‘Jazdenka‘ snov s pár kilometrami? Pozor, aj garážový poklad dôchodcu skrýva riziká
"Auto má jazdiť, a nie stáť v garáži"
Svätá pravda... Samozrejme ak neide o "uloženku / investíciu", prípadne veterán, ktorý má správnu údržbu.
Na mojom 1. aute som spravil ročne zo začiatku cca 4000 km. Auto malo brzdy v hroznom stave -už pri 20 000 km vyzerali STRAŠNE. Presne tak vyzerali aj nedávno kolegove - na 6 ročnom aute má cca 25 000 km a už má vymenené komplet brzdy, lebo neprešiel STK.
Iný kolega jazdil veľmi šetrne a veľmi nebrzdil =brzdy nikdy nemal celkom v poriadku. Brzdy sú nato, aby sa používali, ináč bude problém. Neplatí to len o brzdách ;).
So súčasným autom spravím cca 10 000 km ročne (niekedy aj viac) a vyzerá skvelo, je v perfektnej kondícii... Pre mňa záver - auto by malo mať aj určitý "pohyb" a nie len stáť ;). Ideálne je minimálne 8 000 až 10 000 ročne.
Mimochodom... Ak predávate 10+ ročné auto so 100 000 km, tak sa nájdu ľudia, ktorí vás budú takmer obviňovať zo stočenia kilometrov :).
Poznámka: Možno ak auto stojí v garáži, tak bude mať menšie problémy?