Verím v zdravý rozum. Sú v Európe krajiny, kde ludia rozmýšlajú inak ako my na Slovensku. Tie nám ukazujú cestu dnes a ukážu nám ju aj v budúcnosti. Preto je dôležité naše členstvo v EÚ. Verím aj v maladú generáciu...
Verím v zdravý rozum. Sú v Európe krajiny, kde ludia rozmýšlajú inak ako my na Slovensku. Tie nám ukazujú cestu dnes a ukážu nám ju aj v budúcnosti. Preto je dôležité naše členstvo v EÚ. Verím aj v maladú generáciu...
Máme plyn, ale snažíme sa ho používať čo najmenej. Mame sporák na drevo - pálime opílené konáre stromov - zo zahrady, dvora... V zime na ňom často varíme obed. Máme kachle na drevené pelety. Spotreba 2,5 tony za rok - vykúria celý dom. Fotovoltaická elektráreň 4,2kWe s batériami 7,2kWh - za rok vyrobíme cca 4000kWh zo slnka - to je 60% spotrebovanej energie pretože máme elektrické auto na dochádzanie do práce. Na benzíne je to úspora 150 Eur mesačne. Pelety stoja 600 Eur ročne. To je úspora na plyne cca 400Eur za rok. Na elektrine ušetríme ročne asi 200 EUR. Ročne teda spotrebujeme asi 2500kW elektriny zo siete a 200m3 plynu. Žiadny benzín. Budúci rok chcem vyskúšať vykurovanie zimnej záhrady a garáže kompostom (cca 8m3 trávy, lístia a iného odpadu zo záhrady a dvora ročne). Potenciálne rozmýšlam nad fytopeletami(náhrada za drevené pelety) a kogeneráciou elektrina-vykurovanie z biomasy. To by umožnilo úplne sa odpojiť od el. siete. Plyn môžeme odpojiť už dnes, ale je to záloha.
Poučenie je, že sa máme spoliehať len sami na seba. Hlavne v takých dôležitých veciach ako ke energetika. Ďalší dôvod orientovať sa na obnoviteľné zdroje.
Mňa by zaujímalo, že čo motivuje "normálneho" človeka voliť mafiána. Veď si neposadím za volant človeka, ktorý ma trikrát s autom prevrátil do priekopy. Naschvál.
Osobný automobil je prostriedok individuálnej dopravy. Hlavným cieľom je individuálna doprava z miesta na miesto. ...efektívna doprava. Na jednej strane váh efektívnosti je rýchlosť, bezpečnosť a komfort. Na druhej je cena vozidla, cena paliva a cena za zaťaženie životného ptostredia. Zmena na jednej váh znamená zmenu aj na druhej strane. Tlak na ochranu životného prostredia znamená, že automobil, ako fyzikálne teleso sa musí zmeniť. A ten priestor na zmenu tam rozhodne je. A je veľký. Tak veľký, že bežný užívateľ sa nemusí obávať zníženého komfortu, bezpečnosti ani rýchlosti (pokiaľ sa bavíme o limite 130km/h). Racionálne navrhnuté vozidlo môže plniť EURO 7 aj so spaľovacím motorom. ...keď bude mať pohotovostnú hmotnosť pod jednu tonu, rozumnú čelnú plochu (žiadne SUV ani MPV), rozumný valivý odpor pneu (žiadne valce ale pneu široké do 180mm), rozumné mechanické odpory ( teda nie 4×4)... Viacej rozumu do architektúry vozidla a menej megalomanstva. Žiadna pýcha na kolesách.
Cestou z marasmu energetických monopolov a ich diktátu cien je distribuovaná výroba energie a hlavne prechod na obnovitelné zdroje, ktoré umoznia lokálnu výrobu aj spotrebu. Dalším benefitom je, ze nebudú odtekať financie z lokálnej ani globálnej ekinomiky, čo posilní lokálnu ekonomiku, ktorá sa tak stane odolnejšou voči trhovým výkyvom a manipuláciam. Samé pozitíva ...
...a mimochodom Dnepropetrovsk a Charkov sú presne to, čo bola Plzeň a Praha v roku 1938. Priemysel v sústredený v týchto mestách výrazne posilnil Hitlera.
Konflikt na Ukrajine sa nás bytostne týka. Človek v Kremli si zase prisvojuje právo rozhodovať aj o nás bez toho, aby sme o to stáli. Referendum o našom členstve v NATO bolo v roku 1989 na námestiach. Aj chcete mier a bezpečnosť a aj nechcete pre to nič urobiť. Tak si predstavte, že presne takto rozmýšlali politici pred druhou svetovou vojnou keď jednali s Hitlerom. Presne takéto váhanie, pasivita a úsmevy na diktátora vedú k vojne.
Len pre info, som za členstvo v NATO a systém kolektívnej bezpečnosti v EURÓPE. Takéto petície a iniciatívy sú naivné a zbytočné. Neviem o prípade, že by niekde na svete zachránili mier. Tak sa vráť do reality a neohlupuj staré babky. Toto môžu vítať len diktátori ako Hitler, Stalin alebo dnes Putin.
Pozri si článok o sčítaní obyvateľstva. A mňa si zaznač do kolónky, že som PROTI.
Nechcem branit tvojmu rozletu, ale co by si chcel "kaviarove toasty"?
Mozeme byt v EU a mat EURO a sucasne s tym byt v NATO. Bez clenstva v NATO by nasa ekonomika bola slaba na to aby sme mali EURO, lebo bez tohoto "dazdnika" si viem len velmi tazko predstavit tie masivne zahranicne investicie, ktore sa u nas zrealizovali. Taka ekonomika, by neuzivila ani taku armadu aku mame teraz a to by musela byt oproti sucasnemu stavu cca stvornasobna. Pocet tankov by musel dosahovat minimalne 400. Dnes mame 30. Pocet bojovych lietadiel aspon 40. Dnes mame jedno, mozno dve. K tomu prislucha adekvatny pocet vrtulnikov utocnych aj dopravnych. Ani prezencnu vojensku sluzbu v dlzke min 9 mesiacov by sme neutiahli. To co tu pises su vzdusne zamky.
O neutralite som už v tejto diskusii písal. Nie je to len rozhodnutie jedného štátu a je to veľmi drahé riešenie. Výdavky na obranu sú rádovo vyššie. Neutralita je prípade Švajčiarska , Švédska aj Fínska krvavo vybojovaná generáciami. V prípade Fínska, ktoré bolo historicky súčasťou cárskeho Ruska má na jeho súčasnej podobe veľkú zásluhu Mannerheim. Táto cesta je pre Slovensko neschodná vzhľadom na našu históriu.
Do NATO chceli ísť tí, čo nechceli prezenčnú vojenskú službu, ale profesionálnu armádu, aj tí, ktorí nechceli platiť astronomický rozpočet na obranu, aj tí ktorí chceli mať garantovanú kolektívnu bezpečnosť v spoločnej Európe, aj všetci tí ktorí chceli podporiť zahraničné investície u nás a aj tí ktorí chceli podporiť našu kandidatúru na členstvo v EÚ... Skrátka kopec vecí, ktoré sa nám dnes zdajú samozrejmé máme preto, že sme v NATO a EÚ. V roku 1998 sa u nás nevyrábali ani klince a dnes sme integrálnou súčasťou európskeho hospodárskeho priestoru. Platíme Eurom. Rovnakým ako Nemci alebo Francúzi. Tak sa z toho tešme a nevymýšlajme sprostosti. Jedine že by sa vám viacej páčilo platiť rublom. Ale to už nie je na ekonomickú debatu. Skorej na diagnózu.
Lenže neutralita sa nedá vyhlásiť. Musia si ju ľudia vybojovať ako Švajčiari vo veľmi krvavom boji s Habsbugami alebo ju musia garantovať veľmoci ako Rakúšanom, alebo musí byť historicky založená na obrovskej mocnosti akou bolo Švédsko. A k tomu sa pozri aký je rozpočen na armádu v týchto krajinách - na to nemáme ani náhodou. Všade tam majú prezenčnú vojenskú službu a inteligenciu občanov na úrovnu, ktorú nedosiahneme na Slovensku ani v roku 3000. Tam nikoho ani nenapadne rozmýšlať o nejakom spojenectve s Ruskom. Naopak sú veľmi-veľmi ostražití a podozrievaví voči Rusom. ...a svoje obranné aktivity tesne koordinujú s NATO.
A skúšky na občiansky preukaz si urobil ako? Asi len po známosti.
Je tu taký bordel aký sme dovolili my občania urobiť Mečiarovi, Dzurindovi, Ficovi a teraz aj týmto neschopným babrákom. ...ale učíme sa. Hlavne nepodľahnúť jednoduchým sľubom Uhríka v štýle "Ordnung muss sein!" Pokoj. Spravodlivosť ich dobehne aj napriek Žilinkovi.
Nepodržali nás, lebo sa chceli vyhnúť vojne a nás obetovali. Rusi by nás možno "podržali", ale niekde pri Smolensku pri podobnej dedinke ako Katyň by bolo ešte jedno miesto s hromadným hrobom pre československých dôstojníkov...
Nostalgicky na ZSSR spominaju a nedokazu sa distancovat ani od Stalina a jeho zverstiev. Chruščov bol na ceste k demokracii ďalej ako Putin. Pre Putina je Stalin "vožď". Teda vodca. Bohužial.
Pre Rusov sme slovanskí bratia. Rovnako ako tí v Katyni a na východnej Ukrajine.
Odporúčame