Lenže aj Trump je tragédia sama o sebe. Tento svet podľa týchto ľudí by bol veľmi smutné miesto pre život.
Lenže aj Trump je tragédia sama o sebe. Tento svet podľa týchto ľudí by bol veľmi smutné miesto pre život.
Blanár je ako minister zahraničných vecí veľmi zlý vtip. Keď nerobí hanbu v Bruseli Fico, robí ju Blanár. A keď ju nerobí Fico v Bruseli, tak ju robí v Budapešti, Davose alebo Užhorode.
Zahraničná politika tejto vlády je jedna veľká hanba.
Elektromobil mám 3 roky. Na verejnej nabíjačke som bol asi päťkrát. Veď to je výhoda, že nabíjate doma za nízku sadzbu. A čo koho trápi, ako dlho trvá nabíjanie, keď pri tom spí vo svojej posteli. Ja mám 22kW wallbox nastavený na 6A, čo je trojfázových cca 4,kW. Dva dôvody:
1. Aby som šetril baterku
2. Aby stíhali striedače fotovoltaickej elektrárne a nemusela pomáhať sieť - nabíjam z domáceho úložiska - keď sa dá.
A čo mal Hammond z fyziky? Pretože spaľovací motor vypúšťa dve tretiny energie paliva do vzduchu. Cez výfuk a chladič. Už z princípu, na ktorom je založený. Tomu sa hovorí plytvanie. A je jedno, či je to fosílne alebo syntetické palivo.
Smutné kino tento prehľad. ..ale ani sa nedivím, keď skoro žiadny z tých dnešných inžinierov v živote nezaskrutkoval jedinú skrutku, nemali v detstve stavebnicu Merkúr, nerozobrali motorku ako teenageri, a časti strojov a prevodov študovali len zo skrípt a nie na letnej brigáde na kombajne. Ani v jednom z tých projektov nevidno snahu niečo dokázať a dať svetu auto, ktoré tu chýba. Celé zle. Pozrite sa na NIO ET5 a ET7, Xiaomi SU7 alebo Zeekr 007. To sú autá, čo sa už predávajú a totálne deklasujú celý tento zoznam. ...aj keď ja si budúcnosť predstavujem celkom inak.
Ani by som sa nedivil, keby schytal Fico v Užhorode zaucho, že by mu sopel vyrezal na krku závit. Zrelý na poriadnu facku je už dávno.
Daj si prepláchnuť mozog savom, lebo sa ti tam usadili sprostosti.
Ja so bol na ZVS veliteľ tankovej čaty, takže nie je pre mňa problém dať Medvedevovi týždeň basy, za sprosté reči.
Tak prečo sa sem všetci tlačíte?
Vy, čo sa vytešujete, z Ukrajinských problémov, čo myslíte, čo bude nasledovať po páde Ukrajiny?
Budovanie Maginotovej linie v 21. storočí je sprostosť. Ruská obranná línia na východe funguje, lebo má hĺbku. Litva a Lotyšsko by museli obetovať tretinu územia. Estónsko polovicu.
Kupuj si veci na to, na čo sú určené. Elektromobil nie je dobrý na časté nabíjanie mimo domu, lebo na verejných nabíjačkách je vysoká cena. Elektromobil je na jazdenie okolo domu. ...ale vlastne aj auto ako také by nemalo nahradzovať lietadlo alebo vysokorýchlostnú železnicu. To len u nás tak rozmýšlame, lebo k nám ešte nedorazila vysokorýchlostná železnica. Kto by chodil z BA do KE 4 a pol hodiny autom keby to vlakom trvalo hodinu a pol?
Skolabovala by ak by sa nic nezmenilo. Lenze meni sa. Pozri sa vo svojom okoli kolko pribudlo fotovoltaickych elektrarni na strechach domov. U nas vela. najvacsia je na obchode s potravinami. Ma vykon panelov 23kW a ulozisko 38kWh. Je to kvoli chladiacim a mraziacim boxom a aj kvoli vysokej cene elektriny pre podnikatelov. Mali tisicove faktury za elektrinu mesacne. To skoncilo. Teraz dodavaju vacsinu roka elektrinu do siete. Najlepsie dni su ked v zime mrzne a svieti slnko kvoli ucinnosti panelov.
Priemerna spotreba nasej domacnosti v rodinnom dome je 7kWh za den. Priemerny clovek prejde autom za den menej ako 50km. To je u elektrickeho auta spotreba mensia ako 10kWh. Nase auto prejde cca 60km denne. Priemernu spotrebu auta podla palubneho pocitaca mame 15kWh/100km. Auto teda spotrebuje 9kWh. Spolu teda 16kWh.
Normálny človek v 99% prípadov ani nepotrebuje dojazd 500km a nabitie za 5min.
Už niekde skolabovala sieť kvôli elektromobilom? Na prvý pohľad to vyzerá ako píšeš, ale nie je to celkom tak. Hovorítie niečo distribuovaná výroba elektrickej energie? To je to k čomu smerujeme rýchlou výstavbou domácich fotovoltických elektrární. V budúvnosti k tomu pribudnú mikrokogeneračné jednotky a malé domáce veterné elektrárne. Elektrizačná sústava sa už mení a ani si to neuvedomujeme.
Hovoríš mi z duše. Ale záujmových skupín, ktoré sa snažia zatlačiť elektromobilitu do prachu je dosť aj u nás v Európe. A majú veľa prostriedkov na to, aby to dokázali.
Poviem ti príklad aké je nelogické páliť v aute naftu. Keď si budú v budúcnosti môcť ľudia dovoliť spáliť 7 litrov nafty na 100km v SUV, tak ja si budem môcť dovoliť doma kúriť s naftou. Zdá sa to na prvý pohľad ako plytvanie, ale nie je. Keď spálim 7l nafty v kogeneračnej jednotke, tak vyrobím 21kWh elektriny čo stačí na 100km jazdy Škodou Enyaq a k tomu 42kW tepla, čo stačí na vykúrenie rodinného domu v zime počas jedného dňa. Oproti ľuďom čo pália naftu v autách budem mať kúrenie v dome zadarmo. Celú zimu. Také nehospodárne je pálenie benzínu a nafty v osobnom aute.
Ja potrebujem auto na to aby som sa dostal do práce, na nákup, doktorovi alebo len tak do mesta (BA). To všetko mám do 30km. To všetko dávam takmer zadarmo, lebo elektrina doma je lacná oproti benzínu a mám na dome fotovoltaickú batériu, tak sa auto priživuje na prebytkoch z domu. Ročná úspora na benzíne je cca 2400 Eur a na servise cca 600 Eur. Je to 3000Eur ročne. Toto mám obetovať kvôli tomu aby som mal možnosť prejsť 1000km na nádrž? Navyše keď som to nikdy v živote nepotreboval.
Ja som rok doma nabíjal z 230V zástrčky výkonom cca 2,3kW. Teraz mám už 2 roky 22kW wallbox, ale 99,9% nabíjaní robím výkonom cca 4,5kW. Na plný výkon som to dal možno 4x, keď som sa ponáhľal. Dôvody sú dva. Šetrím baterku. Druhý dôvod je taký, že týmto výkonom stíham nabíjať z domácej fotovoltaickej elektrárne a nepotrebujem aby mi pomáhala sieť. Teda sieť väčšinou ani nevie, že ja nabíjam auto.
A čo tak rozpútať ešte šialenstvo na záchranu parných lokomotív alebo tradičných žiaroviek?
Odporúčame