Hasek je primitiv. V zmysle prirodzene hlupy clovek.
Hasek je primitiv. V zmysle prirodzene hlupy clovek.
Zo strany cechackov, pozor, nie normalnych Cechov, je toto typicke kadrovanie, pre ten narod typicke.
Kadrovali za prvej republiky, kadrovali za protektoratu (nezabudajme, ze Cesi 'povstali' proti fasistom az po skonceni vojny), v 1947 si jednoznacne zvolili KSC (na Slovensku vyhrali Demokrati), potom kadrovali proti 'slovenskym burzoaznym nacionalistom', Prazsku jar viedol Slovak, tvrdych ceskych normalizatorov drzal na uzde Husak...
30 rokov po pade totality sa Cesi nevzdali komunistickeho totalitarneho myslenia a mantinelizmu. A tento pripad to dokazuje.
Niet divu, ze sami Cesi za najvacsieho Cecha zvolili Cimrmana.
Ze im nevadilo hrat v NHL, ked padali bomby na Irak a jeho neexistujuce zbrane hromadneho nicenia.
Cesky mantinelizmus v celej svojej krase. Navyse kombinujuci rusofobiu a slovakofobiu. Ale v krajine, kde pocuvaju Haska, skveleho brankara ale inak cloveka s IQ hlboko pod sto (Hasek je inak ako clovek mentalny primitiv).
Problem je v tom, ze JEDINE, plug-in hybridy ktore funguju, maju znacku Toyota. Tie su totiz JEDINE, ktore dokazu VZDY fungovat ako normalne full-hybridy.
Stale su v predaji plug-in hybridy, ktorym sa nikdy nevypina spalovaci motor a/alebo po vycerpani trakcnej baterie funguju ako bezne spalovaky.
Ale holt klasika, europske automobilky zaostavaju 1-2 generacie.
Mam plug-in Prius (rocnik 2019) a v hybridnom rezime jazdim bezne medzi 2.8-3.2 litra, ak idem len po dialniciach tak 3.5-4. K tomu solarne panely na streche.... Takze moja Toyta funguje.
Ze nefunguju auta z dielne VAG atd ma neprekvapuje.
Play stupid games, win stupid prices.
No takto... Ak porovname tuto Teslu s najspolahlivejsimi autami (Toyota), tak si neviedla zle.
Hoci existuju priusy, ktore najazdili cez milion km s povodnym motorom a s povodnou bateriou. A majitelia menili len spotrebny material - dosticky, kotuce, filtre, olej, sviecky.
Ono ten Prius (a Auris, Corolla, Rav4) je skutocne v istom smere jednoduchsi. Nepotrebuje alternator, takze nepotrebuje rozvody, 'prevodovka' je jednoduchsia ako 4-stupnovy manual...
Ale inak mozno tuto teslu porovnavat s akymkolvek francuzom, talianom ci nemcom. Su modely z tejto proveniencie, ktore su po 100-tisic km zrele na generalku.
Ale no tak... dalsia rozpravka o udajnom uspechu skodovky.... Favorit mal OHV motor - este aj prve ziguliky mali OHC. Bol to aerodynamicky mrzak, auto, ktore dolu kopcom spomaloval odpor vzduchu. Oproti 120 to bolo samozrejme terno, ale taka Lada 2107 bola v kazdom smere lepsie auto.
Oproti zapadnej produkcii to bola katastrofa.
Vlajkova lod Skody. Pobavilo.
Ono je to priekak, ked za zabitie cloveka na prechode + rychla jazda, dostal Lipsic to co dostal. Vznikol precedens.
Tieto panicky spoza volantu tychto behemotov spravidla vela nevidia, jazdia jak hovada a toto je vysledok.
Objektivne vzate, Mercedes na viac nemal. Ani Hamilton ani Russel nie su schopni podielat sa na vyvoji auta.
Toto je len druhy titul, ktory RedBull ziskal s najrychlejsim a najlepsim autom. V ere Vettela patril RedBull k autam s najnizsim top speedom, prvy titul dosiahol Verstappen s autom, ktore bolo nizsie ako Mercedes.
RedBull ma najelpsieho jazdca, ktory v F1 pretekal od Vettelovej vrcholnej formy.
Bol to 'piece of crap' v 80. rokoch a tak je to aj dnes. Za 50-tisic eur sa da kupit Porsche z rovnakej ery.
Havel mal jediny vyhodu - vedel hovorit tak, aby to znelo mudro. Mal vyhodu rodinneho prostredia. Takze ked pisal a recnil, vyznel ako filozof.
Inak to bol priemerne inteligentny (bol na urovni manzelky Olgy, o ktorej sa hovorilo, ze bola rozumu mdleho). Inak to bol neuspecny autor, ktory si zo svojho disidentstva urobil zivnost. Jazdil na mercedese, vo vazeni mal pokoj a relativnu slobodu.
Po revolucii sa stal maskotom, pretoze Slovak Dubcek bol pre Cechov neprijatelny. Jeho alkoholizmus a priemerna inteligencia zistovali, ze bol dostatocne tvarny. Stacilo aby z casu na cas predniesol nezmysel, pripadne uplnu samozrejmost, ktore boli vydavane za hlboke myslienky.
Ten kult osobnosti okolo Havla v Cesku je neznesitelny, ale je to politicka nevyhnutnost. Inak by sa Cesi nepreniesli cez to, ze tak ako v 1968 tak aj v roku 1989 boli spustacom zmien Slovaci.
Takze dame prvych sest mimo, dalej vylucime Superb a Golf - pretoze to su na 90% predaje velkym fleetom, a dostaneme realnu tabulku predaja aut za realne ceny realnym ludom.
Firemne auto dostava v cesku kdejaky low level manager, resp. dostava na moznost ziskat na fleetovy operak skodovku - ako zamestnanecky bonus alebo kompenzaciu k nizsiemu. Susedka ma takto kazdy rok novu Octaviu. Vzdy jednu z lowcost verzii. Svagrova v banke mala novy superb kazdy druhy rok.
Sam som raz odmieol job, kde sice bolo firemne auto, alebo musel by som mat skodovku.
Skodovka je v Cesku de-facto autopozicovna novych aut, ktore zhodou okolnosti vyraba.
Preboha, to sa neda citat. Editor ma dovolenlu?
Podradovacie suvetie v podradovacom suveti a dalsia veta v zatvorkach...
"A až donedávna sa myslelo,...."
Navzajom nesuvisiace vety, nezmyselne odbocky....
No... bude to zase drahsie ako Lexus?
Ceny Superbov pred inflaciou boli na smiech - co v zasade nevadilo, lebo Superb je skoro 100% fleetove auto a bez brutalnych fleetovych zliav bol nepredajny.
Z hladiska komfortu, ekonomiky prevadzky, spolahlivosti, a dovolim si uz teraz tvrdit, aj ceny, bude hybridna Camry lepsia volba. Nehovoriac o modernejsom spalcovacom motore.
Naozajstne hybridy nezahanbi - leda ak tie z Koncernu, ktore ako hybridy nefunguju.
Udavane cisla su na urovni mojho 8 rokov stareho hybridneho Aurisu s HSD tretej generacie. A to ma Auris automaticky prevodovku a benzinovy motor.
Nova generacia Corolly jazdi este za menej. Takze super, nove auto koncernu je asi tam kde bola Toyota pred 8 rokmi. Kvalitou a spolahlivostou sa Koncern na Toyotu ani len nedotahuje.
Mimochodom, Mazdy s benzinovym SkyActiv X maju spotrebu rovnaku aj bez hybridu.
Este natvrdo zakazat predaj vyrobkov s THC.
Mimochodom, priemerny vek motoriek v Cesku je 32-33 rokov.
A to je este vacsina opravovana na kolene 'zlatymi ceskymi rucickami' :)
Preco toto nie je top clanok? Je asi na 10 mieste a pritom je to top udalost na SK.
Ktokolvek prisiel so fonetickym prepisom 'jorkšír' si zasluhuje zavesit do prievanu. Rovnako ako blbec, co prisiel s 'cunami' - desatorcia sa to pisalo tsunami, pretoze vyslovnost C a TS nie je totozna.
Odporúčame