Jo jo, slovní hrátky za 500. Len aby to potom neskoncilo "katastrálnim fiakrem".
Jo jo, slovní hrátky za 500. Len aby to potom neskoncilo "katastrálnim fiakrem".
spravne ma byt: "na takého veľkého chlapca"
Ono na tom prieskume OECD nieco bude...
Ty si asi nepochopil tuto cast threadu. Ocenil si prispevok, ktory ide proti tvojmu presvedceniu. Potom si tu z nicoho nic zamiesal foliu a pokusy o filozoficku poetiku. Teraz nas posielas na centralu.
Lacnu brandy to pijes, velmi lacnu...
Tie mozu byt rovnako "presne" ako predvolebne prieskumy.
Neviem, kto mi dal minusku, ale bol by som rad, keby mi ukazal, kde mam vo vypoctoch chybu.
Lebo nesuhlasit s tym, ze 1+1 je 2 nie je nazor, ale prejav hluposti.
Ako ty vies, koho som ja volil...
Clovek moze pokojne volit SDKU a byt znechuteny kampanou SaS. Moze volit KDH byt zhnuseny z toho, ze hnutie islo do koalicie so stranou, ktora chce legalizovat drogy ci manzelstva homosexualov. Moze volit Smer a mat plne zuby SNS. Alebo Mostu.
Politika nie je jednosmerka, hoci Modri by ju taku radi mali.
Neexistuju statistiky. Volby su tajne :-)
Ale aj tak. Vzdy ma pobavi, ked sa opozicne strany chvalia, ze vacsina ich volicov su vysokoskolsky vzdelani ludia. Pocitajme.
Strana A ziska 15% hlasov. Povedzme, ze to je 500 000 ludi. Nech ma z toho 250 000 vysokoskolsky titul.
Strana B ziska 35% hlasov. To je 1 166 667 volicov. Povedzme, ze len 25% jej volicov ma vysokoskolsky titul. To je 291 667 volicov.
Z toho prinajlepsom vyplyva, ze politicke preferencie vysokoskolsky vzdelanych ludi su vyvazene a ze strana A aj strana B maju medzi ludmi s titulom rovnaku popularitu.
Takze tvrdenie o vysokovzdelanej zakladni pravice a nizkovzdelanej lavici je vysoko demagogicke. Okrem toho, nevsimol som si, ze by vacsina Slovakov, a slovenska pravica ma v parlamente vacsinu, mala vysokoskolske vzdelanie. Takze aj pravicu volia ti, ktorych pravica rada oznacuje za hlupakov.
Mas tam preklep. Spravne ma byt "... najprv zahulím a potom rozmýšľam."
Nuz takto. Hovori sa, medzi pravicou, ze Smer volia predovsetkym starsi ludia, kym pravica sa hrdi podporou studentov a mladych vseobecne.
Rozdiel medzi tymito dvoma skupinami je, ze kym ta prva sa ucila, ze spojenim zluceniny ABC so zluceninou DEG vznikne zlucenina ABCDEG pretoze ten ktory prvok ma tolko a tolko elektronov, druha generacia sa uci, ze to, co vznikne spojenim A a B ma modru farbu (to nema byt narazka na politicku modru).
Starsia generacia ziskala kvalitnejsie vseobecne vzdelanie, teda to, na ktore sa studia OECD sustredila. Takze ak urobime priamu umeru medzi kvalitou vzdelania podla OECD a schopnostou rozlistovat "populistické frázy od hodnotovej politiky", presne tak ako to robi OECD, vysledkom bude SaS a jej mladi volici, ktori naleteli na Sulikovu marketingovu kampan.
Uz len to, ze tito ludia davaju znamienko = medzi pravicu a inteligenciu svedci o tom, ze nedokazu "odlíšiť populistické frázy od hodnotovej politiky".
Mala lekcia....
Investigativne zurnalistika je jedna vec. Komentatori maju na starosti ine ulohy. Takto to funguje v redakciach novin.
A co ma investigativna zurnalistika do cinenia so vcerajsou nehodou? Ano, dialnica nie je idealna, ale co je na tom co investigovat? Alebo mame vysetrovat, preco po nej vacsina jazdi v strednom pruhu? Alebo sirsie suvislosti suvisiace s idiotizmom slovenskych vodicov?
Prepac, ale uved argumenty, ktore DMC vyvratil alebo zlozil?
Nebol Galant 4WS 4WD? Bol.
Tvrdil som, ze konkurencia ponuka podobny system? Nie.
Vyvratil DMC moje tvrdenie, ze to, co ponuka Laguna nie je nic nove? Nie.
Uchylil sa Renault ku konstrukcne jednoduchsiemu rieseniu zadnej napravy? Ano.
Je pouzitie pevnej napravy vzadu anachronizmom? Ano. Americky VW Jetta ju ma, ale europsky dostane nezavisle zavesenie.
Navyse sa priatel DMC uchylil k malej logickej chybe. Tvrdil, ze "Ucel aplikacie tohoto systemu v aute nie je redukcia polomeru otacania", a zaroven, ze ucelom bolo "zlepsenie manevrovatelnosti pri parkovani v priestorovo obmedzenych miestach."
Ak tu nevidis protirecenie, voci zakonom neformalnej logiky i techniky, tak potom amen.
Co sa Mazdy tyka, pokojne som mohol pouzit video Mitsubishi alebo Hondy, najrychlejsie som nasiel Mazdu, end of story.
Ano, model z roku 1987 mal spinanie az od cca 50 km/h. Ale nezabudaj, ze islo o 4WD. Auta s prednym nahonom ale fungovali presne ako Laguna - protismerne natacanie pri parkovani a nizkych rychlostiah, smerove pri vysokych.
Mazda 626 (Capella) z roku 1987
http://www.youtube.com/watch?v=8sgUppsYD4o&f eature=related
V kazdom pripade, bavime sa o casovom odstupe 23 rokov. V automobilovom priemysle je to vecnost.
Ano, Renault teraz jediny v triede ponuka to, co japonske automobilky ponukali pred dvoma desatrociami. Bravo Renault.
Redukcia polomeru otacania ma priamy vplyv na "zlepsenie manevrovatelnosti pri parkovani v priestorovo obmedzenych miestach".
Jednoducha zadna naprava (bez nezavisleho zavesenia kolies) je konstrukcne jednoduchsim zakladom pre aplikaciu tak zadneho nahonu (vid Ford Mustang) ako aj pre 4WS.
Nuz, trocha perspektivy a historie:
Japonska konkurencia pouzivala natacanie kolies zadnej napravy v autach tejto triedy bezne az do druhej polovice 90. rokov. Od druhej polovice rokov 80. Renault prisiel na party o 20 rokov neskor a ako chudobny pribuzny.
Mitsubishi Galant sa predavalo ako 4WD a 4WS, cize pohon a natacanie 4 kolies. A malo nezavisle zavesenie vsetkych kolies! V roku 1987!
Pri vsetkej ucte, tento Renault je konstrukcne zastaraly.
Skutocne, konkurencii sa dnes ani nesniva o aute bez nezavisleho zavesenia zadnych kolies.
Clio ma na svoju velkost obrovsky polomer zatacania - ak je to 10.8 metra tak je to ubohy vysledok. Mazda 2 potrebuje na otocenie o meter menej - 9.8 metra. Standardna Laguna sa otoci na 11.4 metra a uspora 60 cm nie je nejako vyrazna.
"koaliční poslanci, ktorí nehlasovali za kandidáta koalície na post generálneho prokurátora Jozefa Čentéša, sú buď podplatení, alebo sú vydieraní či vydierateľní alebo sa rozhodli "povaliť" vládu Ivety Radičovej"
Ze by nahodou mohli mat vlastny nazor a hlasovat podla svojho vedmia a svedomia, to mozne nie je, vsak... Takuto vyhybku uz modry totalitny vlacik nepripusta....
Nuz takto... Pripad generalneho prokuratora hrozil robitim vladnej koalicie co by vyustilo do padu vlady. Ak si myslis, ze tieto udalosti su nehodne sledovania, tak potom len pokoj s tebou...
Co sa tyka tvrdenia, ze cela stranka je o volbe gen. prokuratora... sudis podla seba inych? Ja len ze je to prave vecna Modra, co ina nebude, ktora sa na vsetko pozera cez prizmu stranickej prislusnosti. Ci uz je to umenie, hudobne festivaly (Kascak stylizuje Pohodu ako pravicovy festival a lavicove kapely nepozyva), alebo sport.
Ale ja som v spravodajstve o NHL nenasiel pri mene Halak v zatvorke ani SDKU, ani Smer, ani "hlasoval za Trnku".
V USA a v Kanade pouziva drviva vacsina aut mineralne oleje. Vymena kazdy 4-5000 mil a mechanici varuju ludi, aby nepouzivali syntetiku - ta je az pre high-mileage motory.
Presne tak. Autoru uvazuje o motore ako o samostatnom celku a vobec neberie do uvahy fakt, ze motor a prevodovka musia rozpohybovat priemernych 1300 kg. Tlak v piestoch je pri volnobehu iny ako pri jazde.
Najvacsia hlupost, ktoru clovek moze urobit je otocit klucom a okamzite nastartovat, bez toho aby nechal kluc par sekund v predstartovej polohe a dovolil elektronike skontrolovat komponenty, a hned po nastartovani sa pohnut.
Odporúčame