Ani plug-in hybrid nemusí ‘prežiť‘ WLTP. Tu je dôkaz
Problem 'hybridov' od VAG je ten, ze po vycerpani kapacity baterie maju vyssiu spotrebu nez model so spalovacim motorom, tym padom aj vyssie emisie. A preco?
1. Koncept - VAG pripojil elektromotor s bateriu k existujucej prevodovke a motoru, system teda nebol vyvijany ako hybrid resp. plug-in hybrid. Cely system je prilis komplikovany, turbo, DSG, plug-in...
2. DSG - akakolvek prevodovka s pevne danymi stupnami je pri pouziti elektromotora nezmyslom - elektromotor totiz prevodoku nepotrebuje kedze dosahuje maximalny krutiaci moment uz pri 1 rpm.
3. Dosledok pouzitia prevodovky je, ze mimo cisto elektrickeho rezimu je system nuteny sa prisposobit rychlosti otacania sa kolies a tym padom zaradenemu prevodovemu stupnu a otackam spalovacieho motora.
Na porovnanie, HSD od Toyoty prevodovku v klasickom zmysle slova nema (eCVT je de-facto optimalizator krutiacich momentov elektromotora a spalovacieho motora. To umoznuje OBOM motorom ZAROVEN pracovat v optimalnom rezime.