Test: Škoda Octavia 2,0 TDI – normálne auto za normálnu cenu, nech vydrží dlho
Mam osem rokov stary hybrid - od Toyoty, samozrejme, lebo ine hybridy nefunguju.
Dolezity je total cost of ownership. Celkove naklady na vlastnenie auta pocas casu, ktory ho clovek ma. Fakt je, ze skodovky sa nekupuju, ale fasuju, takze je to asi jedno. V kazdom pripade, akykolvek hybrid od Toyoty je ekonomicky lepsia volba.
V meste jazdim za 3-5 litrov podla okolnosti, na dialnici 5-5.5, na okreskach za 3.5 - 4.5. Parkrat som jazdil Praha - Strasburg cez Nemecko s primerom 4.9 tam a 4.1 naspat.
Tieto parametre v realnej premavke tato Skodovka skratka neda. Navyse je to diesel, ktory si skratka BUDE vyzadovat nevyhnutne servisne zasahy. Toyotacky hybrid ich potrebovat nebude.
Jedina vec, co som doteraz za 140 tisic menil, bola ziarovka na smerovke. Za pravidelny servis v Toyote platim menej, nez svagor, ktory servisuje skodovky a VW.
A teraz si zoberte, ze porovnate tuto Skodvku s novymi hybridmi od Toyoty....