Tam to tuším nemajú spoplatnené iba podľa typu auta, ale podľa hmotnosti (ak sa nemýlim)... A Kamiq nie je SUV, ale "Crossover" ;)
Tam to tuším nemajú spoplatnené iba podľa typu auta, ale podľa hmotnosti (ak sa nemýlim)... A Kamiq nie je SUV, ale "Crossover" ;)
To by bolo veľmi pozitívne, keby cca 1,344 mil obyvateľov Paríža patrilo k "dezolátom"...
V každom prípade Francúzi radi prejavujú svoju nespokojnosť, tak možno niečo podpália, rozbijú...
Bývať v tak skvelom meste ako je Paríž, tak sa asi čo najskôr odsťahujem niekde na okraj mesta...
Čím väčšie a "západnejšie" mesto, tým viac obmedzovania a menej slobody... Človek si už nemyslí, že máme tu na Slovensku až taký zlý život... Len je potrebné dať si pozor, aby neovládli aj náš štát podobné "živly", ktoré nám budú prikazovať a zakazovať...
No v podstate je aj elektrické auto iba auto. Okrem pohonu má všetko iné rovnaké (aj zložitejšie). Na spaľovacom motore sa bežne mení olej, sviečky, rozvody... To nie sú veci, vďaka ktorým by auto neprešlo STK (možno zlé sviečky spravia horšie emisie?)
Zato brzdy, vôle podvozka, hrdza, osvetlenie... To všetko je spoločné. Ak si niekto myslí, že EV nepotrebuje servis, tak sa mýli...
V každom prípade, že je Tesla nie veľmi kvalitné auto sa dokázalo už neraz.
A keď kedysi dávno sa zistilo, že spaľovacie autá sú lepšie ako elektrické? To bol aký prechod?
To je veľmi zlé porovnanie s koňmi... EV nie je lepšie ako spaľovacie auto. Ak už, tak to mali nechať na prirodzený vývoj = ak budú EV lepšie, tak sa presadia, lebo ľudia budú chcieť lepší produkt. Ale tlak, ktorý zaviedli iba nastolil odpor k elektrickým autám.
Vždy v minulosti skončili EV na batérii a dobíjaní. Preto sa to bez nátlaku neujalo. A ktovie, čo sa bude hovoriť o ďalších 20 rokov? Keď dnešné EV budú "hniť" na skládkach nebezpečného odpadu...
A čo z toho? 3x sa rozbehnete na plný výkon a potom Vás obmedzí elektronika? Alebo spravíte 2 ostré kola a auto sa prehreje, batéria sa vybije? A Mustang bude po okruhu krúžiť celý deň.... Výkonné elektrické autá sú úplná zbytočnosť. Navyše sú priťažké - to nie sú športové autá, ale "tanky".
Máte pravdu... Ak už podporujeme elektromoblitu, tak základom malo byť, aby boli ceny elektriny a nabíjanie úplne transparentné. Odchýlky asi ako u benzínu / nafty... Nad nabíjacou stanicou tabuľa s cenami... Pre každého rovnako a nie také zahmlievanie.
Chceli elektromobilitu, ale nevyriešili úplné základné veci... To nech si potom také autá nechajú...
Mmochodom, prečo by mali byť ceny elektriny úplne zanedbateľné? Nech sú normálne trhové + k tomu nejaká forma zdanenia ako u fosilných palív.
Keď idem po diaľnici, tak väčšinou je na diaľku vidieť, aká je cena... Občas je výrazne vyššia (napr na nemeckej diaľnici) a to človek potom ani nezastavuje. A ak už potrebuje, tak natankuje pár litrov a pokračuje ďalej.
Ja som si článok prečítal a ešte viac ma presvedčil, že EV v žiadnom prípade nechcem !!!
Mimochodom: "...nabíjať najmä doma, alebo v práci..."
Konkrétne problém je v "práci"....
Koľkí z elektro fanúšikov písali, že EV si budeme dobíjať v práci... Bol to NEZMYSEL. Kto z vás pracuje vo firme, kde vám dovolia nabíjať zdarma? (a nie je šéf?) Pri dnešných cenách energii sa ešte aj stroje na dielni vypínajú, keď práve nerobia (kedysi sa to až tak celkom nerobilo a boli v "šetriacom režime")
Ale aby som nebol ohľadne nabíjania v práci celkom negatívny:
Jeden môj známy, mladý muž žijúci v Nemecku si kedysi kúpil Teslu... Tak sme si tu u nás doma povedali, že má všetkých doma v poriadku... A nakoniec sa po čase ukázalo, že pracoval v istej obrovskej spoločnosti, ktorá umožňovala nabíjanie EV zdarma... Potom u nich skončil a čo si chalan kúpil? Ford Mustang V8... Aké "ekologické" zmýšľanie... :)
Aby za pár rokov nepatril koncern VW pon nejaký čínsky "mega koncern"... Európske automobilky sa stali nekonkurenčnými. Japonci spolupracujú s Číňanmi, vyvíjajú VŠETKY druhy pohonov... a na Európu už zanevreli, lebo sme zaostali a nemáme dostatočný vývoj.
O pár rokov si tu ľudia budú bežne kupovať Dong Fengy, MG, Geely... a dúfajme, že značky ako VW neskončia ako kedysi Nokia, Ericsson... Spoluzodpovedná je aj EU tým, že robí maximum preto, aby skomplikovala živor automobilkám. Okrem toho - kto má záujem o dnešné predražené autá?
Možno úspech bude v tom, že:
- nové Mini vyzeralo SKVELO (a časom ho postupne "zopsuli"), skvelo jazdilo a preto bolo úspešné.
- moderný Fiat 500 je tiež celkom úspešné auto (okrem elektrickej verzie)
- moderný VW Beetle bol hrozný = čisté autíčko pre Barbie... Takú hnusná "bublina". Posledný Chrobák už nevyzeral tak hrozne, ale na úspech to zrejme nestačilo.
Ak by mali spraviť z 2CV elektrické auto, tak je to zbytočné. Ak by z neho spravili štýlové spaľovacie auto za dobrú cenu, ktoré by bolo aj úsporné, tak by to mohlo fungovať... "Teoreticky"... Stačí pozrieť do sveta motoriek na tie nádherné "retro" kúsky... Väčšinou ide o cenovo dostupné jednoduché motorky. Ibaže v automobilovom priemysle sú OVEĽA prísnejšie pravidlá..
Minule sa známy rozplýval nad Royal Enfield Classic 350 - úplná pastva pre oči - moderné "retro" :)... Celkom zdieľam jeho nadšenie :)
Buď nemal v poriadku doklady, alebo motorku... Prečo by potom len tak "spanikáril" ? V každom prípade keby sa správal normálne, tak si nikto nič nevšimne...
Ináč čo sa týka motoriek... Obrovská časť motorkárov jazdí opatrne, v súlade s predpismi... Ale nájdu sa aj takí, ktorí riskujú a porušujú pravidlá. Čo čakať od niekoho, kto jazdí po ceste na "takmer" okruhovej motorke, ktorá pod istú rýchlosť (zákonnú možno na diaľnici) poriadne nefunguje?
V každom prípade, ak sa stane motorkárovi nehoda, nie vždy si za to môže sám... Často je na vine iný vodič. Takže jazdime hlavne s rešpektom, opatrne a ohľaduplne.
"...auto, na ktorom len ťažko budete hľadať chybu..."
No jedna chyba by sa našla - SPOĽAHLIVOSŤ !!!
Kedysi som čítal, že dokonca ako jedno z mála áut nespravil (nedokončil) nejaký dlhodobý test spoľahlivosti. Nepokazila sa iba 1 vec ! Takže aj keď je to NÁDHERNÉ auto, radšej by som sa pozrel niekde inde... V podstate keď človek kupuje nové auto a predá ho ešte v záruke, tak to môže byť jedno. Ako jazdené bez záruky by som to nechcel...
Ale nie v spoľahlivosti... Land Rover bol vždy považovaný za menej spoľahlivú značku - v zmysle anglického "That will do" (= to bude stačiť). Vyrobia skvelé auto a potom to pokazia spoľahlivosťou.
Nikomu po tom nič... pokiaľ také auto nestojí v podzemnej garáži na 2 miestach, alebo sa pri ňom nedá zaparkovať, lebo je obrovské...
A ešte - všetci platíme vyššie ceny kvôli emisiám... Hovorí sa, že malé autá sú dnes už takmer nepredajné, lebo tie ceny sú privysoké... Čisto teoreticky... Čo keby sa zaviedli prirážky za luxus a bežní auto (napr Sandero Fabia, Corsa, Polo...) boli zvýhodnené - preto, že majú reálne nízke emisie?
A viete čo, mať peniaze na drahé auto, tak si ho už dnes ani nekúpim, lebo som to s pribúdaním veku tiež začal považovať za "frajerinu pre pracháčov"... "Obyčajné" auto postačuje a peniaze sa dajú použiť aj OVEĽA lepšie = napr tak, že odmením zamestnancov, ak nejakých mám... ;)
Myslíte tento "náš" Fusion (ktorý sa už roky nepredáva?):
https://sk.wikipedia.org/wiki/Ford_Fusion
Za všetko, čo Ford ukončil má pre Vás náhradu:
- Puma, Explorer, Kuga, Capri, "Mustang", Bronco...
A že Vy chcete niečo ako Focus, Mondeo... to nikoho nezaujíma - kúpte si to, čo ponúkajú - ideálne v elektrické. Oni predsa vedia lepšie, čo potrebujete a po čom túžite ;)
Pred krátkym časom jedna známa chcel kúpiť nové malé auto... Reč prišla aj na Fiestu... To auto bolo strašne drahé a úplne neporovnateľné (negatívne) s konkurenciou. Za tú cenu sa nemohlo predávať... A vraj nebol odbyt...
a k tomuto - "...Ford na nich nezarábal dosť peňazí, aby si zaručil budúce investície..."
No jasné, tak prešli na nežiadané elektrické autá, na ktorých nezarobia NIČ.
V každom prípade, pokazili všetko, čo mohli. Od motorov 1,0 Ecoboost, ktoré ako jazdené nedoporučí nikto, cez vysoké ceny áut, rušenie modelov, až po elektromobilitu... Asi si niekto myslel, že zákazník si kúpi čokoľvek, čo vyrobí. Bol to omyl... Šťastie pre Ford je, že nevyrába iba osobné autá... Pohľad zákazníka? KTO potrebuje Ford? Na trhu je kopa iných značiek... Fordy si zákazník často volil preto lebo mali jedinečné jazdné vlastnosti. Daný druh zákazníka si nekúpi len tak "hocičo".
Európsky automobilový priemysel už nie je tým, čím bol. Sme malá časť "sveta" a napr japonské automobilky tu dodávali autá, len preto lebo sme boli prestižný trh = dobrá vizitka pre nich... Ak sa vykašlú na EU, tak v podstate stratia iba malý trh.
Často čítam, že veľké japonské automobilky spolupracujú medzi sebou, alebo z čínskymi automobilkami... Európa zaspala vo vývoji a máme tu priveľké regulácie.
PRESNE tak ;). Keby mali splniť emisie novších motorov, tak tie staré nemajú šancu...
A možno sa raz dočkáme doby, kedy budú musieť aj staré motory plniť nové normy. Od EU to človek môže čakať :(
Presne... NERAZ sa stalo, že na Pravde vyšiel takmer rovnaký článok, ako som čítal inde pred povedzme týždňom, dvoma...
V článku píšu aj to že ich skladá, ale máte pravdu, že je tam napísané aj "vyrába".
V každom prípade výroba je komplexný proces... Montážny pracovník neskompletuje výrobok, ak mu chýba 1 diel... A diely budú iba kopou súčiastok, ak tu nebude človek, ktorý ich poskladá do hotového výrobku ;)
V každom prípade mať spoľahlivého a precízneho zamestnanca je často kľúčovým faktorom... Hlavne v procesoch, kde sa vyžaduje kvalita a presnosť.
Nanič to nie je dobré ;). Ale ak už mám mať auto s podobnými parametrami, tak nech je spaľovacie. Elektrické bude nevyužiteľné, stále bude na nabíjačke, bude sa prehrievať a svoj výkon využije iba na chvíľu ;)...
Na druhej strane predpisy porušujú aj vodiči, ktorí jazdia napríklad Octaviami s výkonom 110 kW a menej... Takže to ani nie je o aute, ale o jedincovi, ktorý sedí za volantom. Ja hovorím, že do bežnej premávky je aj 100 kW úplne postačujúci výkon. Na jazdu podľa predpisov reálne NIKTO nepotrebuje viac (ak napr. neťahá ťažký príves).
Odporúčame