýš metalíza.
Štvrtinu škôl zatvoriť a hneď je na zvýšenie platov. Ale toto žiaden zriadovateľ (samospráva, ergo štát) nikdy nespraví, lebo by sa pripravila o potenciálnych voličov. Aj medzi učiteľmi sa nájdu neschopní, nevyrovnaní, profesijne slabí ľudia, nehovoriac o osobnostných predpokladoch a nie je ich málo (tak ako v ktorejkoľvek sociálnej/profesijnej vrstve). Viem o čom píšem, tak pokojne.
"...keď malí chlapci končia základnú školu, zaujímajú ich dievčatá, pivo a podobne..." Už mám 3x viac a zaujíma ma to stále :)).
Bol som vo Fínsku a v piatky som na uliciach, v parkoch, všade zakopával o dopitých mladých ľudí. Tka potom neviem, kde je pravda. Zvýšiť platy učiteľom rozhodne áno, aj na trojnásobok, ale jedine pri zefektívnení školstva. Takže asi nikdy.
Odporúčame